Konstruktor C#?
Megnyitod a kedvenc keresőmotorod, és rákeresel:
C# constructor
Bocs, de ez annyira alap, hogy nem fogja senki sem újból leírni.
konstruktor paraméterei közt alapból false értéket adsz neki.
Így ha nem kap értéket, akkor false lesz, ha kap értéket, akkor pedig false/true, ez a konstruktor hívásától függ.
public Osztaly(bool param = false) {
this.valtozo = param;
}
Példányosítási módok:
Osztaly peldany1 = new Osztaly(); //false lesz
Osztaly peldany2 = new Osztaly(true); // true lesz
Többféleképpen is meg lehet csinálni, én most megcsináltam neked az egyikkel :uwu:
using System;
namespace ConsoleApp26 {
class Program {
static void Main(string[] args) {
Kutya muffinHercegno = new Kutya(); //Ilyenkor nem adsz paramétert neki, így a logikai változód hamis lesz
Kutya borisz = new Kutya(false /*vagy true*/); //Ebben az esetben te állítod be a logikai változó értékét
Console.WriteLine("-Muffin hercegnő harap?\n-" + (muffinHercegno.getMegharapjaEAFenekedet() ? "Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem" : "Nem harap, mert ő egy kis aranyos kiskutya" /*(❤´艸`❤)*/));
/*
vagy
if(kutya.getMegharapjaEAFenekedet())Console.WriteLine("Igen, megharapja");
else Console.WriteLine("Ne parázz, jól neveltem");
de ha úgy írod mint én akkor NAGYON menő leszel 😎
*/
Console.WriteLine("-Borisz megharapja a fenekem?\n-" + (borisz.getMegharapjaEAFenekedet() ? "Igen, szóval csak óvatosan" : "Nem, nyugodtan simogasd meg"));
Console.WriteLine("\n\n*Véletlen ráléptél Borisz farkára*");
borisz.setMegharapjaEAFenekedet(true); //Muffin hercegnőnek is tudod módosítani, de ő aranyos kutya
Console.WriteLine(borisz.getMegharapjaEAFenekedet() ? "Borisz mérges rád...\nFUSS!" : "Borisz nem haragszik rád, mert világi barátok vagytok");
Console.ReadKey();
}
}
class Kutya {
private Boolean megharapjaEAFenekedet;
public Kutya() { //Fontos, hogy a konstruktor(ok) neve megegyezzen az osztály nevével
this.megharapjaEAFenekedet = false;
}
//Igen, lehet több konstruktorod
public Kutya(Boolean megharapjaEAFenekedet/*Nem kell ezt a nevet megadnod, de érdemes ugyan azt a nevet használni*/) {
this.megharapjaEAFenekedet = megharapjaEAFenekedet; //Így ha true értéket adtál meg, akkor harapni fog a kis csöppség, ha false értéket adtál meg, akkor botot fog hozni (❤ ω ❤)
}
public void setMegharapjaEAFenekedet(Boolean value) { //Ha időközben módosítani szeretnéd az értéket
this.megharapjaEAFenekedet = value;
}
public Boolean getMegharapjaEAFenekedet() { return this.megharapjaEAFenekedet; } //Ez csak akkor kell, ha a változód private, és most az
}
}
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!