Mit lehet tenni, ha szakadozik az internet-kapcsolat?
addig kéne eljutnod,hogy behatárold a hiba helyét,
ha ez megvan,akkor tudunk tovább lépni,
-tehát mi az ami miatt nem mindig van neted ?
kizárásos alapon menj végig :
modem e
router e
a te szgéped e (kérj kölcsön egy laptopot,hogy azon is szakad e)
netán a gépeden lévő egyik böngésző a ludas e
stb
-és írj vissza,
Első hozzászólónak igaza van, be kell határolni a hiba helyzetét.
Ehhez azért több infót is megadhatsz:
-milyen az internetkapcsolatod (ADSL, kábelnet, mobilnet), illetve hány Mbps-es (2,4,8,10,20,40 stb.)
-ha van modem az milyen, ha van router az milyen, a szolgáltató adta vagy te vetted
-milyen windows-t használsz
Nos, sejtettem hogy sokismeretlenes lesz a dolog. Tehát:
Wifis modemen kerersztül kapcsolódom ADSL-hálózatra, Win7-es oprendszerrel. A modemet a szolgáltatóm adta (Invitel), és 5 MB/sec-os a sávszélem. A modem ledjei alapján nem látszik hibás működés. Annyit tudtam elérni a hiba behatárolásban, hogy ha letiltottam a helyi kapcsolatomat, és utána engedélyeztem, az mintha megoldaná a problémát, legalább is egy időre. Sajna gőzöm sincs, hogyan szabadulhatnék meg ettől.
Mióta jelentkezik a probléma? Szolgáltatás kezdete óta?
Milyen gyakran?
Ha napi rendszerességgel, akkor érdemes Egy Linux lemezt kiírni (későbbi hibakereséshez is jól jöhet - akár újraírható dvd-re ha időnként frissíteni szeretnéd) majd erről indítani a gépet (Live módban - a merevlemez érintetlen marad).
Ezzel szoftveres gondokat lehet kiszűrni, ugyanis ha itt is jelentjezik a probléma, akkor nem a windows rendszerben lesz a gond, hanem vagy a modemben, vagy a szolgáltató felén.
De ha nem jelentkezik a gond pár napig (előbbi feltevésem szerint, hogy naponta előjön a hiba), akkor akkor lehet szoftveres/windows beállításokkal foglalkozni.
Hogy naponta, az kissé túlzó lenne, van mikor egy hét is eltelik, hogy nem jelentkezik a probléma. Ez arra utal, hogy nem a gépemen belül lehet a gond, ugye?
Nem vágom igazán azt a linuxos javaslatot. Miről kell másolatot készítenem? Ez olyan lenne, mint egy telepítő lemez? Kérek még infót! Kösz előre is.
A Live Linux rendszer a szoftveres hibák tesztelésére jó, mert nem kell űjratelepíteni a gépet, hogy másik rendszerben tesztelhesd az internetkapcsolatodat.
Ha van hogy egy hétig nem jelentkezik, az tényleg a szolgáltató, vagy a hálózat felé tolja a hibalehetőséget.
Na még pár kérdés:
-milyen modem/router van (talán valamelyik az Invitel listából?):
-víruskeresőt, külső tűzfalprogramot használsz, ha igen melyiket?
-ADSL kapcsolatnál a telefonkábelen "jön" a net, nincsen több toldás (kézi szigetelőszalagos kötés) a telefonkábeleken a háztartáson belül?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!