Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Miért nem ismeri el soha a...

Miért nem ismeri el soha a UPC, hogy létezik olyan, hogy a hálózati kapcsolat fennáll, de internetszolgáltatás nincs?

Figyelt kérdés

Tegnap este váratlanul elment az internet. A kábelmodemen a ledek ugyanúgy villogtak, ahogy szoktak, tehát a hálózati kapcsolat az fennállt, csak éppen az internetszolgáltatás szűnt meg (emaillel, Skype-pal együtt), mindhárom gépen. Tárcsáztam a 1221-et, persze rajtam kívül gondolom még rengetegen tették ezt, mivel “az előrelátható várakozási idő” 10 perc volt. Na, lett abból 15 perc is, amit nem töltöttem tétlenül, mert közben átöltöztem játszóruhába, kerestem egy zseblámpát, bemásztam az asztal alá, áramtalanítottam a modemet, a routert, kikapcsoltam a gépet, újraindítottam mindent, aztán kiiktattam a routert (mert a UPC mindig szegény routerre fogja a problémát), és megint újraindítottam mindent (még a mosógépet is). Végre kicsöngött, a fiatal srác kérdezte, hogy miben segíthet. Hát, mondom, elment az internet. Utána pár másodperc csend, majd a srác azt kérdezi: “És azt szeretné tudni, hogy ez miért van?” Nem, vazze, csak azért telefonáltam, hogy van-e valami ötletük, hogy mivel töltsem az estémet, ha már internet nincs! – gondoltam, de mondani csak annyit mondtam, hogy IGEN. Erre a srác újból végigcsináltatott velem mindent, amit már előtte egyszer megcsináltam, persze ez nem javította meg a problémát. Erre azt mondja a srác, hogy ő látja az én modememet, tehát ők szolgáltatnak internetet a modemig, úgyhogy ha én további hibaelhárítást akarok, akkor az nekem 2500 Ft-omba fog kerülni, beleegyezek-e. Dehogy egyezek bele, értse már meg, hogy nem az én gépemmel, kábelemmel, routeremmel, de még nem is az ő modemükkel van a gond, mivel a hálózati kapcsolat az fennáll, hanem az a baj, hogy ők a hálózaton keresztül nem szolgáltatnak internetet. De, ők szolgáltatnak internetet, azt mondja okoskám. Mondom neki harmadszorra, hogy hálózati kapcsolat az van, azért látja a modemet, de a hálózaton keresztül nem jön az internet, és kérdezze már meg a munkatársait, hogy hány ilyen hívás volt ma este, mert szerintem nem vagyok egyedül, nemhiába vártam 15 percet. Hát ő nem tud semmilyen központi problémáról, és ezzel ő az ügyet lezártnak tekinti, segíthet-e még valamiben. Ekkor legszívesebben azt mondtam volna, hogy igen, nyalja ki a s**gemet, de a hangfelvétel miatt inkább csak kinyomtam. Érdekes módon a hívásom után 5 perccel teljesen magától visszajött az internet, anélkül, hogy kicseréltem volna a routert, a kábelt vagy a gépemet.

Ezt a UPC már háromszor eljátszotta, szóval nem értem, hogy miért nem ismerik el, hogy igenis van olyan, hogy látják a modemet, van hálózati kapcsolat, de azon keresztül nincs internetszolgáltatás? Az ügyintézők nem tudom milyen tréningen mennek keresztül, de nem képesek megérteni, hogy ilyen igenis létezik! Az esetek 99%-ában az ügyfél routerére fogják a problémát, de még egyszer sem volt gond a routeremmel, mindig ők okozták a problémát, amit aztán szép csendben a hívás után el is hárítottak. Újíthatnának valami piros lámpás kijelzőt, hogy ha ilyen központi probléma van, az ügyfélszolgálatos fiúcskák is lássák, és ne küldjék az ügyfelet rögtön az asztal alá és ne dobassák már a kukába a routerjét.



2013. máj. 14. 10:40
 1/6 anonim ***** válasza:

nálunk 2 helyen is (fateréknál is) UPC net van hosszú évek óta,ezért nem is értem az írásodat,

nincs ilyen ,hogy minden oké és mégsincs net,

te valamit benézhettél,

2013. máj. 14. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
hogyne lenne :) én is telefonáltam már be ilyenkor de akkor elismerték, hogy gubanc van náluk és néhány órát kérnek most a javításra.
2013. máj. 14. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Márpedig van ilyen, ha pl. a központi routerük meghibásodik, mint ahogy ebben a cikkben is írják:

[link]

2013. máj. 14. 10:56
 4/6 Komplikato ***** válasza:

A szolgáltatók egymástól függetlenül 99%-ban letagadják ha az ő oldalukon van probléma és a usernek ezért nem megy. Mindegyik. Pedig a szerződésben is benne van a rendelkezésre állás (régen 97% volt?) tehát akár több napig is állhatnak évente és nem szólhatna érte senki.

Akkor is letagadják ha egy egész háztömbben vagy utcában nem megy.


Ha csak a DNS szerverük hal be, azt ki lehet kerülni egy ideiglenes másik DNS-el (egyetemeké, Comodo féle, Google, stb.), de egyéb problémánál meg kell várni amíg a cég emberei megtalálják és javítják a hibát.

2013. máj. 14. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Van ilyen, általában 10 naponként 10-20 perc mert, újraindulnak a kiszolgálok, elosztók... (mikrotik Os etc.)

Nekem is szokott lenni, van amikor egy hónapban 2x is kifogom. Van amikor csak rendszerhiba...

A nagy nekem a következő story volt:

böngészgettem, egyszer csak kijött az ablak h nem fizette be a számlát bla-bla-bla....

Hát én pedig befizettem (mint mindig időben), ott volt előttem az asztalon, gondoltam felhívom az ügyfélszolgálatot: (és a beszélgetés kb. szó szerint így zajlót)

- Halló?

- Halló Xy vagyok önöknél van előfizetésem, de azt írja ki, hogy nem fizettem csekket, pedig itt van előttem 10 napja fizettem be pont.

- Igen és?

- Hát és szeretném ha visszajönne az internet!

- Értem.

- Diktáljak egy csekkszámot vagy valamit?

- Nevet kérem!

- XY.

- Pillanat.

- OKé (2 perc néma csend)

- Nekem a gép azt mondja, hogy nem fizette be a csekket.

- Így kezdtem, a beszélgetést hölgyem...

- Pillanat.

- Ok. (2 perc megint)

- El TUDOD faxolni a csekket?

- El.

- Akkor adom a faxot...

- ???

Erre a mobilomba beletolta a faxgépek jellegzetes csipogását, amit hallgattam egy jó percig majd letettem mert már fájt tőle a fejem.

Visszahívom:

- Halló?

- Előbb félreértettük egymást, tudok faxolni, de mobilról beszélek.

- Nem lett jó a fax?

- Nem.

- Adom újra akkor a faxot! Visz hal.

És megint belenyomta a ricsajt a telefonomba.....

Felhívom harmadszor.

- Halló.

- Halló, csak gépről tudok faxolni, be ne nyomd a faxot!!! Milyen számra faxoljak?

- Hát h-h milyen számra?

- ??? az a telefonszám a készüléken amin jönnek a lapok, amit elfaxolnak...?

- Jaj, hát itt olyan nincs, számítógéppel fogadjuk őket. Csak meg kell nyomnom egy gombot...

- Csodálatos! Egyedül dolgozol vagy van valaki még bent? Esetleg a főnököd, vagy egy informatikus?

- Majd lesz!

- E-mailben nem küldhetném el?

- E-mailben? hogyan amikor nincs net?

- Okos telefon!

- De ahoz is kell wi-fi...

- Hallod, adsz most valaki mást vagy majd visszahívtok.

- Mondom az emailt. : yxc@yxc.hu

- ok! kösz, visz hall.

Lefotózom a csekket elküldöm a yxc@yxc.hu-ra visszadobja hogy nincs ilyen cím, felhívom inmáron 4x.

- Halló ügyfélszolgálat! (4-ből 1x sikerült normálisan felvennie a telefont, ez pozitív reményt ébresztett bennem)

- Halló, előbb kaptam e-mail címet... és azt írja nem jó.

- yxc@yxc.hu

- ez volt az.

- megpróbálja most erre?

- Előbb is erre próbáltam

- Nem lehet h azért mert nincs net és nincs wifi?

- Alapból nincs wifim, és mobilnettel küldöm.

- Pillanat adom a kollégát.

Elmondom neki mi a baj, értelmes csóka volt.

- Aha, yxc@bla.hu

- oh, pill és küldöm, köszönöm. VH.

Elküldöm a jóra, eltelik fél óra és semmi.

Telefonálok:

felveszi a csaj:

-Halló (1/5)

-Bla bla bla...

- Nem jó a kép mert mobilal van fényképezve és nem szkennelve.

- Add az értelmes embert akivel előbb beszéltem légyszíves.

- Pillanat.

Adja

- Halló, tessék ügyfélszolgálat XY.

- bla-bla (elmondom neki mi a baj)

- pillanat megnézem a mailt (10 pásodperc szünet)

- frissítsen kérem a böngészőben...

És visszajött a net.

Tanulság: mindenhol vannak hülye'k...

2013. máj. 14. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Évek óta, minden vasárnap, 7-és fél 8 között megszakad a net. Már teljesen hozzászoktam, hogy olyankor ne töltsek le semmit.

Többször jeleztem nekik levélben is, sőt személyesen is elmondtam a szitut. Nos, majdnem lehülyézett, és kinevetett az UPC-s ügyfélszolgálatos faszi. Hiába bizonygattam, tagadott mindent.

Egyébként írjon már valaki, egy olyan szolgáltatót, aki beismeri ha hibázik !

2013. máj. 14. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!