Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Mit csinál a facebook?

Mit csinál a facebook?

Figyelt kérdés

sms-t kaptam hogy levettek a számlámról x forintot fb.me FACEBK néven azaz a facebook. Na honnan tudja a számla számom és én nem állítottam be semmiféle hirdetést sem.

Mit lehetne tenni és hogyan tudok írni a facebooknak ami nem közösségi cucc hanem ami ér is valamit.



2018. júl. 31. 12:42
 1/7 anonim ***** válasza:
2018. júl. 31. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Ezt akartam bocsi: [link]
2018. júl. 31. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Akkor kimásolom a cikkből:


"Egyik olvasónk (aki egy magyar bank által kibocsátott kártyával rendelkezik) részletesen számolt be egy néhány hete történ esetről. Olvasónk váratlanul sms-ben kapott értesítést arról, hogy a kártyájával éppen most fizetett ki 10 ezer forintot, persze ő erről semmit sem tudott. A kereskedő nevénél pedig a következő megnevezés szerepelt:


Facebk *payment 650-543-7818 Ca


Első ránézésre ez úgy néz ki, mintha egy facebookos hirdetés vagy facebookos játékon/appon belüli fizetés lenne, viszont olvasónk soha nem fizetett a Facebooknak vagy a Facebookon keresztül, és online fizetésekre is ritkán, főleg nagy és ismert webáruházakban használja kártyáját. Egy gyors google-kereséssel hamar ki lehet deríteni, hogy


egy olyan online kártyás csalásról van szó, amelyről már 2011-ben is olvasni lehetett ezzel foglalkozó fórumokon, a frissebb bejegyzések pedig sokszor csak pár hetesek.


A nyilvánosan elérhető adatok alapján az egész világon előforduló csalásokat a Facebk és az utána lévő szám (mint kiderült, egy VOIP, vagyis IP-alapú online telefonszám) köti össze, utóbbit egyébként soha senkinek nem vették fel. A kártyára beterhelt összegről a kártyatulajdonosok semmit sem tudnak, csak találgatnak, hogy honnan lehetnek meg az adataik.


A fórumokon található leírások szerint először kisebb összegekkel kezdődik a csalás, majd később - ha nem vette észre a kártyatulajdonos - nagyobb összegekkel is próbálkoznak. Van, akinek pár ezer dollárt emeltek el így a számlájáról, de az egyedi esetek általában ügyfél szempontból happy enddel végződnek, a bejegyzések tanúsága szerint a bank mindig visszatérítette az ellopott összeget.


Az áldozatok gyakran a Facebook panaszfórumán érdeklődnek a beterhelt összeg iránt, ők azonban szintén nem tudnak ilyen tranzakciókról, így általában egy ilyenkor szokásos formanyomtatvány kitöltését javasolják. Hogy az eset mennyire elterjedt Magyarországon, arról biztosat nem tudhatunk, ugyanis a kártyás csalásokról a bankok csak az ügyfeleiknek adhatnak tájékoztatást. Annyit állíthatunk biztosan, hogy legalább egy ilyen eset előfordult.


Természetesen az MNB felügyeleti részlegét, néhány nagybankot és a két legnagyobb kártyatársaságot is megkerestük az esettel, hogy mit tudnak erről, mit tehet az ügyfél, különleges-e ez az eset. A Visa magyarországi igazgatója, Kiss Ede szerint az eset nem emelkedik ki a hasonlók közül, az áldozat visszakapja a pénzét.


A MasterCard szerint a banki monitoring rendszerek felfigyelnek az ilyen esetekre, számos bank feketelistára teszi az ilyen tranzakciókat és elutasítja azokat. Amennyiben a bank ad lehetőséget az ügyfeleinek arra, hogy a kártya limitjét (napi összeg, napi tranzakciószám - külön ATM-re, vásárlásra és e-kereskedelmi tranzakciókra) rugalmasan beállítsa, a kártyabirtokos maga is sokat tehet az ilyen visszaélések megelőzésében a limitek alacsonyan tartásával, vagy csak időszakos felemelésével egy-egy e-kereskedelmi tranzakció végrehajtásához. Az SMS értesítés is sokat segíthet a jogosulatlan tranzakciók gyors felfedezésében és a kártya mielőbbi zárolásában.


Az MNB válaszából megtudtuk, hogy az ügyfélszolgálathoz sem telefonos, sem írásbeli ügyféljelzés sem érkezett 2015 óta a "Facebk *payment 650-543-7818 Ca"-ra hivatkozó bankkártyás csalásokkal összefüggésben."

2018. júl. 31. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
fantasztikus tépném le a fejét a gyereknek
2018. júl. 31. 13:31
 5/7 A kérdező kommentje:
csak a gond az hogy ha felmegyek a bankomra és nézem a számlaáttekintőt nincs benne
2018. júl. 31. 13:32
 6/7 anonim ***** válasza:
Ha ma kaptad az sms-t, akkor lehet a bankadataidnál még nincs feldolgozva a tranzakció. Én mindenképp ajánlom, hogy tiltsd le a kártyád, és az újnál, ahogy azt az első is írta, alacsony limiteket állíts be.
2018. júl. 31. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
6000forintot vett le
2018. júl. 31. 13:39

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!