Hogyan lehet befutni a magyar youtubeon?
Nem tudom milyen minőségben gyártod, de.
Nem árt ha látszol a videón, érdekesen, érthetően beszélsz. Ehhez technikai alapok is kellenek, és valamennyire egyedinek kell lenni.
Nekem a legnagyobb problémám a videósokkal, hogy hírből sem ismerik a retorikát. Hadarnak, felviszik a hangsúlyt egy mondat végén mint az óvodások. és nem csak Magyarokról beszélek, hanem úgy általában. Én elég sok angol nyelvű videot is nézek.
szóval első körben gyúrj erre is folyamatosan, legyél érdekes, legyen ritmusod, stílusod, legyen rendszeres tartalom. tartalom, és nem ugyanazok a mondatok, beszólások folyton.
másik amivel sokan küzdenek a kezdők közül, az egyfajta szociofóbia. ők nem is érzik, de átjön. ez szinte mindenkit elriaszt ép úgy, mint monoton és unalmas beszéd. Fontos a megjelenés és a pozitív attitűd. Ha nem keltesz jó benyomást, cseszheted.
A témát is nagyon vágnod kell, ha csak nem vagy nagyon szép 15-25 éves lány. akkor mindegy miről beszélsz.
De a legnagyobb gond, hogy ha profi is lennél, akkor sem lesz akkora nézettséged, mint egy angolul jól beszélőnek.
engem mondjuk a játékok és az ilyen videók marhára nem érdekelnek, de az általános szabályok ugyanazok, csak a konkrét helyzetre kell alkalmazni
content is king - az alap, hogy amit megosztasz az minél érdekesebb legyen mások számára, élvezzék, meg akarják nézni, értékeljék, más hasonló érdedklődésű ismerőseiknek is meg akarják mutatni. ettől tud magától terjedni és közönséget építeni.
ha ilyen a videó, akkor maguktól is terjeszteni fogják, akik látják, de jobban működik, ha ösztönzöd is őket rá. ezért jön mindenki azzal, hogy lájkoljátok, iratkozzatok fel, stb.
de az alap nézőtábor abból fog felépülni, hogy megmutatod a saját közösségednek, akik ismernek téged, ezért valószínűleg érdeedig kli őket, amit csinálsz. ismerősök, barátaid, haverjaid, rokonaid. akik talán még akkor is terjesztik, ha amúgy nem érdekli őket, de támogatni akarnak téged - általuk pedig eljuthatsz idegenekhez is, akiket talán érdekel annyira, hogy ők is terjesszék.
fontosak a kulcsszavak, a videó leírása, a hatásos cím és indexkép is, de önmagukban ezek nem fognak csodát tenni egy ismeretlen csatorna gyenge videójával. minél többen néznek egy videót, minél tovább nézik, minél rendszeresebben jelenik meg a csatornán videó, annál inkább kiemeli a YouTube algoritmusa és hasznosként ajánlja másoknak.
a befutottabb videósok sikere általában arra épül, hogy már van egy a témájuk iránt érdeklődő követőtáboruk - nem feltétlenül a saját csatornájukon, lehetnek ezek különféle FB oldalak, csoportok, fórumok, blogok, más egyéb közegekben is, ahol elfogadják, vagy akár örülnek is neki, ha megosztja a videóit. vissza az elejére: ha jó és érdekes az embereknek a videód, örülni fognak, hogy megosztod, így értesülnek róla, míg ha vacak, nem érdekes számukra a videód, akkor csak spammelsz vele, hogy megosztod és annak nem örülnek.
egy olyan témát, amiről egymillió videó van, nem biztos, hogy tömegesen meg akarnak nézni még egyet az emberek. viszont, ha akár ugyanazt a témát sikerül újszerűen meggközelítened, ami miatt érdekes lehet az embereknek, az felkeltheti az érdeklődésüket.
a minőség is nagyban hozzájárulhat, hogy mennyire élvezik a videódat. pl. ha rossz minőségű a hangja, alig érthető, hogy mit mondasz, vagy esetleg nem is mondasz semmi érdekeset, akkor nem biztos, hogy tovább akarják nézni. a képminőség általában kevésbé szokott számítai, mint a szöveg, de akár ez is lehet meghatározó egyes esetekben. ha már nagyon élvezhetetlen a kép (pl. túl sokat mozog a kamera össze-vissza, akkor amiatt is kikapcsolhatják.
a szerkesztés sem mindegy, mert ha unalmas, vontatott, nehezen tér a lényegre a videó, akkor is elkapcsolhatnak az emberek, mert nem bírják kivárni, hogy végre a lényegre térj.
sokan nem így csinálják és van, akinek (valószínűleg máshogyan) működik is, de egyátlalán nem biztos, hogy érdemes nagyon hosszú videót csinálni, ha közben sok az unalmas üres járat. ezeket érdemesebb lehet inkább kivágni, megrövidíteni. lehet jó stratégia, hogy a legizggalmasabb részleteket bemutatod már a videó legelején, hogy felkeltsd az érdeklődést, hogy miért is akarják megnézni a videódat és csak aztán kezded el az unalmasabb felvezetését, hogy hogyan jutottál oda.
például ahelyett, hogy:
1. ma ezzel játszom
2. így tölt be
3. így kezdődött a játék
4. így alakult ki a végjátszma
5. így nyertem
jobban működhet, hogy
1. ilyen kemény helyzeteim volltak, ezért érdemes megnéznetek a videót
2. ez volt a játék legizgalmasabb mozzanata
3. jöjjön a teljes játékmenet, ahogy ki alakult az érdekes helyzet
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!