A Freemail eladták egy másik cégnek? mit kell tenni a továbbiakban, tényleg veszélyben vannak a felhasználok adata?
Mielőtt bárki mondana, Van Gmail fiókom, de a Freamail fiókom 10+éves már, sokan mondják hogy veszélyben lesznek a felhasználok adatai, mert sokan mondják innentől könnyebb lesz feltörni? a továbbiakban kell tennem valamit?
A többi cég is biztos presztizsből üzemeltet saját mail szervert..
Ezeknél még az internet szolgáltatós email is biztosabb!
#32/#34
Ennek is nagyon szimpla a magyarázata: az Internet terjedését a "szabadság eszménye", az információ szabad, "anoním" és ingyenes elérhetősége tette lehetővé, így a szimpla, egységsugarú, átlag magánemberben kialakult egy elvárás arra, hogy ingyen jusson hozzá bizonyos szolgáltatásokhoz - pláne olyan, számára piszlicsáré dolgokhoz, mint a levelezés (még akkor is, ha nem érhető el folyamatosan, mert egy egyszeri magánember nem várja el a 99,9999%-os rendelkezésre állást).
A nagy múlttal rendelkező, "klasszikus" szolgáltatók - köztük a Freemail is - ezt valamelyest ki tudta (tudja) szolgálni - mivel a szolgáltatás létesítéséhez szükséges eszközök egyre olcsóbbá váltak - úgy, hogy a webes levelezőfelüethez illetve a levelekhez automatikusan hozzácsapta a reklámot. Ezzel az eljárással nem is volt/nincs is gond, mivel nem kellett a levél tartalmát ismerni.
A nagy globális közösségi oldalak, levelezési/keresési szolgáltatók esetén ez az eljárás kiegészült azzal, hogy a szolgáltató ellenőrizetlenül felhasználja a felhasználó adatait - ez eléggé aggályos dolog, mivel eléggé nagy hatalom összpontosul egy, az Öt Szemek hírszerző szervezet országában székelő cégnél. És ez nem csak pár alusipkás, összeesküvés-elmélet hívő problémája már - nem hiába kapnak EU-s/EU tagországi adatvédelmi bírságokat ezek a cégek, ezért jönnek létre kisebb, adatvédelemre jobban ügyelő, európai köpontú, végponttól-végpontig tartó titkosítást nyújtó, nyílt forrású kliensekkel operáló alternatívák (Protonmail, Tutanota, Mailfence,...).
Egy cég vagy a bankok számára az adatvédelem, az elérhetőség igen lényeges - ezért is oldják meg házon belül vagy egy céggel szerződésben (pláne azért is, mert így kitűntetett figyelem jut a cégre/a cég alkalmazottaira, egyénre lehet szabni a levelezési szabályokat - utóbbi egy ingyenes levelezési szolgáltatásnál, vagy az Internet-szolgáltatáshoz járó levélfióknál nehézkés, mert ezernyi ügyfél, ezernyi egyéni kívánsággal, céllal).
"Ezeknél még az internet szolgáltatós email is biztosabb!"
Az Internet-szolgáltatók levelezőrendszere azért "jobb", mert ott a szolgáltatóval szorosabb szerződésben vagy, van lehetőséged panaszt tenni, tudsz "asztalt borogatni". Egyébként minőségileg nem feltétlenül jobb (a már említett adminisztratív dolgok miatt).
A szabadság ára az ellenőrzés, aztán persze a kontroll...
Ez van, az tucatember naív!
A felsorolt infocégek valahol mint egy kézben futnak össze, akárcsak az olajvezetékek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!