Most komolyan vannak ilyen emberek? Akik szerint nem etikus Adblock-ot használni?
Mert tudom, hogy a weboldalak is a reklámokból élnek (index, origo, vagy akár ez az oldal is), de ki az aki emiatt nem használja ezt?
Azért kérdezem, mert egy ilyen indexes cikk alatt nagyon ment a felháborodás a facebookos kommentekben, hogy mekkora egy (moderátorok miatt nem lehet kiírni :)), aki ezt használja.
szerintem teljesen normális aki reklám blokkolót használ
miért?
mert az embert csak hátráltatja meg idegesíti az összevissza ugráló, belógó, beszélő, időlopó(pl. várj 5 másodpercet), agresszív reklámokat
hol kapcsolnám ki a rekl. bl.?
ahol fix helyen van a reklám, nem takar ki semmi lényeges dolgot, nincs 3+ reklám az oldalon(esetleg lehet pár darab, de akkor ne legyen zavaró (pl. csak szöveg alapú reklám, semmi csicsa, meg mozgó dolog))
Az etikusságán nem vitatkoznék, maximum az eredményén.
Alapvető közgazdasági "tézis", hogy nincs ingyenebéd, mindenért fizetni kell. A weboldal üzemeltetője például a tárhelyszolgáltatónak a tárhelyért (a szerver üzemeltetéséért). A tárhelyszolgáltató a szerverhoszting-cégnek az áramért/a bérelt vonali internetért. És így tovább. És mindenki profitot remél.
Egy bevett kereskedelmi gyakorlat, hogy úgy adják olcsóbban a terméket a végfelhasználónak, hogy más cégeknek díjért megengedik, hogy reklámozzanak a termék(b)en/a termék mellett - ez által lentebb lehet szorítani a termék árát (ami versenyelőnyhöz juttatja a terméket előállítót), a másik oldalon meg esélyt adnak a reklámozónak, hogy potenciális kuncsaftot szerezzen. Az újságoknál - a hasábos kialakítás folytán - jól be lehet skálázni a tartalom/hirdetés egyensúlyt; a TVknél/rádióknál pedig a megfelelő időzítésű (nem zavaró) és konzekvensen betartott (így megszokható) műsor/reklám arány gondoskodik a hatásosságon.
A weben is működhetne mindez, csak az arányokkal van a baj - e miatt jöttek létre a reklámblokkolók.
Viszont a reklámblokkolók is túllőttek a célon - ezért is került az Adblock Plusba a "Néhány nem tolakodó hirdetés engedélyezése"-lehetőség; illetve a tartalomszolgáltatók is ezért folyamodnak "gonoszabb" stratégiákhoz (például az oldalukon történő böngészési/keresési statisztikákat pénzzé teszik).
Ennyi erővel csak semmi pisilés, köteles vagy a fotelba szögezve ülni a reklám alatt is, köteles vagy elvenni minden szórólapot, megnézni minden óriásplakátot, stb.
A reklám úgy működik, hogy agresszívan nyomja magát az arcodba, te meg védekezel ellene. Ez a kialakult társadalmi gyakorlat, a reklámért fizetők ezt tudják és bekalkulálják: a reklám olyan, mint a pollen, sokmillió előfordulásból egy ér célt. Akinek ez nem tetszik, az menjen Reklámországba, ahol egy megjelenített reklám = egy eladott termék.....
Kedves #5-ös válaszoló, nagyon kisarkítod a dolgot, illetve el vagy tévedve.
Ingyen nincs semmi. Ha nem fizetsz érte, akkor megfizeted a reklámok megtekintésével, a böngészési adataiddal. Ha nem te fizetsz érte megfizeti más - mondjuk egy kormány, egy alapítvány, egy baráti társaság, egy cég - de akkor nem te szabod a feltételeket.
Nem kötelező megnézni a reklámot. Elkapcsolhatsz a csatornáról, elutasíthatod a szórólapot, az óriásplakátot negligálhatod, az újságot továbblapozod.
"Érthető például a másik oldal reakciója, hiszen ők ebből élnek."
Ez így van. Ilyen szempontból a tolvajok rendőrök elleni kinyilatkoztatásai éppoly érthetőek, hiszen ők lopásból élnek.
Véleményem szerint az én reklám blokkolóm semmivel nem etikátlanabb mint a marketing azon törekvése, hogy fulladásig a lehető legtöbb szemetet lenyomja a torkomon.
"Ilyen szempontból a tolvajok rendőrök elleni kinyilatkoztatásai éppoly érthetőek, hiszen ők lopásból élnek. "
Csak a lopás egy társadalmilag elítélendő dolog, bűn; míg a reklám nem az.
"mint a marketing azon törekvése, hogy fulladásig a lehető legtöbb szemetet lenyomja a torkomon."
A reklám azért élhet, mert - ha nem is közvetetten, és nem is ilyen mértékben - van rá kereslet. Ha a tartalom előállítóját/szolgáltatóját valaki megfizeti, akkor a tartalom nem fog tartalmazni reklámot, vagy csak kicsiny mértékben.
Mielőtt valaki felhozná: "de akkor az Internet-előfizetésem havidíjával mi van?" - az Internet-előfizetés díja a szolgáltató a saját infrastruktúrájának fenntartására/-fejlesztésére elegendő - a tartalomszolgáltatók nem látnak belőle egy centet se.
"A reklám azért élhet, mert - ha nem is közvetetten, és nem is ilyen mértékben - van rá kereslet."
Egyetértek: "nem ilyen mértékben"!
A marketing már messze túl van azon hogy nyugodtan nevezhető az átbaxás művészetének amit művelnek.
És ez semmilyen szempontból nem jó (csak nekik).
"Ha a tartalom előállítóját/szolgáltatóját valaki megfizeti, akkor a tartalom nem fog tartalmazni reklámot, vagy csak kicsiny mértékben"
Akkor gondoljunk a televízió szolgáltatásokra ahol bizony fizetni kell és az nem egyszerűen a szolgáltató zsebében landol, ők is fizetnek a csatornáknak a sugárzás jogáért.
Ennek ellenére orrvérzésig megy minden csatornán az unalomig ismételt reklámblokkok tömkelege. De már olyan mértékben,hogy a reklámnblokkokat alig szakítja meg néha a műsor.
Képesek az első perc után, ahogy egy film stáblistája lement, bedobni egy 10 perces reklámblokkot.
Ez szerintem már sokkal több mint szükséges és messze túlzás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!