Létezik olyan lehetőség, hogy 2D-3D képeket lehessen konvertálni?
3d-t lehet 2d-be, ez egyértelmű.
Ami 2d-ből csinál 3d-t olyan is van, régészeknél láttam ilyesmit egy dokumentum filmben, de nem tudom hogy ez direkt nekik fejlesztett program volt-e vagy általánosan elérhető.
@#3:
3D-𝑚𝑜𝑑𝑒𝑙𝑙𝑡 nehézség nélkül le lehet képezni 2D-ben, ez valóban egyértelmű. Ez azonban adatvesztéssel jár, vagyis a 2D-képből nem nyerhető vissza ugyanaz a modell, tehát nem mindegy, hogy a konvertálás melyik jelentését húzzuk elő. Ez az átalakítás egyirányú, szemben mondjuk egy másik 3D-formátumba való átírással, amikor eltérő rendszerben, de megőrzöd az összes adatot.
A „3D-kép” ezenkívül jelenthet például anaglifet is, amelynek mind az egyetlen hiteles 2D-képpé, mind a 3D-modellé alakítása vet fel problémákat.
Ami a 2D→3D átalakítást illeti, arra általános megoldás nem létezhet, ha egyetlen képről dolgozol. Több oldalról készült képek esetén azonban kiszerkeszthető a modell a megfelelő referenciapontok megkeresésével – anélkül, hogy egyetlen ilyen programot is meg tudnék nevezni, feltételezem, hogy létezhet olyan intelligens algoritmus, amely ezt automatikusan is elvégzi. Ami viszont bizonyosan megtehető, hogy a pontokat manuálisan veszed föl, és ezek összekötésével alakítod ki a modell felületét. Erre bármelyik 3D-szerkesztő alkalmas, de a bonyodalmas munkafolyamat nemigen felel meg annak, amit a konvertáláson általában érteni szokás. Egyszínű, reliefszerű tárgyak alkalmas megvilágítása esetén a fényes és árnyékos részek tűrhetően megfeleltethetők a felület domborzatának, ebben az esetben a tónusinformációk egyszerűen konvertálhatók magasságkülönbségekké, ez szintén megtehető a 3D-szerkesztőkben.
# 4
Köszönöm, - érdekes volt :)
Ha jól értem képekből kellene 3D modelt csinálni valahogyan.
Nagyon egyszerű. Csinálsz egy csomó képet, mondjuk úgy 50-100+, minnél több szögből, akár egy telefonnal is, ha elég nagy felbontású képeket tud csinálni. Fogod ezeket a képeket, berakod egy fotogrammetria szoftverbe, vannak ingyenesek is. Ez csinál neked egy pontfelhőt amiből egy magas felbontású 3D modelt lehet készíteni, vagy meg is csinálja neked egyből a modelt, amit persze optimizálni kellene. Már készült is pár játék evel a tehnikával, köztük aszthiszem LA Noire, RDR2, az utóbbi Forzák, BF1, az utolsó 2 Resident Evil, talán még PUBGbe is van. Sokkal több van, csak most ezek jutottak eszembe. Tulajdonképpen szinte minden olyan modern játék aminek élethű grafikája van és nem "stilizált"(ha van egyáltalán ilyen szó, mert csak angolul hallottam idáig)
Ha pedig nem tudsz képeket csinálni valamiről és még a neten sincs egy videó róla, hogy onnan szedd ki a képeket, akkor van a másik alternatíva, amikor kézzel referencia pontokat veszel 10-15 képen(2 is elég de persze nem olyan pontos), ezeknek a segitségével a szoftver kalibrálja a képekek és mindegyik képhez csatol egy virtuális kamerát. Veszed a kedvenc 3D modellező programod, importálod ezeket a kameráknak, berakod a képeket a háttérbe és voila, foghatsz neki modellezni. A texturát meg simán ráfestheted, ha van kép vetítési funkciója a programnak. 3DSMax meg Blenderbe van tuti, a többit nem használtam.
Azt is mondhatnám, hogy pofon egyszerű az egész, ha van egy kis türelmed, és foglalkoztál 3Dvel ezelőtt. Persze a minőség attól függ mennyi időt fektetsz az egészbe, mint minden másnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!