Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Otthoni internet szolgáltatás...

Otthoni internet szolgáltatás esetén érdemes átmenni a Vodafonetól a Telekomhoz? Részletezem a problémát a leírásban.

Figyelt kérdés

Csepelen lakom. Vodafone előfizetésem van. Havi 3.500 Ft-ot fizetek. Ha hűséget vállalnék egy újabb évre még ennél is kevesebbet kéne fizetnem. A következő hónapban jár le a hűségg időm.

Régen, amíg UPC volt nem voltak problémáim. Mióta felvásárolta a Vodafone van egy komoly problémám. A wifi hálózaton 5-10 percenként elmegy az internet. Az asztali géppel semmi baj, az vezetéken van. A telefonon viszont folyamatosan megszakad a net, bár a hálózat állandó. Vettem egy routert, nem lett jobb. Kaptam egy barátomtól drága routert, nem lett jobb. Resetáltam a modemet, resetáltam a routereket, nem lett jobb. Kihívtam egy szakit, aki kicserélte a modemet meg nézegette a házban a kábeldobozt, nem lett jobb.

Ez így megy lassan már egy éve. Telón nem tudok játszani vagy zenét hallgatni mert elmegy a net. Van hogy vissza sem jön, csak ha lecsatlakozom a hálózatról és utána visszacsatlakozom.

Sokat dolgozom otthonról, nem fix munkaidőben. Ha valami probléma van akkor viszont reagálnom kéne. Szeretem otthon kikapcsolni a mobilnetet. Sokszor előfordult már hogy nyugi van, azt hisszem hogy semmi gond erre észre veszem hogy már fél napja nincs net a mobilomon. Többnyire megúsztam a dolgot, de volt már hogy kiderült fontos intézni valóm lenne. Én pedig nem értesültem erről, főzögettem intéztem a dolgaim aztán mikor rájöttem hogy nincs net a telómon kiderült hogy fontos emaileket kaptam. Nem is beszélve a személyes dolgokról, szeretnék tudni róla ha egy barátom rámír facen. Jelenleg nincs párom, ismerkedem. Elég frusztráló mikor egy aranyos csaj írkál és én csak később veszem észre.

Sokáig probléma volt az online fizetéssel és ügyintézéssel is, ezen a téren már javult a helyzet.

A Telekomnál az én lakásomba havi 6.000Ft lenne a legolcsóbb vezetékes net (250MB/70Mbit/s). Pedig jóval lassabb is mint a Vodafoneos (bár a sebbesség nekem mellékes de mégis furcsa hogy drágább). Nem tudom miért ilyen drága. Ha egy év hűséget vállalok akkor kizárólag az első hónapra kapok 1.000Ft kedvezményt, ez lényegében semmi.

Ráadásul a telefon előfizetésem is telekomos, havi 3.700Ft. Ennek ellenére ilyen drága lenne a vezetékes net.

Máshol is ilyen drága a Telekom otthoni net? Szerintem máshol olcsóbb. Miért lehet hogy nálam drágább? MEgbízhatóbb a telekom otthoni net?



#Vodafone #Telekom #Yodafóón
2022. febr. 27. 17:19
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

Ja igen, ha mielott cserelsz és veletlenul panelban laksz..

Panelházban sok a wifi, simán channelt kell váltani , esetleg 5ghz legyen . Lehet hogy minden megjavul

2022. febr. 27. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 A kérdező kommentje:

Panelben lakom, próbáltam 5ghz-el, 2,4ghz-el, Smart Connectel. Smart connectel tényleg gyakoribb volt a hiba. Annak nem éreztem hatását hogy 2,4 vagy 5ghz. Az 5ghz gyorsabb, a 2,4ghz tovább elér. + 5Ghz-et csak az egyik telefon tud. Mind a kettőnél megszakad néha egy időre. Akkor is ha mellette ülök.

2 olcsó telefonom van. A notebookom meg 16 éves. Most úgy néz ki fater kölcsön adja az S21-ét. Ha azzal nem jelentkezik a hiba akkor tényleg az eszközökkel lehet a baj. Akkor nem váltok szolgáltatót csak veszek egy telefont valahol 50 és 100k között.

2022. febr. 27. 18:59
 13/23 anonim ***** válasza:

Ott valamelyik szomszéd fog zavarni. Wifi channel scannert tegyél fel a telefonra és keress valami kevésbé foglalt csatornát.


Én családi házban vagyok 4 access point van fenn és hát akadnak zavarok, bár wifi inkompatibilitas is amire nem tudok rájönni

2022. febr. 27. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 A kérdező kommentje:

13: Azt rohadt mindenségit. Köszönöm a tippet. Van eszed. Életemben nem hallottam erről a csatornaváltós f**szságról de igazad volt. Mindenki ugyanazon a csatornán van. Nem is értem, be van állítva az automatikus csatorna választás a routeren. Mi az istenért választja pont azt a csatornát amit mindenki más is? + Lecsekkoltam és van egy böszme erős jel ezen a csatornán. Pedig nekem 4 antennás drága TP-LINK routerem van, 24 wattos a táp szóval csak nem gyengusz. Remélem ez segíteni fog.

Lehet vétkeztem és hiába vettem számra a Vodafonet. Bár rény hogy a kiküldött szakember nem említett ilyesmit.

2022. febr. 27. 20:21
 15/23 A kérdező kommentje:
Remélem Vodafone megbocsát.
2022. febr. 27. 20:22
 16/23 A kérdező kommentje:
Háát még mindig szar. Most szimplán csak ledobál a wifi hálózat. Majd talán egy jobb telóval, vagy jön a szolgáltatóváltás.
2022. febr. 28. 00:02
 17/23 anonim ***** válasza:

Csak szólok, hogy a Telekom wifi hibát fizetősen fog javítani. Kiszállás+munkadíj. Mivel az Ászf szerint kábelen garantálják a szolgáltatást, ha vonali hibát nem mérnek ki, akkor csak akkor vesznek fel hibajegyet, ha vállalod a költséget.


Szerelővel helyszínen nem tudsz maszekban megoldani semmit, mert merev a folyamati szabályzat, fizetős munkalapon számláznia kell.


Egyik szolgáltató sem vállal semmilyen minőségi garanciát a gagyi SOHO eszközeire, még ha a reklám hirdeti is, hogy úúú wifi6 meg miazanyám. Bár a Telekomnak van ez az okoswifi MESH rendszere, MEGVETETIK veled pluszban a MESH routereket (tehát a te tulajdonodba kerül) és kapsz hozzá szakértői asszisztenciát. Ha ergya ezzel is a wifi, szó nélkül kimennek és segítenek, mert havidíjként fizeted az asszosztencia szolgáltatást. Persze ha úgy van, telefonon is segítenek, de basszus az ilyen "ledobál a wifi, de most jó" jelenségek megfoghatatlanok. Kb. annyit tud tenni, hogy resetelteti veled a MESH routereket, elmondja, hogy kell párosíttatni őket, csókolom, viszont hallásra. Helyszínen a szerelő meg neki áll méregetni műszerrel a wifit vagy appon nézi a szomszédos wifiket, áthelyezi a MESH AP-ket ezek alapján.


Egy ilyen MESH cucc meg nem 2 Ft.


Egy ótvar SOHO eszköztől ne várj sokat, nem a wifi az elsődleges funkciójuk.

2022. márc. 2. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 A kérdező kommentje:

Köszi a választ. Azóta rájöttem a TP-LINK Archer A6 (minőségi és elterjedt router) valamiért nem működik a vodafone modemrouterrel még akkor sem ha azt modem módba állítom. Ezért szakadt meg a hálózaton pár percenként az internet kapcsolat. A gyári router wifije meg elég gyengécske, 70mm a panel lakás és hohadt sok jel zavar be a képbe. Végül sikerült olyan Channelt találnom 5GHz-n és 2,4Ghz-n is ahol egyelőre senki nem zavar be a képbe. Meg találtam egy olyan helyet a modemrouternek ahonnan úgy ahogy mindent besugároz. Az 5GHz most nagyon stabil, a 2,4GHz kevésbé de azt úgyis ritkán használom.

Mondhatjuk hogy megoldódott a probléma. Szerencsére 5GHz-en még kevesebb jel van és van szabad csatorna.

Azt nem sikerült megfejtenem hogy a router miért nem működik együtt a modemmel. Egyelőre beérem a gyári modemrouterrel.

A Vodafonenál egyébként elég együttműködőek és segítőkészek az ügyintézők. A szervizes is rendes volt. A problémát ugyan nem sikerült orvosolnia, de én mondtam neki hogy szerintem a modemmel lehet a gond. A modemet pedig kicserélte másik típusra szóval nem panaszkodhatom. A fizetéssel, számlázással is voltak gondok. Meg persze megszüntették a régi UPC üzleteket.

Úgy látom az átálláskor jelentkezett hibák kezdenek megoldódni. A hálózat is végre jó nálam. Nem vagyok egy technikai zseni, szakács vagyok. Viszont van egy enyhe kényszerbetegségen. Szóval amíg ezt a problémát próbáltam megoldani kissé megkeserítettem az ügyintézők életét. Ők nagyon készségesek voltak. Soha nem számoltak plusz költséget a 3.500 Ft-os havidíjamon felül.

Végül náluk maradtam, vállaltam a további 1 év hűséget. Remélhetőleg most egy darabig nem lesz problémám.

Persze kár hogy a tök jó routeremet nem tudom használni, de egyelőre eleget ugráltam. Sőt egy másik, olcsóbb routerrel is ugyanez a probléma jelentkezett. Ha már kevésnek érzem a gyári modemroutert akkor lehet hogy ismét a szervíz segítségét kérem a probléma megoldásában. Most már legalább konkrétabban el tudom modani mi a probléma.

Jelenleg viszont megoldottnak tekintem a dolgot. :-) Ez nagy megkönnyebbülés egy kényszeres embernek.

2022. márc. 2. 16:22
 19/23 anonim ***** válasza:

". Vettem egy routert, nem lett jobb. Kaptam egy barátomtól drága routert, nem lett jobb."


Ebből én azt vettem le hogy idáig nem ment a gyári router se, egy csoda router se meg a te routered se.


Persze azért a channeles ötletet adtam, de ezzel a soroddal rengeteg problémát kizártál.


Az archer router lehet hogy problémás, nem kell meglepődni, lehet belőle rosszat venni,

A c6 pedig jó azt hiszem az volt nekem, de openwrt-vel, így esetleg kiprobóálható. De most azért még felmerült pár kérdés hogy volt a tp link bekötve, mert ugye azt csak AP módban kell felprogizni, egy rossz beállítás lazán okozhatja hogy a wifi kapcsolat él de mégsincs net, vagy van net nincs net érzést kelt.


Igaz, ennek ellent mond az, hogy elvileg ledobál, de nagyobb esélyét látom hogy a a tp link rosszul volt beállítva, és ledobálás nincs, csak nem mindig megy a net, mint azt, hogy a tp link router mindkét wifi modulja (2.4 és 5G ami részint külön hardver rész) hibás lenne.


De ez már egy következő történet

2022. márc. 2. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 A kérdező kommentje:

É is Archer C6-ot akartam venni. Az Archer A6 ugyanúgy néz ki és ugyanazt tudja. A mediamarktban mikor megvettem még meg is kérdeztem hogy ez a router miben más. Azt állították hogy ugyanaz csak át lett nevezve. Ez később kiderült hogy nem igaz, az enyém majdnem ugyanaz csak valami Cloud Services cuccot nem tud.

Az élt az emlékeimben hogy a gyári routerrel is gond volt. Utoljára nyáron használtam a gyári rutert, pontosan nem emlékeztem mi volt vele a baj. Valószínűleg az volt a gond hogy nagyon sűrű csatornát használtam az amúgy is gyengécske routerrel. Most jó a gyári router is.

A TP-LINK routert 2-szer is, 2 féle tutorial alapján is beállítottam. Ha lesz szabadidőm akkor még több tutorialt fogok nézni, lehet egyszer összejön a dolog. Szerencsére rengetegen csináltak a beállításról videót.

2022. márc. 2. 18:20
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!