Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Instagram & YouTube fizetés...

Instagram & YouTube fizetés követők és nézettség után?

Figyelt kérdés

Tehát pontosabban mennyit fizet az Instagram mennyi követő után és a Youtube mennyi néző vagy követő után? Mennyi az az átlag összeg, amit meg lehet velük keresni egy ilyen téren kevésbé tapasztalt embernek?


Ismerem a fizetett tartalmakat is, pl Instagramon a #szponzorált dolgokról beszélek most, de én olyat nem szeretnék csinálni egyelőre, mert idáig még nem találtam olyan csodaterméket, amitől tényleg fantasztikusan megváltozott volna az életem, vagy olyan nagy pozitív hatással lett volna rám. Hazudni pedig nem szeretnék és nem is fogok, szóval ez majd csak akkor jöhet szóba, ha aktuális lesz a téma.

Viszont önfejlesztő, vagy életmód tanácsokat, hajápoló tippeket, kreatívkodós dolgokat, vagy intellektuálisabb, művészeti dolgokról szívesen posztolnék, szóval ilyen irányba is el tudnék esetleg indulni? Célom az ilyen havi 15-20.000 Ft youtube-tól és/vagy instagramról.

Nyilván nem ebből szeretnék megélni, csak még nem járok ott, hogy saját vállalkozásom legyen és a diákmeló az egyetem mellett nem ad annyira sok pénzt, szóval ezen is gondolkodom.


Erotikus tartalom az ki van zárva nálam, mert etikátlannak találom (magammal szemben).


Hogyan szerezhetnék több követőt + nézettséget? (Reklámozni csak ingyenes helyen tudok)


Válaszaitokat köszönöm!



2021. nov. 6. 15:36
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem így működik a rendszer.
2021. nov. 6. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Hogy működik a rendszer? Mi után kapnék pénzt ezen a 2 portálon?
2021. nov. 6. 15:43
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Youtube-on akkor kapsz pénzt, ha jogosult vagy a bevételszerzésre (1000 feliratkozó, és általuk legalább 4000 órányi videómegtekintés a csatornádon az elmúlt évben) és megjeleníted a reklámokat, vagy közvetetten úgy, ha annyira felkapott vagy, hogy bárki promócióra szerződik veled.

Instagramon csak közvetett bevételszerzés van, ha promózol valakit, odáig viszont el kell jutni követőszámban valamivel.


Olyan egyik felületen sincs, hogy a semmire fizetnek, pusztán a statisztika adataidra. Ezt olyan könnyen ki lehetne játszani, hogy az emberek egymásra feliratoznak és felhúzzák a számaikat, majd jönne az ingyen pénz a semmire. Ilyen nincs.

2021. nov. 6. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Ah köszi!

Magyarul akkor nem kapok semmit, ha nem reklámozok én sem a saját fiókomon. Jól gondolom?

2021. nov. 6. 16:46
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Jól.


Még is mire adnának, az hogy egy csatorna létezik, még önmagában nem teremt értéket.

2021. nov. 6. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Hát csak gondoltam arra, hogy növelem az oldal nézettségét a nagy követőtáborommal.


Egyáltalán van olyan portál, ami csak azért fizet, hogy hányan követnek be engem?

2021. nov. 7. 16:04
 7/9 anonim ***** válasza:
81%

Mindenkinek a profit az elsődleges, egy oldal sem fog azért pénzt osztogatni, csak mert a felhasználói feliratkoznak egymásra.

Az egész elgondolásod rossz, mivel te már abból indulsz ki, hogy amikor neked nagy követőtáborod van, akkor milyen előnyt tudnál belőle csinálni. Pedig arra kellene először fókuszálni, hogy olyan egyed dolgot teremts ami miatt érdemes pont rád feliratkozni/követni, hogy majd legyen egy aktív és nagy táborod. És majd utána jön magától a megkeresés. Sokan ezt évek alatt nem képesek megcsinálni, miközben fejben már a milliókat költik és a luxuséletről álmodoznak, ahogy ömlik be a pénz néhány közösségi médiás posztért.

2021. nov. 7. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Nincs.


Ahogy már előzőleg is mondtam, pusztán azzal hogy sok követőd van, nem termelsz értéket. Akkor meg mi a franckarikáért fizetnének érte? A nagy követőszámból úgy tudsz pénzt csinálni, hogy ha az elérésedet eladod hirdetési felületnek. Ebből van pénz.

2021. nov. 7. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Viccesen naiv gondolat, hogy bármelyik cég azért fizet, hogy használod a szolgáltatását. Legalább ilyen vicces gondolat, hogy "növelem az oldal nézettségét a nagy követőtáborommal". Milyen követő táborral és hogyan is gondolod, hogy te növeled az oldal nézettségét? Honnan szerzel te nagy követő tábort? Híres énekes, színész, akármi vagy, akit máshol megismernek az emberek és felviszed őket a közösségi oldalra új közönségként, hogy ezentúl ott kövessenek téged az egyéb tevékenységed helyett?


Mert ugye, ha te a követőidet az adott közösségi oldalon gyűjtöd össze, akkor nem hozol új közönséget az oldalra, hanem a már eleve ott levőket gyűjtöd össze magad mögé. Akiket az adott oldalon szerzel követőket ők nélküled is ott lennének, csak helyetted valami mást néznének ugyanazon az oldalon. Tehát nélküled is tök jól meg van az oldal és igazából te vagy haszonélvezője az oldalnak, hogy van egy olyan felület, ahol szerezhetsz követőket.

Ettől még persze lehet az oldal számára hasznos, ha te tartalmat közvetítesz a követőidnek, amit ők náluk fogyasztanak. Az oldalak számára az a fontos, hogy minél tovább maradjanak az oldalukon a látogatók. Nekik szinte mindegy is, hogy mit csinálnak az oldalon, csak fogyasszák a tartalmat NÁLUK.


A YouTube és az Instagram is abból a bevételből él, amit neki a hirdetők fizetnek azért, hogy a termékeik megjelenjenek a platformon a felhasználók tartalmai mellett.

Alapvetően az oldalak létezése és használata, a sok felhasználó csak költséget termel mindegyik cégnek. Az oldalt fel kell építeni, fenntartani, működtetni, a feltöltött tartalmakat tárolni kell, a tárhelyet biztosító szerverek és az adatforgalmat közvetítő hálózat rengeteg pénzbe kerül nekik. Ők ezeket a fejlesztéseket befektetésként csinálják meg, hogy rengeteg felhasználót szerezzenek és aztán ha már van sok felhasználó, akkor az ő figyelmüket el tudják adni hirdetőknek, akik azért fizetnek, hogy a reklámjaik a felhasználók elé kerüljenek.

Minél több időt töltenek a felhasználók az adott oldalon, annál több hirdetést tudnak eléjük tenni, így annál több bevételt tudnak csinálni belőle, hogy a sok felhasználó ott van az oldalon.


Önmagában azért, hogy tartalmat csinálsz és azt megnézik, nem fizet egyik oldal sem. Azért fizetnek, ha a tartalmadban/mellett van valami reklám, aminek a megjelenítéséért a hirdetőnek megéri fizetnie. Minél több követőd van és minél jobban behatárolható, hogy a te tartalmaidat kik és miért nézik, annál egyértelműbben meghatározható a tartalmad célközönsége. Az a célközönség, akikre lehet reklámot célozni. Ha divat, smink termékekről csinálsz tartalmakat (és ezt sokan követik), akkor érdemes lehet a tartalmad mellett hasonló smink, divat, életmód termékeket hirdetni, mert a közönséged azért követ téged, hogy ilyenekről értesüljön, tehát az ilyen reklámokra is fogékony lesz. Valószínűleg nekik autót, hifit, sört kevésbé érdemes hirdetni, míg egy sporttal, focival foglalkozó csatornán valószínűleg inkább érdemes autót és sört hirdetni, mint smink és divat termékeket.


Maga a YouTube akkor fizet a tartalom készítőknek, ha megfelelnek bizonyos minimális elvárásoknak (jelenleg 1000 feliratkozó és 4000 óra megtekintés kell az utolsó hónap során). Nagyon fontos ilyen elvárás az is, hogy SAJÁT tartalom kell, mert ha mások tartalmát használod, azzal szerzőjogi problémák lehetnek, így minden bevételed elvitatható lehet. Pl. nem célszerű mások képeit, videóit, zenéjét használni. Ha mások videóit, zenéit használod, akkor egyrészt lehet, hogy a jogtulajdonosok kapják a reklám bevételt a videó után, nem te, másrészt akár törölhetik is miatta a videóidat és ha túl sok jogsértő videód van, akkor akár a csatornádat is törölhetik. A szerzői jogsértésekből ugyanis a YouTube-nak több gondja van, mint haszna, ezért próbálja megakadályozni, hogy nekik jelentsenek gondot a jogsértők.

Ha bekapcsolták a csatornád monetizációját, akkor reklámok jelennek meg a videók előtt (esetleg közben is) és az alapján kapsz valamennyi pénzt, hogy hányan, mennyi reklámot néznek meg a videóid nézése során. Pontos összegek itt sincsenek, mert a reklámok díjai és a nézők reklám értéke is eltérő. Nagyjából 1000 megtekintésenként pár forintot kapsz, vagyis kb. 1 millió megtekintésenként pár ezer forintot. Nagyon sok néző és nagyon sok reklám megtekintés kell hozzá, hogy értelmes bevétel legyen belőle. Persze a YouTube szépségei közé tartozik az is, hogy ha nagyon sok videód van fent, akkor azokat menet közben visszamenőleg is nagyon sokan megnézhetik. Könnyen lehet, hogy egy régebbi videód akár évekkel később kapják fel a nézők és akkor lesz nagyon népszerű. Ha nagyon sok videód van, akkor az is lehet, hogy csak néhány nagyon népszerű van, a többit meg szinte senki sem nézi. Viszont lehet, hogy az a kevés videó is képes sok bevételt szerezni.

Az Instagram és a Facebook egyáltalán nem fizet a tartalomért, a felhasználók tartalmai mellett megjelenő reklámok bevételét maga az oldal teszi el, ezekből fedezik a működési költségeiket.


Sokkal jobb esély a bevétel szerzésre, ami bármelyik közösségi oldalon működőképes lehet, ha sikerül szponzorokkal megállapodni róla, hogy közvetlenül téged és a tartalmadat támogassák. Így a reklámjuk közvetlenül a tartalmadba épül be, emiatt jobban elérheti, megszólíthatja a közönséget. Hiszen a videók előtti reklámokon mindenki minél hamarabb túllenni szeretne, akár még reklám blokkoló megoldásokat is használnak, hogy egyáltalán ne lássanak reklámokat, illetve alapvetően úgy működnek a reklámok, hogy többnyire más-más reklám megy a videók előtt. Ha viszont valaki közvetlenül veled állapodik meg, akkor magában a videóban minden alkalommal meg tud jelenni minden egyes néző előtt, tőled, mint a követőid számára hiteles személytől hallhatják a reklám üzeneteket, aminek akár nagyobb hatása is lehet a közönségre.

Hogy a szponzorok mennyit fizetnek egy-egy megjelenésért, az nagyban függ attól, hogy maga a szponzor milyen anyagi helyzetben van, mennyit szán hirdetésre, miről tudtok megállapodni. Az is fontos tényező az ilyen megállapodásoknál, hogy a te csatornád, követőtáborod mekkora, mennyire elkötelezett, mennyire fókuszált célközönsége a hirdetőnek, stb. Leginkább a te, vagy képviselőd tárgyalási készségein múlik, hogy miben sikerül megállapodni a szponzorokkal. A legtöbb cégnek az az érdeke, hogy minél kevesebbet kelljen fizetniük az influencereknek, de cserébe minél nagyobb közönség előtt, minél értékesebb reklámmegjelenést kaphassanak. Az influencerek pedig abban érdekeltek, hogy minél több pénzért minél kevesebb ellenszolgáltatást nyújtsanak. Ahol a kereslet és kínálat találkozik, ott sikerül megállapodni.

Akiknek kicsi a követő táboruk és/vagy rosszul tárgyalnak, nem tudják/merik jobban megkérni az árukat, azok kénytelenek beérni azzal, hogy akár semmit sem kapnak a cégektől a reklámért cserébe. Maguknak kell a boltban megvenni a termékeket, amikről videókat csinálnak - már ha feltétlenül szükségesek a videóikhoz termékek és a termékeknek feltétlenül el kell hangozni a videókban. Kicsomagolós és termékteszt videókat kimondottan nehéz termékek és márkák megjelenése nélkül csinálni - bár ha nem szponzorálják, akkor nem is feltétlenül szükséges, vagy akár érdemes ilyeneket csinálni.

Különösen a smink, életmód területen sok márka ad ingyen terméket, hogy megjelenjen a videókban. Akinek elég annyi, hogy a termékért nem kell fizetni, boldogan bemutatja az ingyen termék használatát cserébe azért, hogy ingyen kapott valamit. Persze NAGYON nem mindegy, hogy egy drága smink készletet, vagy műszaki cikket kapsz ingyen azért, hogy megjelenjen a videódban, vagy csak egy csomag kekszet adnak, hogy edd meg a videódban és így bekerüljön a márka a videódba. Miközben akár sokkal nagyobb is lehet a reklám értéke az olcsó kekszet áruló cég számára, mint a drága smink termék gyártója számára, hiszen olcsó kekszből akár lényegesen többen és sokkal többet is megvehetnek a videód hatására.

Az igazán komoly üzletek azok, amikor nem csak ingyen lehetőségeket kap valaki a megjelenésért cserébe, hanem akár nagyon komoly pénzeket is. Akár több százezer forintos bevételt is jelenthet, ha egy márka megjelenik egy influencer Instagramján, Facebookján, vagy YouTube videóiban. Ehhez persze tudni kell jó megállapodást kötni a szponzorokkal, amihez nem árt minél nagyobb követő tábor is.

Hogy mi a nagy követő tábor az is összetett kérdés. Annyi biztos, hogy ezer alatt nem beszélhetünk sok követőről. A mai világban egy átlagos embernek van legalább több száz, de akár ezer ismerőse is. Ha valakinek még ennyi követője sincs a közösségi oldalakon, akkor az biztosan nem nevezhető influencernek. Ha még az ismerőseidet sem érdekli, amit csinálsz, akkor nem csinálod elég jól. Pár ezer követővel már számíthat valaki mikro influencernek, egy kis közösség vezetőjének. Ennek már lehet valamekkora üzleti értéke is, de általában csak kisebb üzletekre szokott elég lenni. Általában több tízezer, vagy akár százezres nagyságrendű követőről beszélünk akkor, ha influencereket emlegetünk.

Egy 10 milliós országban 1 milliós követőtábor nagyon ritka, ezt eddig elég kevés influencernek sikerült elérnie. YouTube-on magyarul Pamkutyáék voltak az elsők, Dancsó talán másodikként lett 1 millió feletti csatorna. Egy harmadik csatorna van még jelen pillanatban 1 millió felett, amin csak rajzolnak, így alapvetően nyelvfüggetlen, nem is magyar a nézői jelentős része.

500 ezer felett is csak kb. 20-30 magyar csatorna van, a legnépszerűbb magyar csatornák többségének "csak" 2-300 ezer körüli követője van. Kb. a top 100 van 200 ezer felett, a top 200 van 100 ezer felett, top140 van 50 ezer felett, top 430 van 30 ezer követő felett.

Instán nagyon mások a számok, Palvin Barbinak 16 millió, Dzsudzsák Balázsnak 10 millió követője van, a következő magyarnak viszont már csak 1 millió, alatta meg már 6-700 ezres követőtáborok jönnek és csak a top 13 van 500e felett és a top 43 van 300e felett, top77 van 200 ezer felett.


Viszont az összesített követőszám önmagában nem annyira fontos, csak egyszerűsített marketingre jó. Főleg mivel ezt nagyon könnyű hackelni, követőket vásárolni. Csak hozzá nemértők állnak meg itt az adatok vizsgálatánál. Sokkal fontosabb, hogy egy-egy poszt/videó mennyi megtekintést, lájkot, kommentet kap, vagyis, hogy a követő tábor mennyire mozgósítható, méginkább mekkora hatás tud egy reklám elérni, mennyire kattintanak át hirdetett weboldalakra, mennyire vásárolják meg a hirdetett termékeket.

Hiába van valakinek akár több százezer követője, ha csak 20-30 embert (vagy még annyit se) érdekel közülük, amit kitesz. Ha eleve alig nézik meg a tartalmait valakinek, akkor a reklám hatásfoka még kisebb lesz, tehát pénzt költeni sem éri meg rá.


Ahhoz, hogy bármiről tudj tárgyalni bárkivel, először fel kell építened a saját népszerűséged, követő táborod, aztán el kell tudnod adni őket, mint hirdetési célközönséget - és a hirdetések ellenére is egyben kell tudnod tartani a követőid táborát, hogy ne hagyjanak cserben miatta, hogy elkezdted eladni magad. Ha elkezdik azt érezni, hogy már csak azért csinálsz tartalmat, hogy hirdetést lehessen mellé tenni, akkor bizony nagyon könnyen cserben hagyhatnak.


Persze az is egy lehetőség, hogy maguk a követőid támogatnak. Sok tartalomgyártó, különösen művészek csinálnak Patreon, Kofi, Onlyfans és egyéb támogatói oldalakat, ahol pénzt küldhetnek a követők, hogy ezzel ösztönözzék őket alkotásra. Ehhez persze célszerű valami olyan tartalmat felmutatni, amit akarnak és érdemes is nekik támogatni, illetve általában azt is ügyesen fel kell építeni, hogy milyen extrát kapnak a támogatók, amit más ingyen nem kap meg. Ezt ügyesen ki kell egyensúlyozni, hogy aki nem fizet, az se érezze hogy kevesebbet kap, viszont aki fizet, az érezze, hogy többet kap a pénzéért, mintha nem fizetne.


Viszont minden az érétkes és mások számára hasznos tartalomról és annak népszerűségéről szól.

2021. nov. 11. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!