A processzor szálaknak a száma miért nem fontos a játékoknál és miért fontos tömöritésénl?
már fontos játékoknál is.vannak,amik 4szál(normális esetben 4mag)alatt el sem indulnak.2szál alatt meg már semmilyen modern játék nem játszható szinte.
tömörítésnél meg egyértelmű,annál gyorsabb minél több szálon fut.
Úgy képzeld el a szálakat, azaz jó esetben a magokat, mint kis szorgos munkásokat, amik egy munkahelyen dolgoznak. A munkahelyen több feladatot kell ellátniuk, mondjuk 4 félét. Ha ketten vannak erre a munkára, akkor 2x annyi ideig tart elkészíteniük, mint ha 4-gyen lennének. Tehát a 2 magos proci, fele annyi számítást tud jobb esetben elvégezni, mint egy 4 magos proci, ugyanabból a processzorcsaládból, persze itt sokminden közbejöhet, ami miatt nem jön ki a többszörös sebesség, de ez más tészta.
Namármost, a játékok esetében, sokféle munkát kell ellátniuk a processzormagoknak, de a jelenlegi játékok nagy részénél a grafikai számításoknak van nagyobb jelentősége, ezt meg ugye a videókártya végzi, persze a processzor is számol fizikát, mesterséges intelligenciát, de ide elég 4 mag. A tömörítést meg úgy képzeld el, hogy egy csomagolóműhelyben minél több munkás dolgozik, annál gyorsabban végeznek a csomagolással, tehát ott érdemes több munkást, azaz több magot alkalmazni, mert egyszerű feladat és a több, jobb. Remélem elég érthető voltam. Szép estét!
nem a magok érdekelnek hanem a szálak.
Vannak magok (core) meg a szállak (thread)
tényleg nem értek hozzá.
de akkor miért adnak meg külön adatot a processzorról?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!