Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Vodafone Station bridge...

Vodafone Station bridge módban belső ip-t ad a mögötte levő router WAN oldalának - internet sincs. Mi a teendő?

Figyelt kérdés

Az új Vodafone Station-t kaptam a UPC utódtól, szokásos Docsis modem - router - telefon - iptv csomag, csak még a korábbiaknál is butább.

Ilyen: [link]

Szeretnék portforwardolni (a Station nem tud), kértem hogy kapcsolják be a bridge módot, hogy rakhassak mögé routert.

Meg is tették, viszont úgy maradt rajta szerintem a NAT és a DHCP is, mert továbbra is ad belső ip-t a rádugott gépeknek, csak internetet nem (a Docsis kapcsolattal nincs gond, azt mondja online.)

Sajnos a rádugott routernek a WAN oldalára is belső, 192.168.x.x címet ad (ugye a routeren a WAN portba van dugva a kábel, a Voda Station-ön meg simán az egyik ethernetbe); az internetet meg nem lehet elérni.

Hívtam újra az ügyfélszolgálatot, kicsit kevésbé kompetens ügyintéző vette fel sajnos. Próbáltam kérni hogy kapcsolja ki a NAT-ot és DHCP-t a Station-ön, hogy a router csinálhassa ezeket, de azt mondta, nem lát ilyen beállítást.

Ilyenkor szerintetek mit lehet csinálni? Esetleg próbáljak meg DMZ-t bekapcsolTATni (mert a felhasználói felületen az sincs) a saját routerem felé? Vagy mit ronthattam el?



2020. okt. 9. 10:36
 1/7 anonim ***** válasza:
Valószínűleg a DHCP rossz beállításokkal maradt benne bekapcsolva, már ha be kell lennie egyáltalán és nem kívülről kap IP címet. Próbáld meg a gépet az 1-es porrba dugni, Telekomnál bridge módban az a net, a 2-4 az iptv, hátha azon a porton működik.
2020. okt. 9. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Jézusom. Azt hittem a connectbox-nál már nincs lejjebb. :D

Ez egyértelműen nincs bridge módba. Valószínűleg csak engedélyezték, de nem kapcsolták be. Nézd meg a router beállításaiban, hogy be tudod-e állítani és ha igen, kapcsold be. Ha sikerült, akkor elvileg nem is fogod tudni elérni a beállítások panelt.


Viszont ha megajándékoztak a "remek" vodás iptv-s rettenettel, akkor lehet a saját routereden engedélyezni kell neki a multicastot és érdemes is külön VLAN-ba tenni.

Szerencsére vodának ezen újításához még nem volt szerencsé(tlensége)m, de gondolom a telekomhoz hasonló kretén módon oldották meg ezt is.


Hurrá, megint egy olyan újítás amire már igényünk volt. Ja nem.

2020. okt. 9. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

#1

"Telekomnál bridge módban az a net, a 2-4 az iptv, hátha azon a porton működik."

Váó. Ez nekem új infó volt! Én is "kompetens" ügyintézővel beszéltem annó, és erről nem tájékoztatott, ezért én szimplán a mikrotik-ről szolgáltam ki az iptv-t is. De így jobb lenne. Azta! Akkor lehet mégis meglehet oldani normálisan? :D Hihetetlen.

2020. okt. 9. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!

Ez a #1 által említett portos dolog biztatóan hangzik.

#2, szerencsére csak net, se telefon, se iptv nincs hozzá.

Viszont nem volt bridge mód beállítás az admin panelen, amikor bekapcsolták. (Annyi változott láthatóan csak, hogy megjelent a port forwarding lehetőség (ami persze sokat ér ha nem működik mellé a net). Megpróbálom velük csak azt bekapcsoltatni, mert igazából nekem elég lenne. Ha nem tudják csak azt bekapcsolni, akkor kipróbálom hogy 1-esen megy-e a bridge, szerintem eddig 3-asba és 4-esbe lehetett dugva, de őszintén nem figyeltem.)

Ha valakinek van még valami, írjátok nyugodtan :D Ha eredményre jutok, megírom, még nem láttam erről magyar thread-et. Hátha hasznos lesz még a jövőben.

2020. okt. 9. 13:10
 5/7 A kérdező kommentje:

Valószínűleg fel kell adnom, vagy legalábbis el kell napolni a dolgot.

Még annyira új ez a hardver a magyar UPC/Vodafone-nak, hogy nincs hozzá kiépítve a backend felület se rendesen. Semmit nem tudnak beállítani, csak ezt a diszfunkcionális bridge módot, ami nem működik :/

Egyelőre visszatetettem normál módba, pár hónap múlva talán már más lesz a helyzet.

Ha valaki tud többet, továbbra is szívesen várok ötleteket.

2020. okt. 9. 16:28
 6/7 A kérdező kommentje:

Azt hogy nincs kiépítve még rendesen, nem kitalálom, mondta egy supportos.

Egyébként becsületükre legyen mondva, alig kellett várnom ügyintézőre csúcsidőben.

2020. okt. 9. 16:29
 7/7 A kérdező kommentje:

Update 2023:

Időközben bevezették a szükséges backendet az eszközhöz, így többet tud segíteni a supportos.


**Egyszerűen annyit kell tőlük kérni, hogy kapcsolják az eszközt ipv4 módba, így megjelenik többek között a port forward lehetőség is.**


Ha elég az ipv6 port exposure, még erre sincs szükség, csak ugye ebben az esetben nem elérhető a szervergéped ipv4-es hálózatról.

2023. nov. 13. 14:28

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!