Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Más platformon is be lehet...

Más platformon is be lehet úgy futni, mint youtube-on? Pl. Mixcloud vagy Soundcloud, vagy sima blog.

Figyelt kérdés
Ha csinálna valaki beszélgetős Soundcloud podcasteket, azzal is be lehetne futni? Vagy blogot olvasnak manapság több ezren? Gondolom igen, ha weboldalak is még léteznek.

2024. jún. 1. 02:07
 1/4 anonim ***** válasza:
85%

Pl ott van a twitch.

Az a baj nagyon sok a gagyi tartalom, erőltetett, unalmas. Ahhoz, hogy befuss elég jónak kell lenned.

2024. jún. 1. 04:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
37%
Nem.
2024. jún. 1. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Soundcloudon nem fogsz befutni anélkül, hogy máshol is “nyomnád”.

Blogot nem tudom mennyien olvashatnak manapság, szerintem nem sokan, de lehet tévedek.

2024. jún. 1. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Érdemes a problémát összetetten kezelni, mert önmagában a tartalom nem minden. Figyelembe kell venni a közönséget, annak érdeklődését a tálalás módját, stílusát, megvalósítását.


Jellemzően nem egy platformmal lehet befutni, hanem több külön platformot egymás szerepét erősítő módon használva. Ez mindig is így volt és aligha fog valaha megváltozni. Mindig is használta mindenki (különösen, aki befutott) az Instát, Twittert, Facebookot, minden mást, hogy minél több helyről tudjon az ember minél nagyobb közönséget a fő platformja felé terelni.

Minél népszerűbb, aktívabb egy platform, annál esélyesebb, hogy önmagában, vagy kisebb külső támogatottsággal is fel lehet rajta futtatni a jelenlétedet. Főleg, ha az adott platformnak van olyan helyzeti előnye, ami képes ráerősíteni arra, hogy azáltal könnyebben befuss.

Pl. A YouTube önmagában is keresőként működik, nagyon sokan eleve a YouTube keresőjébe írják be a kérdéseiket, hogy arra választ tartalmazó videókat találjanak. Ha valaki valamit eleve a YouTube-on keres, akkor máshol hiába van rá jobb válaszod, azt eleve nem fogja megtalálni. Mivel a YouTube-ot a Google működteti, a Google találatokban is elsőbbséget élvez az, ami a YouTube-ra van feltöltve, nem máshova és csak a YouTube találatok után fog a Google minden más platformon talált dolgot feldobni, ha egyáltalán megtalálja azt máshol.

A TikTok pl. nagyon népszerű a sajátosan újító algoritmusa miatt, ami állítólag sokkal jobban képes eltalálni, hogy a felhasználó milyen jellegű videókat nézne szívesen, mint akár a YouTube, vagy más platformok algoritmusai. Állítólag emiatt a TikTokon sokkal könnyebb befutni, mint más platformokon.


Viszont nagyon függ attól is, hogy a tartalmad közönsége mennyire van jelen az adott platformon, vagy épp a tartalmad mennyire illik az adott felülethez, mert a TikTok közönsége, szokásai, tartalmai teljesen másmilyenek, mint a többi felület. Ezért egyáltalán nem biztos, hogy ugyanazt és ugyanúgy érdemes rajta előadni, mint más felületeken. Vagy hogy ugyanazzal az előadásmóddal képes vagy ott is ugyanolyan sikert elérni.


Az is nagyon fontos és gyakran figyelmen kívül hagyott tényező, hogy nem elég csak passzívan tartalmat gyártani, hanem ugyanilyen, vagy még fontosabb is a közönségből közösség építése, mozgósítása. Hogy a nézők/hallgatók ne csak passzív befogadói legyenek a tartalmadnak, hanem aktív résztvevői, elkötelezett terjesztői. Van akinél ez kimerül annyiban, hogy lájkokért és megosztásokért, meg kommentekért kuncsorognak, mások aktívan bevonják a közönségüket is a tartalom gyártási folyamatba, kikérik a véleményüket, amivel részeseivé válnak a tartalomnak. Ezáltal pedig jobban elköteleződnek a tartalom és annak népszerűsítése iránt is, mint akik csak passzívan meghallgatják és annyi.


Azt fontos tudni, hogy régebben sokkal könnyebb volt befutni - bármilyen területen. Amíg sokkal kevesebb volt a tartalomgyártó, mint ma és ugyan közönség is kevesebb volt, de a kevés tartalmon osztozta, addig sokkal gyorsabb volt egy tartalomgyártó népszerűvé válása. Ma már iszonyatosan sok tartalomgyártó rendkívül sok tartalma elérhető bármilyen témakörben. Így hiába nagyobb a közönség mérete is, mert a nagyobb figyelem sokkal több tartalomgyártó munkája között oszlik meg.


A blogok jelentősége, népszerűsége megkopott, mert ma már egyre kevesebbet olvasnak az emberek. Még aki zajos helyen néz videót, az is inkább olvassa a videó alatt megjelenő feliratokat, minthogy megnyisson inkább egy hosszú írott szöveget. Ez persze korosztály, érdeklődés, téma és sok más tényezőnek is függvénye.


Viszont ez nem jelenti azt, hogy soha senki nem olvas blogot, csak azt jelenti, hogy ma már önmagában csak egy írott bloggal kevésbé lehet befutni. Ha van egy blog és azzal sikerül a közönséghez elérni, akkor azt valamennyien lehet, hogy olvasni fogják. A nagy kérdés, hogy vajon elérsz-e vele annyi embert, amennyi miatt érdemes még írnod azt a blogot, illetve, hogy ugyanannyi energiával képes lennél-e több embert elérni mondjuk videós formában - és hogy a videó mellett még érdemes maradna-e írott formában is megcsinálnod, különösen ha az utóbbi elenyészően kevés közönséget tud elérni.


Viszont minden helyzet, minden tartalom és annak a közönsége is más. Ami jól működik az egyik területen, az a másikon egyáltalán nem biztos, hogy ugyanolyan jól működik.


Pl. az írott szövegben még mindig sokkal jobban tudnak a kereső motorok keresni, így ha egy konkrét információt keres valaki, akkor egy írott szövegben nagyobb eséllyel fogja megtalálni a kereső, mint egy 2 órás videó közepén elhangzó dolgot. Videók esetében leginkább azt találja meg a kereső, ami szövegesen szerepel a videó leírásában, kulcsszavai közt, a fejezet címek közt, vagy a videó címében, vagy a feliratoknál - mivel ott van írott szöveges tartalom is. Egyre jobban fejlődik a YouTube rendszere is, amit ugye egy keresőóriás működtet, szóval a videókban keresés is egyre fejlettebb, de ez az írott szöveggel még mindig jobban működik. Ráadásul a magyar nyelvvel különösen komoly nehézségei vannak minden rendszernek, szóval ami működik egy angol nyelvű videóval, pl. elhangzó szöveg leiratozása, vagy akár keresés benne, az magyarral jóval kevésbé, vagy akár egyáltalán nem működik.

2024. jún. 2. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!