Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Vsync nélkül vizszintes...

Vsync nélkül vizszintes hullámok a monitoron játék közben, van rá megoldás?

Figyelt kérdés

Vettem egy gépet,amit én raktam össze,de amikor játékban vagyok akkor hullámos vonalak jelennek meg ami zavaro.

A vsync bekapcsolása megszünteti,de 60fpsre limitál amivel nemlehet csgo-zni.

PC spec:

i5 6402p

MSI gtx 960 gaming 2g

Corsair vs450

8gb hyperx RAM

MSI h11m pro-d alaplap

Monitor:AOC E2270Sw


2016. jún. 23. 01:14
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:
Amugymeg az fps-röl vitázunk,kérdésem azvolt,hogy lehet-e ellene valamit tenni,vagy ez a tulsok fps hibája(baromság mi?:D)/a dvi->vga átalakitó müve lehet?monitor rendbenvan,probáltam más monitorral is
2016. jún. 23. 02:43
 12/23 anonim ***** válasza:

Megkérdeztem, miért is nem tudsz 60 fps-en játszani, mire te közölted, hogy te nem vagy hajlandó és kész. Quality answer.

CS:GO-val speciel nem játszottam, de

1. A korábban leírt fizikai TÉNYEKET ez nem befolyásolja

2. Ez is 'csak egy shooter', mint a többi.

Játszottam számos FPS shooterrel már, és biztosíthatlak, hogy az én vén csatalovammal 60 fps-neka közelébe nem voltam soha, mégis élvezhető volt a játék, és nem is mosták fel velem a padlót.


Azt, hogy az egérmozgás simábbnak, precízebbnek hat, meg maga a játékélmény picit fluidabb, ezt nem vitatom, pláne mivel nem tudom a játék hogyan kezeli az inputot egész pontosan, lehetséges, hogy megérződik az irányításon, de arról biztosíthatlak, hogy a reakcióidőd ott marad, ahol volt.

2016. jún. 23. 02:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
A kikapcsolt V-sync, különösen magasan eltérő fps-képtfrissítési ráta mellett screen tearinget okoz, de az nem hullámokat fog okozni, és 99.999%, hogy észre sem vennéd.
2016. jún. 23. 02:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:

Ez egy bővebb magyarázatot igényelne mint amilyet háromkor szívem szerint adnék, úgyhogy megpróbálom leegyszerűsíteni. Egy játékban(vagy bármilyen programban) pl a célzás(minden más is, de ezt érzékeled leginkább) egy elég egyszerű képlet alapján működik - MouseX * MouseSpeed * DeltaTime. Lebontva, MouseX - az egér elmozdulása horizontálisan, MouseSpeed - milyen gyorsan fordulhatsz körbe(ezt a fejlesztő határozza meg), DeltaTime - az előző kiszámolt frame óta eltelt idő. Vagyis minél kevesebb idő telik el a két képckocka között, annál kisebbet fordul a kamera, vagyis annál simábbnak érzed a mozgást - ugyanez igaz szinte bármelyik aspektusára a játéknak.


Szemmel látható a különbség, mert a géped fossa magából a friss képeket amilyen gyorsan csak tudja - ettől függetlenül a monitorod nem képes megjeleníteni őket, viszont vsync nélkül nem kell arra várnia, hogy az egész frame minden sora megérkezzen, simán felülírja a régi adatokat az újakkal(ezért látsz csíkozódást, legfelül már az új frame van, alul még a régi(vagy épp fordítva)). Szóval ahhoz, hogy lásd is a kiszámolt frame eket olyan monitor is kell ami meg tud jeleníteni annyit másodpercenként.

2016. jún. 23. 02:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 A kérdező kommentje:

Más fps játékokban ez nincs jelen,de szerintem elég sok embet állithatja azt,hogy ö szeretne inkább 200 fpst mint 60-at mert az jobb játékélményt nyujt(igen ugy hogy nemis látom!,ELFOGADOM)

Azt a fizikai tényt,hogy a monitorom nemtud leadni több fps-t értem és elfogadom.

Régi gépemen a játék körülbelül 80-100fpe-el futot,akkor ez nem jelentkezett,de ha ennél a gépnél lekorlátozom akár 60-ra vsync bekapcsolása nélkül akkor ugyanugy megjelennek ezek a csikok.

Arra hogy nemfogadom el a 60 fps-t,csak anyit mondanék,hogy rendben,enyit látok tények bizonyitják,de én mégis érzem hogy az 60fps,és nekem ront az egyéni skillemen,lehet bennem van a hiba.

Köszönöm azt,hogy visszatértünk a témához,és kaptam a kérdésemre egy választ,hogy miért is merülhet fel ez a probléma.

Végül én nem azt mondom,hogy a 60fps nem szar,hisz a többi játékban a 30is elég,filmek is 24be vannak(vagy több),de valamiért én érzem a különbséget,és még pár ismerösom is.Szerintem kikell probálni,megtalasztalni a csgo-t,hogy milyen is benne az fps.Minden más játékban teljesen igazat adok neked,a felsorolt tényeknek.

2016. jún. 23. 03:21
 16/23 A kérdező kommentje:

Bocsánat nemazt akartam irni hogy a 60fps nem szar,a nemet gondolataim összeszedése közben irhattam oda,nekem a 60fps minden játékba megadja azt az élményt amire szükség van,de a csgo valamiért más számomra.

Amugy hogy visszatérjek,hogy mi csgosok panaszkodunk a 60fpsre ez talán a tényekre alapozo laikus számára örültséget jelent,de ha már három ember panaszkodik az egy periodus,nem lehet a véletlen müve.A sok visszajelzés tapasztalatokbol jön,és ahogy én értem panaszkodunk is,ideje elgondolkodni azon,hogy ezeknek van reális alapja

2016. jún. 23. 03:33
 17/23 anonim ***** válasza:
Ha van reális alapja, akkor fogalmazd meg, hogy miért lesz a véleményből tény. Mi megmagyaráztuk, hogy miért nincs igazatok, ti viszont nem érveltek és így nem alakulhat ki olyan vita, aminek lesz is eredménye. Ha érted, mire gondolok. Eddig inkább belemagyarázásnak tűnik, mint ténynek.
2016. jún. 23. 04:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 A kérdező kommentje:
Megfogalmazni nemtudom,hogy nekünk csgoba mivel nyujt többet az a 200fps,de igenis érezni a hatását és egy olyan ember aki még soha else inditotta a csgot csak a tényekre alapozik,nem saját tapasztalatra,vagy összehasonlitja egy másik játékkal csak anyit tudok mondani hogy lehet már találni tört csgo-t,kikell probálni nem elmélet a világ,ahogy mondták nemértek hozzá,és hülyeségeket beszélek,enyi erövel ellehet inditani a játékot,megnézni az fps különbségekböl adodo elönyöket,mert timeg ehez nemértetek,általánositotok mikor nemkellene!
2016. jún. 23. 04:37
 19/23 anonim ***** válasza:

Egyéni élmény ide vagy oda, ezt csak bemeséled magadnak, hogy ront a teljesítményeden - és ez a tévhit fog ténylegesen rontani rajta. Mert az, tévhit. 200 FPS-t nem csak a monitoroddal nem érzékelsz, (az emberi szem képességeiről nem is beszélve), a játék sem veszi be.


Mond valamit a tickrate fogalma? Lényegében annyit takar, hogy a szerver másodpercenként hányszor küld friss információt a kliensnek. A hivatalos Valve szervereken nem fogsz 64-es tickrate-nél magasabbal találkozni, pár CS:GO szerveren is max 128-assal. Utóbbi azt jelenti, hogy a szerver 128-szor küld új információt egy másodperc alatt neked a kliensoldalon arról, hogy pl. hol tart a karaktered, a golyó, stb.


Ergo hiába tudnál te kisajtolni 200FPS-t a gépeddel a játékból, hiába van mondjuk 120Hz-es monitorod, a 64-es tickrate miatt 60FPS körülre korlátozottan fog futni a játék. De neked nincs 120Hz-es monitorod, így a 128-as tickrate-es szervereken se tudnál 60FPS-nél többet kisajtolni belőle.


A tetőpont a 128FPS szerveroldalról, ennél többet egy 144Hz-es monitorral sem fogsz tudni elérni. Elméletben lehet neked 500FPS-ed is, legfeljebb az e-pénisz növelésére jó, a valóságban meg 128-cal játszol (hangsúlyozom, 144Hz-es monitoron) a szerver szerint.


Szerezz be egy 120Hz-es monitort, és akkor talán lesz értelme, hogy ki tudsz sajtolni a gépedből 120FPS-t. Addig meg abszolút semmi. Pláne, ha 64 tickes szerveren vagy.


Bónusz, hogy a kedvedért lockoltam az FPS-em 60-ra (a gépem 250FPS-sel futtatná, de minek... 60Hz-es monitor), és abszolút semmi különbséget nem vettem észre a 200 körüli és fölötti FPS meg a 60FPS között.


Továbbá, az internetkapcsolatod jellegén is múlik az egész, nem csak a 6000FPS-es teljesítményű gépen...

2016. jún. 23. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

Kipróbáltam én is.

60fps-re lockolva szinte szétesik a kép vsync nélkül.

120fps-re lockolva már nem sok különbség van a 200+ fps-től.

De mindenképpen azt kell mondanom, hogy a 200+ fps előnyös, mert az már olyan képmennyiség, hogy a screen tearing-et észre sem lehet venni.

A vsync meg ugye az fps játékosok ellensége, mert ha be van kapcsolva, akkor az egér később reagál mindenre, és egérgyorsítás is lesz tőle.

2016. jún. 23. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!