Van még esély arra hogy az Ask. Fm újra felkapott legyen?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azért a két egykori közösségi oldal teljesen más okok miatt jutott oda, ahová. Illetve: a MyVIP esetén vannak hasonlóságok, de az iWiW sorsa teljesen más okokból lett kudarc.
Az iWiW mellett sem a Facebook, sem a MySpace labdába sem rúghatott volna, ha egy kicsit kompetensebb döntéshozóik vannak. Azzal, hogy a Telekomnak (a fene tudja, hogy épp akkor mi volt a nevük, T-Com, T-Home, stb.) eladták, megpecsételték a sorsát. Ott ugyanis nulla befektetéssel akartak maximális hasznot bezsebelni. Ami egy ideig működik, de az internet - és a számítástechnika - első számú szabálya, hogy tilos lehorgonyozni. Ahol nincs fejlődés, az előbb-utóbb elveszik. Éveken át nem történt érdemi fejlesztés, talán összesen egyszer volt némi tárterület-bővítés. De azon kívül semmi. Amikor érezték, hogy mások (többek között a Facebook) kezdik leszorítani, akkor is csak álltak tétlenül. Nagyon nagy fáziskéséssel volt egy tényleg komolyabb megújulás, amikor lehetővé tették csoportok és oldalak létrehozását, meg alkalmazások fejlesztését, de igazából ekkor már nagyon a lejtőn voltak. Aztán megint semmi. Akkor kezdtek el kapkodni, amikor már az eredeti látogatottság tizede sem volt meg. Csak akkor már késő volt. Elmondhatjuk, hogy az iWiWet a vezetősége nyírta ki.
A MyVIP meg túlzottan egy adott trendre ült rá. Amikor az volt a menő, akkor örültek a váratlan siekrnek, amikor meg érezték, hogy valami változik, egyszerűen tojtak mindenre. Aztán egy idő után el is engedték a dolgot.
Az ask.fm pedig 100%-ban a trendeket lovagolta meg. Ha megfigyelted: mindig van valami aktuálisan nagyon felkapott dolog. Ez pár éve az ask.fm volt, most a TikTok (vagy mi a tök), meg régebben a SnapChat, illetve kicsit ide lehet sorolni az Instagramot is. Nem is biztos, hogy van egzakt oka, hogy mikor mi miért lesz népszerű, de ami egyszer divatossá válik, az egy ideig dúskálhat a jóban, aztán amikor a divat lecseng, akkor baromi nehezen tartja meg a felhasználói bázisát. Olyan 5 éve lehetett az Ask.fm fénykora. Nem azt kérdezgették egymástól a tinik/fiatalok, hogy van-e Facebookod vagy Instagramod, hanem hogy bekövetsz-e ask.fm-en. Mert az volt a "menő". Aztán mint minden divat, ez is kifulladt. Lehetett volna ellene tenni, lásd pl. a Facebook vagy az Instagram helyzetét, előbbi egyáltalán nem "trendi" már, utóbbi erősen leszálló ágban van, de mégsem csökkent számottevően a látogatottságuk. (Bár a Fb erősen tesz azért, hogy megutálják, és ennek hosszú távon meglesz még a böjtje.) De mégis megtalálták a módját a hosszabb távú felhasználó-megtartásnak. Konkrétan azzal, hogy ezek lettek az online kommunikáció legfőbb csatornái. Rég elhagyatott lenne az Instagram, ha nem lehetne egymással beszélgetni. Ask.fm-en viszont semmi ilyesmi nem volt. A kérdezgetés előbb-utóbb ötlettelen és unalmas lett, a személytelenség pedig sok negatívumot is hozott magával, gondolok itt az internetes zaklatásra. Próbáltak persze ez ellen tenni a kötelező regisztrációval, de azzal meg pont, hogy elvesztették a felhasználók nagy részét. Más szolgáltatást meg nem nyújtottak, amitől megérte volna maradni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!