Vsync nélkül vizszintes hullámok a monitoron játék közben, van rá megoldás?
Vettem egy gépet,amit én raktam össze,de amikor játékban vagyok akkor hullámos vonalak jelennek meg ami zavaro.
A vsync bekapcsolása megszünteti,de 60fpsre limitál amivel nemlehet csgo-zni.
PC spec:
i5 6402p
MSI gtx 960 gaming 2g
Corsair vs450
8gb hyperx RAM
MSI h11m pro-d alaplap
Monitor:AOC E2270Sw
Megkérdeztem, miért is nem tudsz 60 fps-en játszani, mire te közölted, hogy te nem vagy hajlandó és kész. Quality answer.
CS:GO-val speciel nem játszottam, de
1. A korábban leírt fizikai TÉNYEKET ez nem befolyásolja
2. Ez is 'csak egy shooter', mint a többi.
Játszottam számos FPS shooterrel már, és biztosíthatlak, hogy az én vén csatalovammal 60 fps-neka közelébe nem voltam soha, mégis élvezhető volt a játék, és nem is mosták fel velem a padlót.
Azt, hogy az egérmozgás simábbnak, precízebbnek hat, meg maga a játékélmény picit fluidabb, ezt nem vitatom, pláne mivel nem tudom a játék hogyan kezeli az inputot egész pontosan, lehetséges, hogy megérződik az irányításon, de arról biztosíthatlak, hogy a reakcióidőd ott marad, ahol volt.
Ez egy bővebb magyarázatot igényelne mint amilyet háromkor szívem szerint adnék, úgyhogy megpróbálom leegyszerűsíteni. Egy játékban(vagy bármilyen programban) pl a célzás(minden más is, de ezt érzékeled leginkább) egy elég egyszerű képlet alapján működik - MouseX * MouseSpeed * DeltaTime. Lebontva, MouseX - az egér elmozdulása horizontálisan, MouseSpeed - milyen gyorsan fordulhatsz körbe(ezt a fejlesztő határozza meg), DeltaTime - az előző kiszámolt frame óta eltelt idő. Vagyis minél kevesebb idő telik el a két képckocka között, annál kisebbet fordul a kamera, vagyis annál simábbnak érzed a mozgást - ugyanez igaz szinte bármelyik aspektusára a játéknak.
Szemmel látható a különbség, mert a géped fossa magából a friss képeket amilyen gyorsan csak tudja - ettől függetlenül a monitorod nem képes megjeleníteni őket, viszont vsync nélkül nem kell arra várnia, hogy az egész frame minden sora megérkezzen, simán felülírja a régi adatokat az újakkal(ezért látsz csíkozódást, legfelül már az új frame van, alul még a régi(vagy épp fordítva)). Szóval ahhoz, hogy lásd is a kiszámolt frame eket olyan monitor is kell ami meg tud jeleníteni annyit másodpercenként.
Más fps játékokban ez nincs jelen,de szerintem elég sok embet állithatja azt,hogy ö szeretne inkább 200 fpst mint 60-at mert az jobb játékélményt nyujt(igen ugy hogy nemis látom!,ELFOGADOM)
Azt a fizikai tényt,hogy a monitorom nemtud leadni több fps-t értem és elfogadom.
Régi gépemen a játék körülbelül 80-100fpe-el futot,akkor ez nem jelentkezett,de ha ennél a gépnél lekorlátozom akár 60-ra vsync bekapcsolása nélkül akkor ugyanugy megjelennek ezek a csikok.
Arra hogy nemfogadom el a 60 fps-t,csak anyit mondanék,hogy rendben,enyit látok tények bizonyitják,de én mégis érzem hogy az 60fps,és nekem ront az egyéni skillemen,lehet bennem van a hiba.
Köszönöm azt,hogy visszatértünk a témához,és kaptam a kérdésemre egy választ,hogy miért is merülhet fel ez a probléma.
Végül én nem azt mondom,hogy a 60fps nem szar,hisz a többi játékban a 30is elég,filmek is 24be vannak(vagy több),de valamiért én érzem a különbséget,és még pár ismerösom is.Szerintem kikell probálni,megtalasztalni a csgo-t,hogy milyen is benne az fps.Minden más játékban teljesen igazat adok neked,a felsorolt tényeknek.
Bocsánat nemazt akartam irni hogy a 60fps nem szar,a nemet gondolataim összeszedése közben irhattam oda,nekem a 60fps minden játékba megadja azt az élményt amire szükség van,de a csgo valamiért más számomra.
Amugy hogy visszatérjek,hogy mi csgosok panaszkodunk a 60fpsre ez talán a tényekre alapozo laikus számára örültséget jelent,de ha már három ember panaszkodik az egy periodus,nem lehet a véletlen müve.A sok visszajelzés tapasztalatokbol jön,és ahogy én értem panaszkodunk is,ideje elgondolkodni azon,hogy ezeknek van reális alapja
Egyéni élmény ide vagy oda, ezt csak bemeséled magadnak, hogy ront a teljesítményeden - és ez a tévhit fog ténylegesen rontani rajta. Mert az, tévhit. 200 FPS-t nem csak a monitoroddal nem érzékelsz, (az emberi szem képességeiről nem is beszélve), a játék sem veszi be.
Mond valamit a tickrate fogalma? Lényegében annyit takar, hogy a szerver másodpercenként hányszor küld friss információt a kliensnek. A hivatalos Valve szervereken nem fogsz 64-es tickrate-nél magasabbal találkozni, pár CS:GO szerveren is max 128-assal. Utóbbi azt jelenti, hogy a szerver 128-szor küld új információt egy másodperc alatt neked a kliensoldalon arról, hogy pl. hol tart a karaktered, a golyó, stb.
Ergo hiába tudnál te kisajtolni 200FPS-t a gépeddel a játékból, hiába van mondjuk 120Hz-es monitorod, a 64-es tickrate miatt 60FPS körülre korlátozottan fog futni a játék. De neked nincs 120Hz-es monitorod, így a 128-as tickrate-es szervereken se tudnál 60FPS-nél többet kisajtolni belőle.
A tetőpont a 128FPS szerveroldalról, ennél többet egy 144Hz-es monitorral sem fogsz tudni elérni. Elméletben lehet neked 500FPS-ed is, legfeljebb az e-pénisz növelésére jó, a valóságban meg 128-cal játszol (hangsúlyozom, 144Hz-es monitoron) a szerver szerint.
Szerezz be egy 120Hz-es monitort, és akkor talán lesz értelme, hogy ki tudsz sajtolni a gépedből 120FPS-t. Addig meg abszolút semmi. Pláne, ha 64 tickes szerveren vagy.
Bónusz, hogy a kedvedért lockoltam az FPS-em 60-ra (a gépem 250FPS-sel futtatná, de minek... 60Hz-es monitor), és abszolút semmi különbséget nem vettem észre a 200 körüli és fölötti FPS meg a 60FPS között.
Továbbá, az internetkapcsolatod jellegén is múlik az egész, nem csak a 6000FPS-es teljesítményű gépen...
Kipróbáltam én is.
60fps-re lockolva szinte szétesik a kép vsync nélkül.
120fps-re lockolva már nem sok különbség van a 200+ fps-től.
De mindenképpen azt kell mondanom, hogy a 200+ fps előnyös, mert az már olyan képmennyiség, hogy a screen tearing-et észre sem lehet venni.
A vsync meg ugye az fps játékosok ellensége, mert ha be van kapcsolva, akkor az egér később reagál mindenre, és egérgyorsítás is lesz tőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!