Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Pontosan mi az a valós idejű...

Pontosan mi az a valós idejű sugárkövetés és miért lenne jó, ha lenne?

Figyelt kérdés

Már legalább 4-5 cikket elolvastam, de nem értem.

Az miért jó? Miért jobb, mint a mostani megoldások? A mostani megoldások mi alapján működnek?

Néztem olyan videót, amelyben azt mutatták be, hogy milyen lenne a ray-tracking, de én nem látok semmi különbséget egy mostani negoldásnál.

Valaki el tudja magyarázni, hogy mi értelme van a valós idejű sugárkövetésnek és miért lenne jó? Olvasom, hogy ez a sent grál, de nem értem miért, pedig már nem egy cikket olvastam. Meg azt sem értem, hogy ehhez miért kell olyan óriási nagy számítási teljesítmény?



#játék #videokártya #processzor #valós idejű sugárkövetés #ray-tracking
2019. jan. 31. 17:20
 1/7 anonim ***** válasza:
A ray-tracing egy régóta létező, de nagyon számításigényes művelet. Kivételesen szép grafikák érhetők el vele, a szóródást és a tükröződést is jól kezeli, de eddig vagy csak állóképekhez lehetett használni, vagy előre renderelt mozgóképhez. A valós idejű azt jelentené, hogy a felhasználói beavatkozást is röptében lehetne renderelni, figyelembe véve akár a mozgó fényforrásokat, áttetsző anyagokat, stb. Jelenleg ez nehezen megoldható, csak komolyabb egyszerűsítésekkel.
2019. jan. 31. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

"Meg azt sem értem, hogy ehhez miért kell olyan óriási nagy számítási teljesítmény?"

Mert nem hagyományos modellekkel, textúrákkal dolgozik, hanem a fényforrásokból kiindulva végigköveti egy rakás fénysugár útját (ray-tracing) a tárgyak felületéig és tovább, ahogy szóródik, visszaverődik, és végül a "kamerába" jut. Egy állóképnél is rengeteg ilyen fénysugarat kell lekövetni, hogy minden tárgy minden felületére jutó fényt kiszámoljon.

Egy ilyen videó renderelése 10-20 éve akár napokig is tarthatott, de minimum hosszú órákig:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=81E9yVU-KB8

2019. jan. 31. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Miután a lényeget leírták:

Megmondta a CEO is, nem érteni kell, csak működik!

2019. jan. 31. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Ebben a videóban kitér arra is, és konyhanyelven is elmagyarázza mi is az és mire jó pontosan [link]
2019. jan. 31. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Szoval ez a tehnologia konkretan a a grafikapistikek menyorszaga?
2019. jan. 31. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
#5, Kb. igen. :) Ugyanis ez a valós fényterjedést szimulálja, fénytani megközelítést alkalmaz. (Legalábbis a tiszta ray-tracing, a gyakorlati megoldások lehet, hogy valamilyen hibrid módon működnek.)
2019. febr. 1. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Ez egy jó kis demo, csak kockáknak. (NVidia)

https://www.youtube.com/watch?v=tjf-1BxpR9c

2019. febr. 11. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!