Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Köteles-e a szolgáltató új...

Köteles-e a szolgáltató új modemet adni?

Figyelt kérdés
Van egy 10mbps-es T-Home ADSl előfizetésünk, tavaly raktak át minket ADSL2+-ra, kaptunk egy D-Link DSL360R modemet, s 8-9 mbps-t tudott is a vonal. Azonban hamar elkezdett hervadni ez a sebesség, s jó ideje már csak 2-3 mbps-el zúz. Volt is többszöri hibabejelentés, kétszer volt kint szerelő, s már az is be lett ígérve, hogy felújítják a telefonvezetékeket (ebből az ígérgetésből amúgy nem lett semmi). Mi már saját költségen szinte mindent kicseréltünk - router, splitter, próbáltuk telefon és riasztó nélkül mérni, de semmi változás. Egyedül a modem az, amiből nem tudtunk másikat kipróbálni, s arra gyanakszunk, hogy az lehet a hibás. Voltunk is bent T-pontban, hogy nem-e lehetne cserélni, ha ez rossz, de azt a választ kaptuk, hogy mivel anno kifizettük a modemet, s nem az övék, nem adhatnak másikat, s az 1 éves garancia is lejárt. Magyarán van egy feltételezhetően hibás modemünk, s a szolgáltó nem akar megfelelőt biztosítani - de ha jól tudom az interneteléréshez szükséges eszközök biztosítása is az ő feladata. Ilyenkor mit lehet tenni? Ha lehetne váltani, váltanék, de egyrészt nagyon más szolgáltató nincs a környéken, másrészt van még 1 év rabláncunk.

2014. szept. 21. 11:39
 1/7 anonim ***** válasza:

Feltételezem "Szereld magad" konstrukcióba rendeltétek az internet szolgáltatást. Ebben az esetben neked kell megvenned a modemet.

Az a D-Link DSL360R modem az a szürke-kék színű, vagy az újabb fekete színű? Mert ha az előbbi akkor mindenképp vegyetek egy új típusú fekete színűt ( 360R T1 ).

2014. szept. 21. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
A fekete van már, nagyjából ehhez hasonló sztori: [link]
2014. szept. 21. 11:46
 3/7 anonim ***** válasza:
Milyen sűrűséggel szoktátok áramtalanítani, újraindítani a modemet?
2014. szept. 21. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Amíg nem jelentkeztek a problémák, addig gyakorlatilag nem is volt direkt újraindítva, bár pár áramkimaradás szokott lenni, ez leginkább az időjárás függvénye. Néha azért elég komoly áramingadozások szoktak lenni. Az árthatott neki?
2014. szept. 21. 11:57
 5/7 anonim ***** válasza:

Nem feltétlen a modemnek lesz baja.

A probléma ilyenkor az szokott lenni, hogy a központ ( DSLAM ) azt is vonalszakadásnak érzékeli, amikor csupán csak a modem marad áram nélkül. Ilyenkor automatikusan, fokozatosan elkezdi lejjebb venni a sebességet, hogy stabil maradjon az amúgy is stabil vonal. Ezt SNR Lock-nak szokták nevezni.

Ha csak nagy ritkán egy-egy áramszünet miatt megy ki a modem, akkor ez még nem gond, de ha rendszeresen van áramkimaradás az már gondot okozhat.

Persze lehet a modem hibája is, de amit írtál ( elkezdett hervadni a sebesség ) inkább SNR Lock-ra utal. Érdemes lenne kipróbálni egy kölcsön modemmel a szolgáltatást. Ha úgy sem jobb, akkor a Telekomos szerelőket kell zaklatni az SNR Lock leszedésének ügyében.

2014. szept. 21. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Utánanéztem, hasonló a hibajelenség, szóval elképzelhető hogy erről van szó. A szerelőben mondjuk már nem bízom, ügyfélszolgálatnak ha jelentem a hibát, leveszik a korlátozást vagy ők is csak ki fogják küldeni a szerelőt?
2014. szept. 21. 12:37
 7/7 anonim ***** válasza:

Az Call Center-be ülő emberek 99,9%-a még sosem halott az SNR Lock-ról, ami nem csoda mert ez csak egy fantázianév. A Telekomos fórumon, az egyik szakértő illette ilyen néven ezt a jelenséget.

A telefonba elég annyit mondani hogy lassú a net. Így is úgy is szerelőt fognak kiküldeni. A szerelő miatt nem kell aggódni. Valószínűleg úgy sem az fog kijönni aki az utóbbi alkalommal volt. A szerelőnek se mond hogy SNR Lock mert ő sem fogja tudni hogy azt eszik vagy isszák.

Annyit mondj hogy állítsa vissza a 10 Mbitet, mert ez neked így nagyon kevés.

2014. szept. 21. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!