Az Apple miért ilyen gyenge online szolgáltatásokban?
Szerintem nem gyengék online szolgáltatásokban. A bevételük egy jelentős része online szolgáltatásokból származik (iTunes). Persze voltak félresikerül próbálkozásaik. De alapvetően az Apple egy számítógép gyártó-tervező-forgalmazó cég, az online szolgáltatások azért kellettek, hogy a termék eladható legyen. (Hiszen mire használnál pl. egy iPodot zene nélkül. Már feltéve, hogy legálisan akarsz rá zenét tenni).
Én nem hallottam arról, hogy az Apple-nek terve lenne egyáltalán olyan termékpalettát kiépíteni, mint amilyen a Google-nek van. Erre egyelőre nem látszik semmilyen érv. Szinte az összes online szolgáltatásukat valamilyen featureként építették ki a hardvereikhez. Mivel a bevételeiknek csak kis részét szeretnék reklámokból szerezni, ezért nem céljuk, hogy sok fölösleges, pénznyelő online szolgáltatásuk legyen. Ilyen téren nem állnak konfliktusban a Google-vel, sőt, igazából sok tekintetben partner cégekről van szó. Mint ahogyan a Samsung is komoly partnerük. Az Apple egyik legkomolyabb partnere pedig a Microsoft. Egyik cégnek sem célja lemásolni a másik cég már jól működő termékeit, ha abból nem vár komoly bevételt közvetve vagy közvetlenül. Fölösleges pénznyelőnek nem kell, annál több esze van egy ilyen nagy cég igazgató tanácsának, mintsem hogy arcoskodásra milliárdokat pazaroljon.
Az Apple nem egy szoftvercég, mint a Microsoft, hanem készülékgyártó. A Google pedig egy online marketing cég. Ez gyakorlatilag a három absztrakt típusa az IT cégeknek, tehát kevesebb a közös bennük, mint gondolnád. Kevesebb a konfliktus és a verseny közöttük, mint így külsőre tűnik. Valójában általában elég jó partnerek. A Mac platform legsikeresebb szoftvercége például a Microsoft.
Az Apple azért absztrakt típusa a készülékgyártó cégeknek, mert a szoftvert és a szolgáltatásokat is a termék részének tekinti. Azért, hogy legyen kapacitása ökoszisztémát felépíteni, partnerségre kell lépnie online marketing cégekkel(Google), hardvergyártó cégekkel(Samsung, Foxconn) illetve szoftvercégekkel(Microsoft, Adobe). A Samsung például inkább gyártócég, mint IT, de próbál a telefonokra és a laptopokra valami Apple-szerűt építeni. Ahogy látható, itt marketing és szoftver szempontból szüksége van a Microsoft és az Apple segítségére. A Foxconn a Mozilla alapítványtól szeretne szoftvert kapni.
A Google egy online marketing cég, bevételeinek szinte 100%-a marketingbevétel. Az Androidból mint szoftverből például inkább csak költségük származik, mint bevételük. Viszont, mint hirdetési felület és kémeszköz kitűnően funkcionál. A Google szinte összes szolgáltatása nem véletlenül ingyenes: arra használják, hogy információt gyűjtsenek a felhasználóról, hogy aztán azt az információt hirdetések útján pénzzé tegyék. Emellett ezek a szolgáltatások hirdetési felületként is funkcionálnak.
A Microsoftot nem kell magyarázni, két olyan termékük van, amivel sikerült népszerűséget elérniük, egyik a Windows, másik az Office. Gyakorlatilag kizárólag szoftverekből élnek, hardverük csak mutiba van. Online termékpalettájukat részben pénzért értékesítik, részben pedig a fizetős szoftverek népszerűsítésére használják fel. Windows, OS X és Linux platformra is vannak termékeik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!