Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blender kezelése egy kezdőnek?

Blender kezelése egy kezdőnek?

Figyelt kérdés

Nagy álmom, hogy egyszer animátor legyek és animéket készítsek. A Blendert szeretném használni, gyakorlásra. Pár perces kisfilmek készítésére. Van egy kisebb rajztáblám(Wacom Intuos draw) le is van már töltve a Blender. Egyetlen gond, hogy halvány fogalmam sincs, hogyan kell használni😂


Nem a 3D animáció foglalkoztat hanem a 2D-s.


Teljesen kezdő vagyok. Még sose csináltam ilyet.


Tudnátok tippeket adni, hogy hogyan kezdjek neki? Esetleg vannak olyan oldalak amik segítséget nyújtanak? Néztem tutorial videókat de nekem valamiért nem úgy néz ki mint nekik. Esetleg tudnátok tutoriallokat ajánlani? Tanácsokat mondani?



Mielőtt bárki is leírná, igen tudom, hogy az animéket egy rohadt nagy csapat csinálja...


Ugyan ezt a kérdést már kitettem pár napja, de csak egy valaki válaszolt. Szóval gondoltam kiteszem még egyszer egy másik kategóriába.

Még az lenne a kérdésem, hogy ti a Blendert vagy Kritát javasolnátok 2D-s animációhoz?



2020. dec. 7. 14:21
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

"Néztem tutorial videókat de nekem valamiért nem úgy néz ki mint nekik."


Mert az új verzióban (2.8) megváltozott az interfész. Célirányosan 2.8-as tutorialokat nézegess.

2020. dec. 7. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
22%
A Blender tipikusan 3D-s szoftver. Mindenképpen valamilyen 2D-s grafikai szoftvert javasolnék, a Krita például tökéletes erre. Blenderrel pedig akkor foglalkozz, ha térben akarsz tervezni.
2020. dec. 7. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
84%
Nem vagyok benne biztos, de az Anime Stúdió Pro is talán 2D-s animációs program, és egész jónak tűnt régebben:)
2020. dec. 7. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 tabaki ***** válasza:
100%

A Blender legalább három módon kitűnően használható 2D-animálásra: Egyrészt képszerkesztőben megrajzolt elemeket mozgathatsz (+ torzíthatsz, méretezhetsz) benne, a klasszikus papírkivágásos rajzfilmekhez (pl. Frakk, a macskák réme) hasonlóan. Másrészt az úgynevezett zsírceruza-animálással (grease pencil) a Kritáéra emlékeztető módszerrel is dolgozhatsz. Harmadrészt pedig megteheted, hogy valójában 3d-modelleket animálsz, de a FreeStyle motorral renderelve rajzfilm-hatású látványt érsz el. Mindegyik lehetőséget alaposan megtámogatja a Blender kifinomult animációs rendszere, ezenkívül az összes utómunkálatot is elvégezheted a programon belül.

A Krita vitathatatlanul remek képszerkesztő- és rajzprogram, de az animálásban egyelőre nem túl erős. A használata mellett szerintem csak a Blenderhez viszonyítva egyszerűbb kezelése szól.

Gyakorlásra hasznos lehet még ez a két program:

[link]

[link]

Teljesen kezdőként tanulságos és élvezetes segítség lehet a műfajra való ráhangolódásban a pálcika-animáció:

[link]

Mint az a fentiekből alighanem kitűnik, én egyértelműen a Blendert preferálom, de mivel ingyenprogramokról van szó, javaslom, hogy mindegyiket próbálgasd egy ideig, míg egy kis rálátásod nem lesz arra, hogy mit tudsz kezdeni velük. Semmilyen tanulás nem hiábavaló ezen a téren (sem), lehet, hogy a Krita-ismereteidet animálásban nem, de hátterek, textúrák rajzolásában kamatoztatni fogod, vagy csataviselt vén animátorként is vissza-visszanyúlsz a Stykzhez valami mozdulatsor vázlatos megtervezése érdekében.

2020. dec. 7. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
85%

Pont ezt akartam írni.


Krita nevű programot nem ismerem. Nem tudom, frame-enként kell megrajzolni?


Ahogy az előző is írta, sokkal egyszerűbb megcsinálni 3d-ben, aztán úgy rendereleni mintha 2d lenne.



Ha nem vagy megelégedve a végeredménnyel csak állítgatod egy picit.


De ha full kezdő vagy nem 5 perc mire eljutsz arra a szintre.

2020. dec. 7. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek! Várom még a további válaszokat
2020. dec. 7. 20:25
 7/10 anonim ***** válasza:
Synfig is jó program:)
2020. dec. 7. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

,,Ahogy az előző is írta, sokkal egyszerűbb megcsinálni 3d-ben, aztán úgy rendereleni mintha 2d lenne."

Ezt nem teljesen értem. Szóval először inkább a 3D-s animálást kellene megtanulnom?

És mit jelent az, hogy ,,úgy renderelni mintha 2d lenne"? Ezt, hogyan lehet megcsinálni?

Mit javasoltok mit tanuljak először?

Bocsi, hogy ennyire értetlenkedő vagyok.

2020. dec. 7. 21:26
 9/10 tabaki ***** válasza:

„először inkább a 3D-s animálást kellene megtanulnom?”

A Blender eredendően egy 3D-animátorprogram, ennek megfelelően a térbeli szemléletet nem tudod kihagyni az erre kitalált animációs rendszer működtetéséből. Mindez azonban nem vonja magával, hogy kizárólag a hagyományos 3D-modellezésben gondolkodhatnál. Adott esetben jelenti azt is, hogy az egymást kitakaró részeket különböző magasságokban helyezed el (ez nagyon hasonlít a hagyományos rajzfilm rétegkezelésére), de maguk a mozgások már csak az elemek beállított magasságában, síkban zajlanak.

A valódi 3D-animációk rajzfilm-jellegűvé alakítása a programba épített FreeStyle motorral valósítható meg. Ez egy non-photorealistic renderelő, tehát nem a fényképszerű-, hanem éppen a stilizált, rajzos megjelenítés a célja. A kép tehát olyan lesz, mintha a 3D-terepet vonalakkal és foltokkal rajzolnád le. Az eredmény a beállításoktól függően az egyszerű kontúrozástól a lobogó szenvedélyes ecsetvonásokig sokféle lehet. A FreeStyle használatának persze jóformán csak a 3D-modellezés esetén van értelme, ugyanakkor viszont a terep trükkös felépítésével kikerülhető a hétköznapi perspektivikus ábrázolás. De azt hiszem, ezek a problémák még odább vannak...


„Mit javasoltok mit tanuljak először?”

Nem könnyű tanácsot adni abban, hogy mivel kezdd. Elsőként nyilván a program kezelésének alapjaival kell megismerkedned – ezt a videók leginkább 3D-szerkesztésekben mutatják be, amelyek nem feltétlenül mutatnak rokonságot a későbbi céljaiddal. Amikor már nincs problémád az alaptestek behozásával, a kamera és a világítás beállításával, textúrázással meg effélékkel, rátérhetsz az egyszerű animálásra, mondjuk: Hogyan tudsz egy kockát innen oda tenni, elforgatni, átméretezni. A tárgyakat kapcsolhatod egymáshoz vagy egy kiterjedés nélküli külső ponthoz (Empty), és mozgathatod őket együtt, vagy egymáshoz képest. A tárgyakat hozzárendelheted egy váz „csontjaihoz”, és azok beállításával mozgathatod az elemeket. A több tárgyból egyet csinálhatsz, és annak kijelölt csúcspont-csoportjait rögzítheted a csontokhoz, így egyetlen összefüggő figura testrészeit mozgathatod külön-külön... Mint említettem, mindezekre főként 3D-bemutatókat fogsz találni, de (ha még mindig nem szerettél bele a 3D-modellezésbe), tartsd szem előtt, hogy ezek a „tárgyak” sík felületek – akár átlátszó hátterű képek – is lehetnek, amelyeken ugyanúgy alkalmazhatod az általános rendszert – mellesleg ekkor már érdemes célzottan is rákeresned a Blender 2D-felhasználási lehetőségeire.


Néhány illusztráció az egyéb kérdésekhez készült minipróbáimból:


Valódi 3D, árnyékmentesen:

https://www.youtube.com/watch?v=53JCSBBl4cs

(360 fokos) https://www.youtube.com/watch?v=oEJQt0pZpEc


FreeStyle-renderelés:

https://www.youtube.com/watch?v=iVfel2bdoqw

https://www.youtube.com/watch?v=xL5CH327GGs

https://www.youtube.com/watch?v=ByTIB-C_nBc


Sík-animáció:

https://www.youtube.com/watch?v=9QQ32klsJxo

https://www.youtube.com/watch?v=cp0_a9bN9Mo

https://www.youtube.com/watch?v=DKWvDRlvyds

https://www.youtube.com/watch?v=Cn2IPUF5vlg

https://www.youtube.com/watch?v=RLWiyRdxD68

2020. dec. 8. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
#9 Köszönöm a válaszod!
2020. dec. 8. 05:05

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!