Mi lehet a gond?
Van egy laptopom és egy internetszolgáltató által kölcsönzött, új modemem (nagyobb internetcsomag megrendelése miatt kellett), a modem egyben routerként is funkcionál.
A laptop egy CAT 5e UTP/Fiber patch kábel segítségével össze van kötve a modem egyik Ethernet kivezetésével,
amivel a Speedtest rövid időtartamú tesztje szerint jön a 100 Mbps, amire elő vagyok fizetve.
A modem 440 Mbps elméleti letöltési sebességre képes, UTP kábellel az internet letöltési sebességem 100 Mbps.
Ha nincs kábelösszeköttetés (csak sima Wifi van), akkor csak 3-4 Mbps a letöltési sebességem.
(Emeletes ház, sok Wifi)
A Wifi tehát olyan lassú, hogy arra NEM szeretnék átállni, mert azzal iszonyú lassú a letöltés.
A lassú Wifi letöltési sebesség miatt a laptopom tehát rá kell hogy legyen kötve a modemre UTP kábellel.
A modem egy Cisco EPC3928 nevű modell.
A következő fények villogás nélkül, állandóan, folyamatos zölddel jeleznek:
Power, DS, US, Online, On/Off.
Van még egy 4 részből álló Ethernet jelző-sor egymás mellett, ahol ugye egyszerre egy világíthat,
hiszen a laptop egyszerre egy modemes Ethernet kivezetéssel van összekötve.
Ennek normál esetben narancssárgán, folyamatosan villogva kell világítania.
Azonban nagyon gyakran megáll a villogó világítás, leáll a narancssárga fény és egyáltalán nem világít.
Ilyenkor elmegy az internet.
Majd kis idő múlva megint elkezd villogni a narancssárga fény és visszajön az internet.
Ez csinálja minden egyes nap kb ilyen intenzitással:
Kb. 5 percig normálisan villog, 10-20 másodpercre kialszik, majd megint megy kb. 5 percig.
Ez folyamatosan ismétlődik 2-3 órán át, majd pár órán át semmilyen probléma nincs, utána megint elkezdi az említett megszakadás-kapcsolódás ciklust.
A képernyő jobb alsó sarkában levő monitor szerű ikonon, ami az internet státuszát jelzi ezek vannak kiírva:
-Amikor éppen működik az internet:
(Router nevem), alatta "Internetelérés". Ha rákattintok az ikonra, akkor "Csatlakoztatva" van kiírva.
Amikor pillanatnyilag nem működik az internet, akkor ez a 2 változat van:
-Kikapcsolt wifinél:
"Nincs csatlakozás - Nem állnak rendelkezésre kapcsolatok".
Tesztként megpróbáltam egyszerre a bekapcsolt wifit és a kábelt is.
-Bekapcsolt wifinél:
"Nincs csatlakozás - Rendelkezésre állnak kapcsolatok". Kattintás után: "Azonosítás - Csatlakoztatva"
Ki és bekapcsolt wifi esetén is ugyanúgy jelen van az internet megszakadás probléma, mindegy, hogy melyiket írja ki.
Sok mindent próbáltam már az elmúlt napokban.
A modem konnektorját többször is kihúztam, majd fél perc után visszadugtam.
Vettem két új CAT 5e UTP/Fiber patch kábelt.
Kipróbáltam külön mind a 3 kábelt, a modem mind a 4 Ethernet kivezetésével, de a probléma továbbra sem szűnt meg.
A szolgáltató azt mondja, az ő részükről nincs hiba, mert az összes zöld fény világít.
Ez csak a mostani új modemnél van, a réginél nem volt.
Ha mégis a modem a hibás, akkor hogy bizonyítom a szolgáltatónál, hogy azzal van a probléma, mire lehet hivatkozni?
Mi lehet ez? Na és hogy lehet megoldani?
Próbáld meg másik kábellal, és/vagy a laptop LAN illesztőprogramját cseréld le
WiFi-hez meg esetleg próbálj a routerban másik WLAN csatornát beállítani (próbálgasd végig, melyikkel a legjobb a jel)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!