Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » A blenderen keszitek egy...

A blenderen keszitek egy kepet 2d-ben miutan elmentettem masnap mikor folytatni szerettem volna minden rozsaszin lett, ez mitol van?

Figyelt kérdés
Illetve hogyan kell visszaallitani?
2021. ápr. 1. 21:47
 1/4 tabaki ***** válasza:
100%

Nem raktad máshová a textúrákat, vagy nevezted át a képfájlokat? A rózsaszín arra szokott figyelmeztetni, hogy nem találja őket. Itt például eldugtam a program elől a táblák és a padlóminta képét, és ettől rózsaszínek lettek:

[link]

2021. ápr. 1. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Az asztalrol attettem a kepet amivel dolgoztam egy mappaba.. vissza teszem hatha megjavul
2021. ápr. 2. 01:48
 3/4 tabaki ***** válasza:
100%
Remélem, sikerrel jártál. Hasonló problémákat szokott okozni (bár nem tudom, hogy szembesülsz-e vele), amikor a modell egész mappáját átnevezed vagy máshová helyezed, és ezek után megnyitod a Blender-fájlt, az meg nem látja a textúrákat, pedig ott vannak mellette. Ilyen esetben az abszolút elérési út okozza a gondot, vagyis az, hogy a program nemcsak úgy keresgél maga körül, hanem az előző helyen precízen följegyzett, mondjuk D:\Berci\muveszet\3D\blender\rokatanc\textura\pitymallat.jpg fájlt próbálja megtalálni. Ennek az orvoslására két megoldás használható a File menü External Data pontjában. Az egyik a Pack All Into .blend, amellyel a külső fájlok (például kép, hang, videó, mozgás) összes adatát beépítheted a .blend-fájlba – az Automatically Pack Into .blend kocka bepipálásával ezt a fájlok behívásakor menet közben, külön kérés nélkül is megteszi. Én ezt nem javaslom különösebben: Abból a szempontból nagyon hasznos, hogy garantáltan meglesz minden kelléked, ha valahová elviszed, vagy feltöltöd a modellt, viszont külső fájlokkal rugalmasabb a szerkesztés, illetve a beépítéstől viszonylag bonyodalmaasan lehet megszabadulni – legalábbis emlékeim szerint az ugyanott található All Pack Into Files menüpont saját neveket ad a kipakolt fájloknak, nem a teáltalad eredetileg megadottakat használja, ami belezavarhat a módszeres munkába. A másik lehetőség a Make All Paths Relative, amelynek hatására a Blender nem foglalkozik azzal, hogy a hivatkozott fájlod milyen kacifántos útvonalon érhető el kizárólag a te gépeden, csak azzal, hogy az adott .blend-fájlhoz képest hol található. A fentebbi hosszú útvonal helyett például csak azt jegyzi fel, hogy van maga mellett egy textura nevű mappa, és abban kell lennie egy pitymallat.jpg fájlnak. Ha most a .blend-modellt meg a textúramappát együtt rakod át bárhová, a program értelemszerűen ott is megtalálja a képet, hiszen az a modellfájlhoz képest ugyanott van. A módszer annyira praktikus, hogy nem tudom, mára nem ez-e az alaphelyzet, ezért céloztam rá az elején, hogy nálad talán elő sem jön ez a kellemetlenség – a régebbi változatokban mindenesetre előadódott. Hogy most éppen mi a gyári konfiguráció, azt nem tudom, mert már ezer éve a saját beállításaim továbbmásolásával kezdem az újabb verziók használatba vételét.
2021. ápr. 2. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Megoldodott, koszonom. Még nem volt ilyen problemam de biztos lesz m, ugy hogy koszonom hogy szoltal 😍😍
2021. ápr. 2. 16:56

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!