A YouTube-n mit kell tenni a jobb algoritmusért?
Te a kérdésednél mit értesz "jobb algoritmus" alatt?
A YouTube folyamatosan fejleszti az algoritmusát és más nem is fér hozzá ehhez az algoritmushoz, így te nem nagyon tudsz tenni érte, hogy jobb legyen. Legfeljebb arra tudsz hatást gyakorolni, hogy számodra jobban fejtse ki a hatását. Na de mi volna a számodra jobb hatása? Milyen szempontból jobb?
Tartalom fogyasztás szempontjából az a jobb, ha minél inkább olyan videókat ajánl neked, amik a te ízlésedhez illik, téged minél jobban érdekel.
Ezt azzal tudod javítani, hogy ami tetszik, azt végig nézed, nem kapcsolod ki már az elején, csak mert már láttad, feliratkozol rá, kommentelsz alá, akár többször is, lájkolod (vagy diszlájkolod, mert a dislike is pontosan ugyanolyan értékű interakcó, mintha lájkolnád). Emellett, ami nem érdekel azt ne nézd, ahelyett, hogy dislike-olod, inkább a listából x-eld ki, hogy ne mutassa, amikor megkérdezi jelezd, hogy nem érdekel, stb.
Tartalomgyártóként pedig úgy tudod javítani a hatásokat, hogy az algoritmus számodra kedvezőbben dolgozzon, hogy első sorban a közönséged számára érdekes, számukra szórakoztató, az érdeklődésükre számot tartó videókat csinálsz, hogy ők minél tovább nézzék őket, minél inkább úgy szerkeszted meg a videót, hogy a nézőket egyre jobban behúzza a videóba és aztán meg is tartsa az érdeklődésüket, ne unják meg - előbb érjen véget a videód, mint a nézőknek esélye volna megunniuk. Pl. Hosszú és unalmas felvezető, meg főcím helyett érdemes lehet már az első másodpercben azzal indítani, hogy mi az adott videó témája, így rögtön felkelti a néző érdeklődését. Statisztikák szerint a legtöbb néző az első 3-8 másodpercben látottak alapján dönti el, hogy egy videót tovább néz-e. Ha ez egy unalmas, lassú felvezetés és nem a lényeggel kezdesz, akkor jó eséllyel a többség nem fogja tovább nézni a videódat. Ha pedig az algoritmus azt látja, hogy pár másodperc után kinyomják a több órás videódat, vagyis senki nem nézi végig, akkor elég egyértelmű, hogy nem érdekes számukra, így ajánlani sem fogja a nézőknek.
A videó végignézése ugyanígy attól függ, hogyan építed fel a videódat. Ha rögtön a legelején minden puskaport ellőttél és elkezd laposodni a videó, akkor nézik amíg érdekes, aztán kinyomják és nem nézik tovább. Szóval az érdeklődést fenn kell tartanod. Legjobb, ha egyáltalán nincsenek benne hullámok. Legyen végig érdekes, fontos, releváns és érjen véget, ha nincs tovább érdekes mondanivalód. Ha esetleg vannak kevésbé izgalmas részek, amiket mindenképp tisztázni kell (pl. el kell mesélned történelmi részleteket, hogy érthetővé váljon az érvelésed lényege), akkor érdemes előtte felvetni, hogy "mindjárt elmondom azt is, hogy... de előbb még azt muszáj tisztázni, hogy..." ezzel felhívod a figyelmet, hogy lesz még érdekes dolog, de előbb túl kell esni a kevésbé érdekes részek bemutatásán is. De a figyelem fenntartása szempontjából gyakran jobb stratégia, ha inkább az alaposságból engedsz, leegyszerűsíted, vagy kihagyod, amit nem feltétlenül fontos elmondani és inkább rövidebb, tömörebb és pörgősebb legyen, mint nagyon részletes, de emiatt unalmas.
Az is komoly zsákutca, hogy boldog boldogtalannak ajánlgatod a nem mindenki számára egyformán érdekes videóidat. Mert akit nem érdekel X téma, amivel te foglalkozol, az pár másodperc után ki fogja nyomni. Lehet, hogy a megtekintések száma nőni fog tőle, viszont a néző megtartási statisztikádat iszonyatosan lerontja, ezzel azt sugallva az algoritmusnak, hogy nem érdekes a videód, nem érdemes ajánlani.
Ugyanez igaz a keresésekre is. Érdemes a videó és annak nézői számára fontos kulcsszavakat a címbe, leírásba beleírni. Klasszikus példaként, ha nyakkendő kötésről szól a videód, akkor legyen ez a címében és a leírásában is ismételd meg, lehetőleg minél több féle témába vágó fontos kifejezéssel kiegészítve, hogy a kereséseknél minél könnyebben felismerje az algoritmus, hogy a videód releváns lehet azok számára, akik ilyen kulcsszavakra keresnek rá. VISZONT csak akkor tedd ezt, ha tényleg érdekes is lehet a videód azok számára, akik erre rákeresnek. Szóval ha nem derül ki a videódból, hogyan kell nyakkendőt kötni, akkor ne írd be a kulcsszavak közé, hogy nyakkendő kötés, mert aki arra keres, annak nem lesz érdekes és ki fogja nyomni. Ha magyarul szövegelsz egy videóban, akkor inkább ne adj neki angol (vagy bármilyen más) nyelvű kulcsszavakat, mert hiába dobja fel idegen nyelvűeknek, úgyse fogják érteni és ki fogják nyomni (minimális az esélye, hogy még ha van is, akkor megnézzék feliratokkal).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!