Hogyan lehet pénzt keresni a különböző közösségi oldalakon való posztolással?
Először is le kell szögezni, hogy nincs vállalkozásom, saját brandem. Nem árulok semmit. Csupán posztolással - akár saját "alkotás" feltöltéséről, akár megosztásról, továbbposztolásról legyen szó.
Mi a módja, menete a különböző social media felületeken való aktív jelenlét pénzzé tételének, akár külön-külön, akár - valamilyen módon - összekötve több oldalt.
Hogyan lehet összehangolni a legnagyobb oldalakat, hogy az még követhető és esetleg jövedelmező legyen.
(a teljesség és minőség igénye néálkül pl.:youtube,facebook,instagram,twitter,tumblr,pinterest,deviantart,flickriver,fotozz.hu,coub,9gag,4chan,reddit, magyar oldalt nem is nagyon tudnék most mondani).
Ki, mikor, miért, mennyit, hova és milyen módon fizet.
Milyen adózási követelmények vannak.
Tudom, hogy azoknak, akik benne vannak, ezek banális kérdésnek tűnnek, de engem érdekelne.
Ha valaki tud információval szolgálni azt megköszönöm.
Has pedig esetleg kihagytam valamit, akkor csak jelezzétek.
önmagában a posztolásért senki nem fizet, ezt felejtsd el!
a YouTube (azt hiszem, hogy egyedüliként) fizet azért, hogy hányan nézik meg a videóidat. de talán már látod ebből is, hogy nem az számít, hogy kiteszed, hanem hogy meg is akarják azt nézni, amit kiteszel. ha nem nézik meg a videóidat, akkor nem is fizetnek érte. (ráadásul csak az első 1000 megtekintés után kezdenek el fizetni érte). viszont ha fizetnek, akkor se olyan sokat, úgyhogy csak emiatt nem érdemes belevágni.
ahhoz, hogy meg is nézzék az emberek, olyan videókat kell kitenned, amiket meg is akarnak nézni az emberek - meg el is kell tudnod juttatni hozzájuk, mert csak attól nem fogják tömegek nézni, hogy feltetted és akár még jó is a videód. vagy saját ismerősök és más közösségek révén el kell vele érned egy csomó embert, illetve hogy ők terjeszteni is akarják, amit csináltál, vagy annyira érdekes dologról kell videót csinálnod, hogy sokan keressenek rá, de másnak ne legyen még róla videója és emiatt a YouTube a tiédet ajánlja mindenkinek, akit ez a téma érdekel.
a YouTube-on és minden más közösségi oldalra is igaz, hogy ha kellően nagy követő táborod van, ami a mérete mellé még aktív és mozgósítható is, akkor azért már lehet, hogy fizetnek neked cégek, hogy hozzájuk eljusson az üzenetük, reklámjuk. viszont ahhoz rengeteg munka kell, hogy egy ilyen nagy közösséget rengeteg munkával és ingyen kitett posztolással össze tudj szedni magad köré. ehhez kell valami olyan tartalom, ami miatt érdeklődni fognak iránta.
a reklámot meg a követők nem szokták annyira jól fogadni, úgyhogy ezt csak nagyon okosan érdemes csinálni, hogy ne menjen a reklám a közönség érdeklődésének és az érdekes tartalom rovására. minél ügyesebben, eredetibb módon érdemes beleépítened a reklámot a tartalmadba, hogy az minél kevésbé zavarja az embereket. különben veszíteni fogsz a reklámok miatt a követő táborból és aztán a reklámokat is elveszíted, ha nagyon visszaesik a közönséged, ami miatt nálad akarnak reklámozni.
hogy ki miért mennyit fizet, az sok tényezőtől függ. leginkább attól, hogy kivel miben sikerül megállapodnod, meg hogy amit te nyújtani tudsz, az kinek és mennyit ér meg. ismerek olyan bloggereket/vloggereket, akik egész jól megélnek belőle, hogy mások hirdetnek náluk, míg ismerek olyanokat, akik hiába csinálják tök jól az oldalukat és a közösségi médiát is, mégsincs belőle semmi bevételük.
vagy sokat foglalkozol vele (meg sokat tanulsz az üzleti életről, pénzügyekről, tárgyalási technikákról) és sok kísérletezéssel beletanulsz, vagy keresel egy ügynökséget, ami képvisel téged, hoz neked hirdetőket és üzletet, viszont cserébe le is nyúlja a saját közvetítői jutalékát, így kevesebb marad neked, de legalább nem neked kell felhajtani és tárgyalni a hirdetőkkel.
a leghatékonyabb módja, hogy pénzt kapj a posztolásért, ha a saját termékeidet, szolgáltatásaidat, egyéb bevételt jelentő dolgaidat hirdeted, amikért viszont fizetni akarnak az emberek. így a posztolás és a megosztott tartalom csak rólad szól, téged reklámoz és a te dolgaidból, tőled akarnak vásárolni az emberek, akik téged követnek - így kevésbé is zavaró, hogy reklámozol, hiszen eleve miattad követnek, irántad érdeklődnek.
jó példa kb. minden leírt dologra Hosszú Katinka, akinek népszerű sportolóként hatalmas követő tábora van, akiknek főleg magáról és a vele kapcsolatos dolgokról posztol, önmaga és az eredményei miatt szeretik és követik és vagy csak önmagáról posztol, vagy a vele kapcsolatos saját termékeiről szokott posztolni, amikből neki van bevétele, legyen az úszótanfolyam, könyv, saját brandelésű holmik. de azért, ha elég nagy összeget tesz le az asztalra egy nagy cég, akkor fürdőruhát, telefont, vagy akár más terméket is szívesen hirdet.
Magyarországon (meg általában máshol is, legfeljebb máshogyan szabályozva) minden bevétel után adóznod kell. ehhez vagy számlaképes vállalkozásra van szükséged, vagy valamilyen egyéb hivatalos adózási formában be kell vallanod az államnak a bevételeidet. ha eladod a feleslegessé vált fényképezőgéped/számítógéped/bármit, azután is adóznod kell (bizonyos összeg felett) és a Vaterásokat rendszeresen szokták is ellenőrizni a hatóságok, hogy bevallják-e, mert különben eltitkolt jövedelemnek számít, amiért büntetést kell fizetni. a részletekről érdemes egy könyvelővel megbeszélned, hogy neked a várható bevételeid mértékétől függően milyen megoldás a legideálisabb.
Köszönöm, amit leírtál.
Sajnos ebből az jön le, hogy ha középkorú emberként kezdenél bele, akkor szinte nincs is értelme elkezdeni.
Ahhoz, hogy a nulláról kialakíts egy saját brand-et, egy stílust, egy irányvonalat amiért követnek és megosztanak téged, szóval te magad legyél az a jelenség, akivel megéri reklámozni, ahhoz olyan sok idő és munka kell, hogy rendes munka mellett nem is lenne rá időd, "munkanélküliként" meg nincs bevételed, hogy fenn tartsd magad.
Vagy ki kell találnod egy fizikai terméket, amit árulsz. Csakhogy azt gyártani is kell.
De ha te magad vagy a termék, akkor az még nehezebb. (De lehet, hogy könnyebb.) Mindegy is.
Ezek szerint ezt még tanulóként kell elkezdeni, amikor még otthon laksz, vagy pedig legyen olyan anyagi háttered, hogy csak erre tudd rá szánni az idődet.
Itt, vagy egy hosszú évek folyamatos, megállás nélküli közösségi média jelenlétről beszélünk, vagy egy olyan Gangnam Style típusú robbanásról, amit ki lehet használni.
Hmmm....
Van min elgondolkodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!