Van ilyen képszerkesztő? (többi lent)
Ez attól függ. A 3D model képként le van renderelve? Mert akkor az #1-es hozzászólónak igaza van: a legtöbb képszerkesztő megfelelő lehet.
Ha nincs, akkor a 3D model mögé raknám be a környezetet ábrázoló képet. (kérdés miben van lemodellezve, de kb mindegy, hogy blender, 3dmax, maya, autocad, akármi...) ez mindegyikben megoldható.
Ha a modell sincs meg, akkor viszont ott kellene kezdeni. :)
Amúgy a PS ELVILEG támogat bizonyos 3D objektumokat (ha jól tudom) de bevallom, sose próbáltam, szóval sem a hatékonyságáról, sem a minőségéről nem tudok nyilatkozni. Szóval egyszerűbb és jobb szerintem ott ráhelyezni a képre ahol modellezted. Vagy legalábbis elhelyezni a térben és aszerint renderelni (alpha háttérrel) majd utána képszerkesztőben utómunkával rárakni a környezetre és akkor még lehet rajta finomítani.
Amúgy youtube-on van pár ilyen tutorial videó, én onnan indulnék el.
Igazából még csak a háttere vak lefotózva többféle szögből, hogy majd kiderüljön, melyik állásból lehet a legjobban beilleszteni azt az objektumot, ami egyébként még nincs is kész :D
Szóval sehol nem tart még szinte a dolog, de egy végtelenül egyszerű gömb alakú szobor lenne egy téglatest alapon, rajta ilyen motívumos mintázat, de azt még meg is tudom oldani. A lényeg csak az, hogy ne ilyen full gagyin legyen odaillesztve, hanem mintha tényleg ott lenne, persze az nem gond, ha amatőr módon tudnám csak megcsinálni, mert profi munkához archicadbe kellene kompletten lemodellezni az egészet, meg autocad stb, ha azt akarnám, hogy még az árnyék is ott legyen, ahol kell. Annyi kell csak, hogy ne olyan gagyi legyen, mintha egy szmájlit tettem volna rá egy képre.
A Blender és az egyéb 3D-szerkesztők arra is alkalmasak lehetnek, hogy a fotó alapján rekonstruáld a térbeli viszonyokat. Ennek megfelelően a szobrodat a környezet teljes lemodellezése nélkül, de árnyékhelyesen és a megfelelő kameraállásból nézve rakhatod velük a képre. A módszer előnye, hogy amikor az egyszerűsített modell megvan, már csak a kamera helyzetét kell változtatnod a háttérképeknek megfelelően. Egy régi kérdéshez csináltam ezt a próbát, amely a modellen kívül egyetlen átlátszó, de árnyékolható lappal operál:
Ez ugyan csak egy beállítás, de elvileg egy más szögből lőtt fotón is működne a kamera áthelyezésével.
Egyébként a PS valóban alkalmas a 3D-tárgyak fogadására, emlékeim szerint én .obj formátumú modellekkel kísérleteztem hajdan, de a részletekre már nem emlékszem. Mindenesetre világítást meg valamiféle vetett árnyékot tudsz nekik adni, és a megfelelő szögbe is be tudod őket forgatni. Ha nincs gyakorlatod a 3D-ben, de van Photoshopod, lehet, hogy tényleg jobban jársz, ha azt használod a beillesztésre. És természetesen az első hozzászóló megoldása is működik, hogy a modell megfelelő nézetekből lerenderelt képeit egyszerűen bemontírozod a fotókra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!