Tényleg ennyire lekorlátozza a Facebook az elérést? Van okos alternatíva?
2900 kedvelő van az oldalamon és átlagban körülbelül 25 emberhez ér el a posztom. Az 0.8%.. Arról nem is beszélve, hogy a fizetett hirdetéseim legtöbbször olyan külföldi közönséget céloz meg, - a beállításaimra fittyet hányva - akik még az érdeklődőtől is messze van, nemhogy vásárló legyen (értsd: India, Amerika, Dél-Afrika). De persze a fizetettnél sincsenek meg az ígért minimum számok..
Az életemet tettem fel erre a vállalkozásra, hónapról-hónapra egyre feljebb ívelt, apró léptekkel és most nemes egyszerűséggel már nem jelenít meg a Facebook a feedben.. nem értem, tanácstalan vagyok.
Igen. 10 ezer oldalkedvelés alatt teljesen szokványos az az 1% körüli elérési érték. A hivatalos indoklás szerint azért, mert majd a Fb algoritmusa eldönti, hogy kit is érdekelnek a bejegyzéseid. Te persze fizethetsz azért, hogy több embert elérj (nem a már feliratkozottakból, hiszen a rendszer tudja, hogy őket nem érdekli), de hát ez ugye minden csak érted, meg a felhasználókért van. ;)
Mocskos görények egyébként, nem véletlenül tértem át már évekkel ezelőtt más platformokra. Egy Youtube-csatorna ezerszer többet ér, de még egy sima blog, vagy weboldal is megbízhatóbb és kiszámíthatóbb, mint az ilyen degenerált antiszociális impotensek által létrehozott "arckönyv"-féleségek.
#1 és #2 Teljesen mértékben tapasztalom, amit írsz. Ha úgy rakok ki hirdetést, hogy "aktivizáljam a kedvelőim" sem érek el semmit, még úgy sem jut el hozzájuk.
Nem az dühít, hogy pénzt kell rá fordítani, mert pénzzel könnyű pénzt csinálni.. de akárhol, akármilyen szolgáltatásért fizet az ember, tudja, hogy mit fog kapni érte vagy mit vár el érte. Itt meg lóf*sz és esti fény..
#4
Mert sok olyan marketing tanácsadó van, aki folyamatosan szajkózza, hogy mekkora lehetőség a Facebook, a cégtulajdonosok meg elhiszik.
Volt idő, amikor havi 30-40 ezret költöttem Facebook hirdetésre, pontosan belőve a célcsoportot, gondosan elkészítve a hirdetést, ... az eredmény viszont elég lesújtó lett. Azt tudom mondani, hogy a helyi újságban 5000 Ft-ért feladott pár szavas hirdetés jóval nagyobb konverziós rátával működik.
Persze, nem mindegy az sem, mit hirdetsz. Ha "fizikai" szolgáltatást üzemeltetsz, pl. kozmetika, autómosó, ilyesmi, arra kevésbé jó a facebook.
Ha olyasvalamit, amire csak rá kell kattintani (pl. infók egy tanfolyamról, ingyenes ebook, stb.), arra egy fokkal jobb, de abban az esetben is alulmarad az átkattintási arány a többi hirdetési médiához képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!