Igaz hogy a robbanási effektek a grafikus kártyában vannak benne nem a játékban?
Ennek a kijelentésnek így semmi értelme nincsen.
A haverod csak próbált valami nagyot mondani, mintha értene hozzá, de fingja nincs az egészről.
ez a mondat több sebből vérzik
a haverod nem ért hozzá hidd el, csak okosnak akar tűnni
@12:32
Szerintem aki ilyen mélységekben ért a játékok működéséhez, az nem tesz ennyire általánosságban értelmetlen kijelentést hogy "a robbanási effektek a grafikus kártyában vannak benne nem a játékban".
Dióhéjban. A videokártyában nem effektek vannak, hanem a Feldolgozó és vezérlőrendszerre kapcsolódó, számításokat végző blokkok csoportjai, melyekben kis számoló alegységek (árnyalók) vannak. Ezekhez általában tartozik helyi gyorsítótár, textúrázók stb. Utána jönnek a pixel műveletek, utófeldolgozás és az elkészült képkocka kikerül a monitorodra. Többféle felépítésű grafikus processzor létezik, melyek az egységes DirectX/OpenGL kódokat sajátos gépi logikával dolgozzák fel, hogy megkapják a kívánt végeredményt. Mindegyik felépítésnek megvan a maga erőssége és gyengéje, de a lényeg, hogy a legtöbb esetben nagy hatékonysággal végezzék a dolgukat. Az idők folyamán a grafikus chipek és a programozási felületek is sokat fejlődtek. Egy modern GPU hatékonyabban hajthat végre olyan feladatokat, melyekhez régen több ciklus, nagyobb erőforrás volt szükséges, de olyan utasításokat is támogathat, amit egy régebbi modell nem tud feldolgozni. Itt jön képbe a DirectX/Shader model kompatibilitás. Az újabb GPU-k nem csak okosodtak az évek múlásával, hanem lényegesen nőtt a számítási kapacitás is (a számoló alegységek komoly gyarapításával, ami a gyártási technológiák fejlődésének köszönhető, azaz a tranzisztorok zsugorodásának). Nagyjából ezek vannak a grafikus processzorban, amihez kapcsolódik egy nagy sávszélességű saját memória is (minél erősebb a GPU, annál komolyabb memória háttérre van szüksége...nem csak kapacitásban, hanem sebességben is). Kb ebből áll a videokártya vagyis nincsenek benne effektek csak megadott effekteket/utasításokat dekódolni és kiszámolni képes processzor és hozzá tartozó memória. Az játék kódjai határozzák meg a jelenet részleteit és a kiszámolandó effekteket. A videokártya betárazza a memóriájába az ehhez szükséges adatokat és elvégzi a szükséges számításokat a képernyő nézőpontjából. Az, hogy mi történik a játékban és a játékos miként vezérli a játékmenetet a CPU dolgozza fel. A GPU lényegében csak bedolgozik a CPU alá, bár ma már jóval komplexebb feladatokat is rá lehet bízni (akár fizika, MI). Az, hogy az effektek milyen sebességgel, minőségben és részletességgel jelennek meg, az a kártya teljesítményén, kompatibilitásán és a játékban lévő beállítás részletességi szintjeitől függ. Természetesen van számos megjelenítési trükk, amivel erőforrásokat lehet megspórolni a futószalag különböző folyamatainál, de ez már mélyebb víz, amihez egyébként én sem értek. Elolvasom gyakran a mélyebb hardveres cikkeket is és megragad belőlük, ami megragad. Komoly rálátásom, tapasztalatom nincs a grafikus folyamatokról csak úgy nagy vonalakban elég ha értem, hogy kb mi történik a gépben és melyik hardvernek mi a feladata illetve a mi különbség egy elavultabb és egy modernebb technika között.
Így már talán jobban átlátod/átérzed, hogy a kérdésednek ebben a formában nem sok értelme van.
Nyugodtan írhat ehhez bárki kiegészítő megjegyzést, javítást, ha úgy érzi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!