Pontosan mi az a valós idejű sugárkövetés és miért lenne jó, ha lenne?
Már legalább 4-5 cikket elolvastam, de nem értem.
Az miért jó? Miért jobb, mint a mostani megoldások? A mostani megoldások mi alapján működnek?
Néztem olyan videót, amelyben azt mutatták be, hogy milyen lenne a ray-tracking, de én nem látok semmi különbséget egy mostani negoldásnál.
Valaki el tudja magyarázni, hogy mi értelme van a valós idejű sugárkövetésnek és miért lenne jó? Olvasom, hogy ez a sent grál, de nem értem miért, pedig már nem egy cikket olvastam. Meg azt sem értem, hogy ehhez miért kell olyan óriási nagy számítási teljesítmény?
"Meg azt sem értem, hogy ehhez miért kell olyan óriási nagy számítási teljesítmény?"
Mert nem hagyományos modellekkel, textúrákkal dolgozik, hanem a fényforrásokból kiindulva végigköveti egy rakás fénysugár útját (ray-tracing) a tárgyak felületéig és tovább, ahogy szóródik, visszaverődik, és végül a "kamerába" jut. Egy állóképnél is rengeteg ilyen fénysugarat kell lekövetni, hogy minden tárgy minden felületére jutó fényt kiszámoljon.
Egy ilyen videó renderelése 10-20 éve akár napokig is tarthatott, de minimum hosszú órákig:
Miután a lényeget leírták:
Megmondta a CEO is, nem érteni kell, csak működik!
Ez egy jó kis demo, csak kockáknak. (NVidia)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!