Konstruktor C#?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Megnyitod a kedvenc keresőmotorod, és rákeresel:
C# constructor
Bocs, de ez annyira alap, hogy nem fogja senki sem újból leírni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
konstruktor paraméterei közt alapból false értéket adsz neki.
Így ha nem kap értéket, akkor false lesz, ha kap értéket, akkor pedig false/true, ez a konstruktor hívásától függ.
public Osztaly(bool param = false) {
this.valtozo = param;
}
Példányosítási módok:
Osztaly peldany1 = new Osztaly(); //false lesz
Osztaly peldany2 = new Osztaly(true); // true lesz
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Többféleképpen is meg lehet csinálni, én most megcsináltam neked az egyikkel :uwu:
using System;
namespace ConsoleApp26 {
class Program {
static void Main(string[] args) {
Kutya muffinHercegno = new Kutya(); //Ilyenkor nem adsz paramétert neki, így a logikai változód hamis lesz
Kutya borisz = new Kutya(false /*vagy true*/); //Ebben az esetben te állítod be a logikai változó értékét
Console.WriteLine("-Muffin hercegnő harap?\n-" + (muffinHercegno.getMegharapjaEAFenekedet() ? "Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem" : "Nem harap, mert ő egy kis aranyos kiskutya" /*(❤´艸`❤)*/));
/*
vagy
if(kutya.getMegharapjaEAFenekedet())Console.WriteLine("Igen, megharapja");
else Console.WriteLine("Ne parázz, jól neveltem");
de ha úgy írod mint én akkor NAGYON menő leszel 😎
*/
Console.WriteLine("-Borisz megharapja a fenekem?\n-" + (borisz.getMegharapjaEAFenekedet() ? "Igen, szóval csak óvatosan" : "Nem, nyugodtan simogasd meg"));
Console.WriteLine("\n\n*Véletlen ráléptél Borisz farkára*");
borisz.setMegharapjaEAFenekedet(true); //Muffin hercegnőnek is tudod módosítani, de ő aranyos kutya
Console.WriteLine(borisz.getMegharapjaEAFenekedet() ? "Borisz mérges rád...\nFUSS!" : "Borisz nem haragszik rád, mert világi barátok vagytok");
Console.ReadKey();
}
}
class Kutya {
private Boolean megharapjaEAFenekedet;
public Kutya() { //Fontos, hogy a konstruktor(ok) neve megegyezzen az osztály nevével
this.megharapjaEAFenekedet = false;
}
//Igen, lehet több konstruktorod
public Kutya(Boolean megharapjaEAFenekedet/*Nem kell ezt a nevet megadnod, de érdemes ugyan azt a nevet használni*/) {
this.megharapjaEAFenekedet = megharapjaEAFenekedet; //Így ha true értéket adtál meg, akkor harapni fog a kis csöppség, ha false értéket adtál meg, akkor botot fog hozni (❤ ω ❤)
}
public void setMegharapjaEAFenekedet(Boolean value) { //Ha időközben módosítani szeretnéd az értéket
this.megharapjaEAFenekedet = value;
}
public Boolean getMegharapjaEAFenekedet() { return this.megharapjaEAFenekedet; } //Ez csak akkor kell, ha a változód private, és most az
}
}
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!