Miért jobb short url-eket használni a facebook linkelésnél, mint a tényleges url-t? Pl. Facebookkal marketing szinten foglalkozó cégek is így linkelnek. Miért?
Több okból is hasznos "short url"-eket használni.
Egyrészt könnyű megjegyezni (ha a rövidítés során megadhatunk valamilyen konkrét kifejezést az url végén), ezáltal amúgy egyszerűbb is begépelni (mobil böngészés során ez különösen hasznos lehet a célközönség számára).
Másrészt könnyebb megosztani a rövidebb url-eket, mint a hosszabbakat. Ráadásul, ha emailben osztanak meg az emberek url-eket, akkor gyakran előfordul, hogy az url "megtörik", rövid url esetén erre nem nagyon van példa.
Harmadrészt - és ez lényegében minden url rövidítő esetében lehetséges - mérhető, hogy hányan kattintottak az adott linkre, esetleg az is, hogy milyen forrásból érkeztek így az adott weboldalra, mikor, melyik napszakban, stb.
Amúgy a rövid url-ek a Twitter esetében különösen fontosak, mert ott 140 a megengedett karakter limit egy tweet esetében, így nem mindegy, hogy hány karaktert vesz el az url a tweet-ből.
Üdv,
szűcs Csaba
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!