A magyar youtube-os tartalomkészítés miért jár ennyire gyerekcipőben?
2
Azért elég sok vlogger elevickél azzal hogy arcon csapja magát egy kamerával és totál értéktelen tartalommal árassza el a youtubeot. Ez itthon is a legnépszerűbb platform lassan többen nézik mint a tv-t.
A tévében is hasonló értelmi színvonalat képviselnek az adások, tisztelet a kivételnek.
Sajnos nagyon sok a trash youtuber.
5
Oké csak ha az igénytelen tartalmakért felmennek az emberek youtubera lehet hogy az igényesebbekért is felmennének. Azért vannak akik így is átvitték a műsorukat tv-ről yt-ra pl Hajós.
Persze, tudjuk, ámerikában a kerítés is kolbászból van. Ott minden maga a Kánaán.
A valóság az, hogy Magyarországon is vannak, akik nagyon komoly műsorokat készítenek, és ezalatt természetesen nem a semmiről őrjöngő, kocsmai szinten kommunikáló "youtubereket" értettem. Csak a szomorú helyzet az, hogy utóbbira mégis nagyobb az igény, mert hát milyen menő már, hogy 6 percig káromkodik, höhöhö...
De nézd meg például a Szellemvárosok Magyarországon csatornát! Egy-egy videója mögött hatalmas kutatómunka áll.
De említhetném itt a Rossz PC Játékok sorozatot is, ami azért nem ma volt, mégis minőségi tartalmat állított elő. Akkor, amikor még nem akart minden harmadik ember "youtuber" lenni.
Vagy ha már a gamer szféra, ott van Éjjeli Vakond. Nem tudok olyan videót mondani tőle, ami ne lenne igényesen megszerkesztve. Kapitány Gaming pedig a spontánabb stílust képviseli, ami szerintem egyáltalán nem baj, nem attól lesz egy tartalom minőségibb, hogy minden spontanitást kivágnak belőle.
Szóval... vannak azért idehaza is komoly tartalomgyártók. Csak ameddig az élőben behányó Molnár Krisztián, meg az idétlenül rikácsoló VR, vagy az ilyen Bartos- meg Herby-félék alkotják a kereslet nagy részét, addig ne várjuk, hogy tömegek kezdenek minőségi tartalmat gyártani, mert egyszerűen nem éri meg. Jó hobbi, meg minden, de amikor egy olyan videót, ami mögött 5-10 óra, vagy akár több napnyi munka van, kevesebben néznek meg, mint azt, amikor valaki csak bekapcsolja a videót, és 40-es IQ-t alig elérő szinten káromkodik, az igen csak kiábrándító.
Ráadásul az USA lakossága "kicsit" nagyobb, mint Magyarországé. Csak Texasban például háromszor annyian élnek, mint Magyarorsazágon. Az egész USA népessége pedig Magyarországénak a 36-szorosa. Azonos eloszlás mellett is az jön ki, hogy ott 36-szor annyi minőségi tartalomgyártó található, mint idehaza. Ráadásul a potenciális nézők is többen vannak, hiszen a világon valamilyen szinten angolul beszélők száma kb. 2 milliárd, míg a magyarul beszélőké 15 millió. Több néző -> több motiváció -> több, és jobb tartalom.
Meg hát arról nem is beszélve, hogy ott az átlagember - forintra átszámítva - fél milla fölött visz haza havonta. Ez idehaza a fizetések felső kategóriája. És azért nem mindegy, hogy havi 150-ből, vagy 800-ból kell-e megélni, és még ha ott drágább is a megélhetés, akkor is több marad hobbira.
Magyarországon a káromkodásra és az alpári tahó stílusra, meg a trash vonalra van igény.
Elég csak a vr, zsozé, radics stb. videókat megemlíteni. A tartalom 90%-a 6-8 általánost végzett nézőknek készül.
Az teljesen tiszta, hogy az USA egy tök más világ más lehetőségekkel. Viszont a tartalomkészítés minőségével kapcsolatban néhány esetben nekem is vannak kifogásaim.
Ha megnézzük például felkapottabb a motoros csatornákat:
-Dodor: tök alpári,maga a tartalom jó lenne, de a kép és hangminőség, a felvételek minősége kb egy sapka szar
-Onroad: normális tartalom, bár kicsit unalmas. So-so normális képminőség és vágás, a hang is úgy ahogy elmegy. De ez sem az igazi.
ezekkel szemben
FortNine ( Kanada ):jók a sztoryk, durván odabax a kép és hangminőség valamint a rendezés és vágás az nagyipíri minőségű
DriveMagRiders (Románia ): jó anyag, normális kép és elfogadható hangminőség, normális vágás
FortNine videói rendes mozifilmek a magyar csatornákhoz képest, pedig ez egy kis csapat! Mégis sikerült nekik egyedit és brutáljót alkotni úgy hogy sokkal kevesebb a forrásuk és semmilyen szponzoráció/gyártói támogatás nincs mögöttük úgy mint egy motocycle.com vagy Revzilla mögött.
Dodor pl szórakoztató, mert kő paraszt és látványos. Az onroad baromi unalmas, valahogy a 70-es évek termékbemutatóinak szintjét képviselik. Jobb felvétellel, rendezéssel, vágással ( narrációval xD ) simán nemzetközi szintű csatorna lehetne mindkettő.
Az világos, hogy a jobb felvételekhez komolyabb cucc is kell, de a mai telefonokkal egy gimballal és ND-filterrel már olyan videót lehet csinálni, hogy a pofád leszakad, a menet közbeni videókhoz meg kell két normális sportkamera, egy legolcsóbb drón meg egy videós.. ( az onroadnál pl rengeteg külső felvétel van, szal ott még ez is adott )
Nyilván ez pénz, de nem arról van szó hogy milliókat kellene beleölni, hogy normálisabb minőségben rögzítsenek és legyen rendes alapanyag a feldolgozáshoz. A többi meg már csak akarás..
Nem azt mondom,hogy kreáljon mindenki egy Potato Jet színvonalú showt, mert ők profik, ez a munkájuk is, ebből élnek. De azért lenne hova előrébb lépni amihez nem kellene sokat belefeccölni...
Potato Jet profi filmes, komoly szaktudással és csak mellesleg van komoly felszerelése is hozzá. nem annyira a technikán, mint inkább a hozzáértésen múlik, hogy tud-e valaki mit kezdeni azzal a technikával.
akiket jobb példaként említettél vagy eleve értettek hozzá/megtanulták, vagy van hozzáértő haverjuk/stábjuk, aki segít jól megcsinálni.
akiket rosszabb példaként említettél, azok valószínűleg nem annyira értenek hozzá és nem is akarnak beletanulni, vagy hozzáértőket bevonni, mert ez a minőség elég nekik - vagy rosszabb esetben nem is látják a különbséget, esetleg azt hiszik, hogy számukra ez elérhetetlen lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!