Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Igaz hogy a robbanási effektek...

Igaz hogy a robbanási effektek a grafikus kártyában vannak benne nem a játékban?

Figyelt kérdés
Az egyik haverom mondta.
2019. jún. 7. 09:11
 1/10 anonim ***** válasza:
79%
Hülyeség.
2019. jún. 7. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Ha így lenne, minden kártyával kicsit másképp néznének ki, minden játékban ugyan úgy. Belátható, hogy ez nem így van. Azért annyira gagyik a robbanások, mert nincs az a VGA ami egy valósághű robbanást, annak minden fényhatásával lerenderelne (na jó, van, de az nem a 130 ezres árkategória).
2019. jún. 7. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Ennek a kijelentésnek így semmi értelme nincsen.


A haverod csak próbált valami nagyot mondani, mintha értene hozzá, de fingja nincs az egészről.

2019. jún. 7. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

ez a mondat több sebből vérzik

a haverod nem ért hozzá hidd el, csak okosnak akar tűnni

2019. jún. 7. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 Robivosi ***** válasza:
100%
A haverod vagy hülye, vagy szándékosan be akart csapni, esetleg megviccelni. Ha hülye, akkor tanuljon még egy kicsit, ha szándékosan mondta, akkor nem haverod. Minden a játékba van írva, annak megelenítéséről gondoskodik a VGA, típusától függő minőségben. (Persze a többi paraméter figyelmen kívűl hagyása mellett).
2019. jún. 7. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 MGéza ***** válasza:
50%
A robbanás effektet a kártya számolja ki hogy hogyan nézzen ki és jelenítse meg, viszont a cpu utasítja a kártyát hogy pontosan hol, mikor, mekkora effekt kell, tehát a válasz igen is meg nem is. A játéknak annyi köze van hozzá hogy az tartalmaz egy grafikus motort, a játékhoz legenerált textúrákat amelyeket te a robbanáskor látsz. Szóval Minden, a játék motorja, cpu és gpu is végzi a saját feladatát ez ügyben és te a végeredményt látod. Olyan értelemben viszont a kártyában van hogy a grafikus memória eltárolja az effektet és nem számolja ki újra, ha ugyanazt az utasítást kapja, hanem onnan, saját memóriából jeleníti meg ha lehetséges, ezért gyorsabbak némileg a több vramos kártyák.
2019. jún. 7. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Szerintem arra gondolt a haverod, hogy a textúrákat a játékprogram kódjából a videomemóriába tölti be használat előtt. A videomemória erre van kitalálva, hogy gyorsítja az adatelérést.
2019. jún. 7. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

@12:32


Szerintem aki ilyen mélységekben ért a játékok működéséhez, az nem tesz ennyire általánosságban értelmetlen kijelentést hogy "a robbanási effektek a grafikus kártyában vannak benne nem a játékban".

2019. jún. 7. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Dióhéjban. A videokártyában nem effektek vannak, hanem a Feldolgozó és vezérlőrendszerre kapcsolódó, számításokat végző blokkok csoportjai, melyekben kis számoló alegységek (árnyalók) vannak. Ezekhez általában tartozik helyi gyorsítótár, textúrázók stb. Utána jönnek a pixel műveletek, utófeldolgozás és az elkészült képkocka kikerül a monitorodra. Többféle felépítésű grafikus processzor létezik, melyek az egységes DirectX/OpenGL kódokat sajátos gépi logikával dolgozzák fel, hogy megkapják a kívánt végeredményt. Mindegyik felépítésnek megvan a maga erőssége és gyengéje, de a lényeg, hogy a legtöbb esetben nagy hatékonysággal végezzék a dolgukat. Az idők folyamán a grafikus chipek és a programozási felületek is sokat fejlődtek. Egy modern GPU hatékonyabban hajthat végre olyan feladatokat, melyekhez régen több ciklus, nagyobb erőforrás volt szükséges, de olyan utasításokat is támogathat, amit egy régebbi modell nem tud feldolgozni. Itt jön képbe a DirectX/Shader model kompatibilitás. Az újabb GPU-k nem csak okosodtak az évek múlásával, hanem lényegesen nőtt a számítási kapacitás is (a számoló alegységek komoly gyarapításával, ami a gyártási technológiák fejlődésének köszönhető, azaz a tranzisztorok zsugorodásának). Nagyjából ezek vannak a grafikus processzorban, amihez kapcsolódik egy nagy sávszélességű saját memória is (minél erősebb a GPU, annál komolyabb memória háttérre van szüksége...nem csak kapacitásban, hanem sebességben is). Kb ebből áll a videokártya vagyis nincsenek benne effektek csak megadott effekteket/utasításokat dekódolni és kiszámolni képes processzor és hozzá tartozó memória. Az játék kódjai határozzák meg a jelenet részleteit és a kiszámolandó effekteket. A videokártya betárazza a memóriájába az ehhez szükséges adatokat és elvégzi a szükséges számításokat a képernyő nézőpontjából. Az, hogy mi történik a játékban és a játékos miként vezérli a játékmenetet a CPU dolgozza fel. A GPU lényegében csak bedolgozik a CPU alá, bár ma már jóval komplexebb feladatokat is rá lehet bízni (akár fizika, MI). Az, hogy az effektek milyen sebességgel, minőségben és részletességgel jelennek meg, az a kártya teljesítményén, kompatibilitásán és a játékban lévő beállítás részletességi szintjeitől függ. Természetesen van számos megjelenítési trükk, amivel erőforrásokat lehet megspórolni a futószalag különböző folyamatainál, de ez már mélyebb víz, amihez egyébként én sem értek. Elolvasom gyakran a mélyebb hardveres cikkeket is és megragad belőlük, ami megragad. Komoly rálátásom, tapasztalatom nincs a grafikus folyamatokról csak úgy nagy vonalakban elég ha értem, hogy kb mi történik a gépben és melyik hardvernek mi a feladata illetve a mi különbség egy elavultabb és egy modernebb technika között.


Így már talán jobban átlátod/átérzed, hogy a kérdésednek ebben a formában nem sok értelme van.

Nyugodtan írhat ehhez bárki kiegészítő megjegyzést, javítást, ha úgy érzi!

2019. jún. 7. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A haverod hülye, mint szódás a lovát!
2021. júl. 31. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!