Nagyon nagy a különbség a 13 és az 1ms között? Nagyon észrevehető?
fps játékokban észre fogod venni a különbséget, de ha nagyon figyeled akkor más típusú játékokban is
a két szám között annyi a különbség, mintha tv-ről váltanál egy jobb monitorra, amit azért a legtöbb ember érez
A response time a válaszidő, amely gyártófüggően két kiválasztott szín (általában a legkedvezőbb) közötti teljes átváltás idejét méri. Mivel a gyártók olyan színt választanak mértéknek, amilyet akarnak, ezért ezzel a tulajdonsággal túl sok mindent nem lehet kezdeni. Azonban az értelmesen megmért, magas válaszidejű modelleknél ún. szellemkép jelenség lesz tapasztalható.
Ez teljesen nyilvánvaló, hiszen a pixelek jellemzően gyorsan átváltanak a színek között, de egy magas válaszidejű monitornál várni kell, amíg teljesen "beég" a pixel. Tehát a kép mozgását, változását ugyanolyan gyorsan érzékeljük, de akciódús jelenetnél nem lesz túlságosan valósághű a kép a szellemkép miatt.
Ezt a válaszidőt szokták a gamerek mindenhol keverni, például itt is. Az input lag méri a bemeneti késleltetést, ami annyit tesz, hogy amint átért a kábelen az információ, az az információ mennyi idő múlva jelenik meg a szemed előtt. Valószínűleg erre gondolsz, és neked is ez a fontos. Ezt az értéket azonban nem tüntetik fel, ezért kénytelen vagy professzionális monitor teszteket nézni, hogy erre fény derüljön.
Előttem már leírtak kb mindent, én csak azt nem értem, hogy ha például egy 60Hz-es monitornál a képernyő másodpercenként 1000/60 = 16,6ms időközönként frissít képet, akkor van-e értelme az ennél rövidebb válaszidőnek?
Mondjuk most belegondolva az input lag kijelzőre vonatkozó késése jelentősen javulhat, de ez mögött ott a többi összetevő, amik értéke kb ismeretlen (megmozdítom az egeret a CPU átadja az infót, a videokártya kiszámolja a megváltozott nézőpontú képet, kiírja a frame bufferbe, onnan átkerül a megjelenítő elektronikájába, ahonnan a jel átkonvertálódik a panelekre a következő frissítési ciklusban és innen jön a pixelek válaszideje, de nem mindegy hogy fehérből feketébe vagy zöldből kékre kell-e váltani. Szóval elég összetett. Lényeg, hogy ez első LCD monitorom (ami még ma is működik) már 13 éves. Annak akkor 12 ms reklámozott válaszideje volt. Elég jókat játszottam rajta amatőr szinten észlelhető megjelenítési problémák nélkül. :)
A tearing jelenség meg már más tészta, valószínűleg a válaszidő nem befolyásolja (max csak ha lassabb a frissítési frekvenciánál, de gondolom úgy tervezik a monitorokat, hogy a válaszidő mindig gyorsabb legyen).
A kérdésre én azt mondanám, hogy egyrészt nem könnyű ezt pontosan megválaszolni, viszont valószínűleg alapos tesztekkel, extrémebb helyzetekben kimutatható, megfigyelhető a különbség, de hétköznapi, átlagos felhasználásban valószínűleg nem szembetűnő és/vagy a rosszabbik is elfogadhatóan muzsikál. Továbbá jó lenne tudni, hogy pontosan milyen megjelenítőkről van szó, mennyibe kerülnek és mire lenne használva...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!