Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Miért lassul be, majd szakad...

Miért lassul be, majd szakad meg hosszú percekre az ADSL net?

Figyelt kérdés

4Mbites ADSL netünket bővítették 10 Mbitesre múlt héten. Addig semmi probléma nem volt, routerrel használtuk. Ahogy akkor kaptunk új modemet, jöttek a szakadások, amik után nem tért magához a net olyan gyorsan. Nem azok a tipikus elmegyanetésvisszaisjön szakadások. Volt, h 6 percig bármit kapcsoltam ki-be, indítottam újra, nem volt net egyáltalán.

Szolgáltató látta is, próbálták a hálózatot megnézni, majd 2 napja kijöttek ismét modemet cserélni. Most annyi változott, h ők már nem látják (?) a szakadásokat és mindenáron a mi routerünkre akarják terelni a hibát.


Próbáltuk a modemmel összekötni a gépet, de folyton hiba 651-et dob. A laptop és asztali géppnek eddig semmi baja nem volt a wifi kapcsolattal, routerünk is tökéletesen működött és csak azóta van gubanc, mióta bővítve lett a net és cserélve lett (kétszer is) a modem. Mi lehet a hiba forrása? Hogy lehetne ennek utánajárni, ha mondjuk a szerelő ittléte alatt pont nincs szakadás?


2012. nov. 1. 18:25
 1/3 anonim ***** válasza:

Ha a hálózati vizsgálat után nincs már szakadozás, akkor ott házon belül lesz valamilyen hiba. Érdemes amúgy ilyenkor ránézni a modemre (amikor szakad a net) és megnézni, hogy ott a szinkront jelző led kialszik-e. (ez általában ADSL link vagy DSL vagy ADSL) Ha ez a led nem alszik el és szakad a net, akkor biztosan a router bontotta a kapcsolatot.


Amikor összekötöd a modemet a géppel, a helyi kapcsolatnál mit ír ki?


A legkevesebb vesződés szerintem akkor van vele, ha mindkét géppel megpróbálod a közvetlen kapcsolódást csatlakozási ikonnal. Ha nem megy egyikkel sem, akkor ott nagy valószínűséggel hálózati gond lesz.


Persze olyan hibába semmiképp ne fuss bele, hogy routerképes modemet vittek ki, mert akkor az örökkévalóságig 651-et kapsz majd. Milyen modemet vittek ki? (márka és típus)

2012. nov. 3. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Először is köszi, hogy megpróbálsz segíteni.

Sajna tartósan most nem vagyok a modem közelében, de megpróbálok válaszolni. Egy álló,fehér Huawei modemünk volt (sajnos pontos típust nem tudok mondani, nem vagyok ott), majd olyat kaptunk és másodjára is olyat hoztak.

Ehhez hasonlít a legjobban, lehet, hogy ez az:

[link]


Arra emlékszem, hogy mikor az előző modemmel (a bővítés után) szakadt a net, az ADSL led stabilan világított (nem villogott), és mégis látták a szolgáltatónál, hogy szakadt a net. A mostani modem is pont ezt hozza: szakad a net és az ADSl ugyanúgy stabilan világít. Tehát a modem vagy a hálózat a ludas, nem a router.


Mindkét gépre a vezetékes kapcsolat létrehozásánál ezt a hiba 651-et dobta ki. És előzőleg is sokáig ugyanilyen típusú modemet használtunk routerrel sikeresen.


Mikor legutóbb elmondtuk a helpdeskeseknek, h modemről hiba 651-et dob, de routerrel van net (csak szakad), nem tudták hova tenni. De elvileg ma megy majd szerelő. Kérdés, hogy ha pont akkor nem fog szakadni a net, akkor hogy jöhetne rá a szolgáltató, hogy hol a hiba?


Összességében teljesen jó, 4Mbites netünk volt ilyen kis fehér, álló Huawei modemmel. Bővítették 10MBitre, cserélték egy új, de ugyanolyan modemre (gondolom többet bír ez az új, ezért kellett a csere), és innentől kezdve nincs normálisan netünk. :S

2012. nov. 3. 09:29
 3/3 anonim ***** válasza:

Igazából az a furcsa, hogy közvetlenül 651-et kapsz, mert ha a router fel tud csatlakozni, akkor géppel is mennie kellene. Én arra tippelek, hogy routerként megy az a huawei és azért nem tudsz közvetlenül kapcsolódni. (persze lehet, hogy tédevedek)


Érdemes valóban a szolgáltatótól kérdeződködni, hogy szakad-e a szinkron. Ez elég egyszerű, kihúzod egyszer 10mpre, majd vissza és ha megszakad sokszor, áramtalanítás nélkül fél órán belül betelefonálsz, hogy nézzenek rá, egyből kiderül, hogy hol a hiba. (ha fél órán belül húztad ki és 2 perce van szinkron, akkor ott nem nálad van a gond) Ha a központon nincs szinkronvesztés, akkor a te hálózatoddal van gáz, ha van, akkor az övékkel. Igazából hogy épp akkor, amikor a szerelő jön, van-e hiba, az annyira nem lényeges, mert ha a kezelő látja a szakadozást a központban, akkor nem kérdés, hogy gond van valahol és a szerelőnek meg kell találnia.


Sajnos nem írtad le a modem típusát, ezért bővebben nem tudok utánanézi, de ha beszélsz a helpdeskkel, érdemes rákérdezni, hogy router üzemmódja van-e a modemnek vagy vmiféle megosztása, ahol nem működik közvetlenül a csatlakozás. Illetve persze hogy van-e több portja a modemnek és hogy mindegyiken megy-e a kapcsolódás. (IPTV-s modemeknél van olyan, hogy csak az egyik porton megy a net, a többin nem)

2012. nov. 3. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!