Mi számít nagy látogatottságú oldalnak?
Napi mennyi látogató? Havi mennyi látogató?
Mondjuk egy magyar oldal és egy angol nyelvű oldal esetén?
Mi számít _nálad_ nagynak? A legnagyobb látogatottságok nagyságrendjére vagy kíváncsi?
Ez Magyarországon milliós, nemzetközi szinten milliárdos nagyságrend. Napi egyediben.
Ne túlozz. A Youtube-nak van HAVI milliárdos látogatottsága.
Nem a legeslegre gondoltam, hanem ami már nagy látogatottságnak számít. Itthoni és nemzetközi viszonylatban.
Ez a honlap témájától függ. Ha egy kisebb cég weboldalát nézzük akkor a napi 50 egyedi látogató is már nagyon jónak számít.
Nagyobb célközönségű honlapoknál, mint pl a megosztós oldalaknál, hírportáloknál a napi 1000-10000 egyedi látogató már szintén jó eredmény.
Első vagyok, teljesen igazad van, amiket írtam, azok havi látogatottságra vonatkozó nagyságrendek.
Az utolsóval viszont csak részben értek egyet. A kisebb céges példa rendben van, de én például üzemeltettem tízezer napi egyedi feletti belföldi oldalt, és az nagyon távol volt célközönségében és koncepciójában egy hírportáltól, ahol már a százezres nagyságrend számít jónak (ezúttal tényleg napi egyediben). Abban viszont igaza van, hogy attól függ, hogy milyen témájú, koncepciójú, célközönségű oldalról van szó, mert ezek függvényében nagy különbségek vannak abban, hogy mi számít jónak, sőt, abban is, hogy mennyit ér egy hirdetési felület.
Az alatt mit értesz hogy mennyit ér a hirdetési felület?
Mondjuk példának egy 16-45 év közötti zömében egyetemista, 70% ffi, látogatókkal rendelkező oldal pl. napi 50k UV. Műszaki cikk tartalommal.
Azt értettem alatta, hogy nem feltétlenül ugyanolyan díjszabás érvényes mondjuk egy tech szájtra és egy pornóoldalra még akkor sem, ha ugyanannyi napi egyedijük van.
Nem tudok egy számot mondani arra, amit példának írtál, nincsen tapasztalatom ezen a területen, és nyilván függ a hirdetési formától is, de 50k felett egy oldalnak már mindenképpen százezres nagyságrendben kell bevételt termelnie (minimum). A legjobb átkattintást eredményező hirdetések egyébként nem a bannerek, hanem a tartalomba épített elhelyezések. Ugyanakkor nem csak az átkattintás adja a hirdetés értékét, egy utcai óriásplakáton sem kattintanak át az emberek, az információt és a márkatudatosságot a banner önmagában is elég jól beletuszkolja az agyakba. Egy műszaki cikkekről szóló oldalon a termékelhelyezés valamilyen formában főleg egy jelentős részét teheti ki a bevételnek, hiszen sok gyártó és forgalmazó hajlandó fizetni azért, hogy a termékéről készüljön egy teszt vagy ismertető, mert így olyan formában jut el az emberekhez az infó, ahogyan egyébként is önszántukból fogyasztják a tartalmat, és nem kell félni a bannervakságtól vagy az adblocktól. Meg még száz másik dologtól függ a bevétel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!