Valósággal megegyező fizikai motor vs hardverek? Szerintetek hány évet kell még várni rá?
Ma is léteznek komoly szimulációk, de egyik sem valós idejű, mert nem létezik olyan hardver, amin elfutna.
A piacon kapható szimulátorok csak egy bizonyos részletet tudnak szimulálni, mert kompromisszumokat kell kötni a fejlesztés során a gyenge hardverek, optimalizálás miatt. Ezért egy versenyautó szimulátorban kizárólag a gumi fizika, felfüggesztés lesz valós időben számolva, minden más csak textúra, animáció, aminek nincs semmi funkciója.
Nem igazán értem a kérdést, de megpróbálok válaszolni.
Valós időben számopva alatt azt érted, hogy egy valós gumiról van mintázva? Mert ha pl a kormányon lévő kis mèlyedések is ugyan olyan mélyek mint a valóságban, az nem kíván erősebb hardvert :D
Vagy hogy a válóságból streamelik (erre sztem még rohadt sokat kell várni sőt nem is lesz sztem)?
Esetleg arra gondolsz h a jatek ugyan olyan graff.al rendelkezik mint a valóság? Amúgy ez tippem szerint a kövi évtizedben lesz.
Nem nem, nem erre gondoltam.
A mai szimulátorok tervezői kiválasztják azokat a paramétereket a valóságból, amik nélkül nem valósulhat meg a valósághű fizika lebutított változata. Azokat a dolgokat ültetik át részlegesen, amiket muszáj. Minden másba beleszarnak, mert pl egy gt3 verseny anélkül is gt3 lesz, hogy szimulálva lenne bármi is a gumimodellen és a felfüggesztésen kívül. Nem lesz mérvadó több dolgot szimulálni, mert úgysem arra használjuk majd, így az nem látszik.
Ha valaki ismeri a Beamng.drive-ot, akkor tudja miről beszélek. Ott a fizika már jóval komplexebb. Valósághűbb, de még közel sem valóság. Pl számolja a motor blokk, víz, olaj, kipufogó, hengerfej, féktárcsa hőmérsékletét, és a rájuk kerülő levegő mennyiségét, ami azon múlik, hogy mekkora sebességgel halad keresztül a szél a hűtő radiátoron, vagy éppen milyen szögben állnak a kerekek, és mennyi levegő tud átfújni a felni és a tárcsa között.
Én értem így már hogy mit akarsz.
De gondoljál már bele, hogy milyen nehéz megcsinálni...
Amiben pedig ilyen szintű lenne a szimuláció oda olyan combos proci kellene...
Ha meg a járművön történt kárt kell megjeleníteni anélkül, hogy bugzódjon a textúra, ahhoz meg nagyon nagy grafikai munkára van szükség utána meg megint csak egy combosabb kártyára, hogy mindent meg tudjon jeleníteni úgy ahogy azt te szeretnéd.
Nem hiszem, hogy annyira nehéz lenne megcsinálni. Ma csak azért nem teszik, mert optimalizálni kell az alsó kategóriás hardverekre is, különben senki nem venné meg a programot.
A számítási teljesítmény kb a százszorosára fejlődött az elmúlt 20 évben. Amit anno súlyos pénzekért lehetett megvenni, az ma már elavult technika. El tudom képzelni, hogy újabb 20 év, és a videókártyák memóriája 1Gb helyett 1Tb lesz, vagy 512Gb, és egy mai i7-nél 100x erősebb processzor fogja hajtani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!