Milyen lépéseket tenne a hiba felderítése érdekében hogyha, a hálózat belső kommunikációja megfelelően működik, de a felhőalapú szolgáltatások nem elérhetőek?
Ki kell dolgoznom egy tételt a többi pontja megvan de itt kéne egy kis segítség. Vannak ötleteim de jobb lenne ha biztosan jó választ kapnék.
Az Ön munkaköri leírása szerint a feladatkörébe tartozik a cég adatátviteli hálózatának üzemeltetése. A cég belső hálózatához kapcsolódó munkaállomásokon a dolgozók (munkájuk kapcsán) felhőalapú szolgáltatásokat vesznek igénybe. A dolgozóktól azt a jelzést kapta, hogy a hálózat belső kommunikációja megfelelően működik, de a felhőalapú szolgáltatásokat nem érik el.
– Mutassa be, hogy milyen lépéseket tenne a hiba felderítéséhez, behatárolásához!
Eloszor en csekkolnam, hogy csak az adott szolgaltatasokkal van-e gond, vagy kompletten az internet eleressel. (Mert ugy itt tuti arra fele van a hiba.)
Probalnek pingelni valamilyen hostot, pl google.com, ha a DNS sem old fel, akkor lehet hogy nincs net, vagy csak a DNS szerverekkel van baj.
Probalnek kozvetlenul IP-t megadva is pingelni valamilyen hostot, ha az sikerul, akkor "csak" DNS gond van, atallitanam a DNS szervert. (Gondolom ha cege halozat talan van belso DNS szerver, azon allitanek, hogy amit nem tud feloldani azt hova dobja tovabb.)
Ha egy kulso IP-t sem sikerult pingelni, akkor felkeresnem a szolgaltatot, hogy ott minden rendben van-e, de persze elobb meg a belso routereket ellenoriznem, hogy azok tenyleg rendben mennek-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!