Melyik procit ajánlanátok játékra?
FX 6300 3.5 Ghz 6 mag
vagy
FX 8350 4.0 Ghz 8 mag
Véleményem szerint bőségesen elég az FX 6300 játékra, de olyantól kérnék véleményt akiknek van tapasztalat a két processzor teljesítménye felől.
Megjött a kötelező megmondóember.
Ja, vetessél vele közel 50K-s i5-öt egy 7850 alá...
A microlagg meg pont hogy inkább a HT-s Intelekre jellemző.
# 13
Nem írtam sehol hogy az i5 HT-s.
Ő írta hogy az FX6300 mikrolaggos, erre írtam hogy az inkább a HT-s Intelekre jellemző.
De látom szépen le is lettem pontozva, felőlem megvehetd azt az 50K-s i5-öt is, de az ég világon semmi különbség nem lesz fps-ben a kb fele annyiba kerülő FX6300-hoz képest, egy HD7850 VGA mellett.
Talán R9 280-tól felfelé már jobb lenne az i5, de ez attól messze van.
Nyugi, engem is lepontoztak, mert bátorkodtam betenni egy tesztet, ami nem mutat eltérést a ma elterjedt felbontáson.
Egyébként a mikrolaggok a nem professzionális játékban észrevehetetlenek, nem számítanak. Ráadásul az emberi szem 16-18 fps-től már folyamatosnak látja a képet, 24-től még az avatott szem sem lát akadásokat, 30-35 körül pedig szervi korlátok fölé emelkedik az észlelhetőség.
(A kedvencem: Vannak "profik", akik példának okáért 60 fps játékteljesítmény és 3200 dpi-s egér alatt le sem ülnek a gép elé, káromkodnak, hogy ez nekik diavetítés, de egy 1200 dpi-s gyerek 24 fps-el is meg tudja verni őket ugyanolyan tudással.)
"Ráadásul az emberi szem 16-18 fps-től már folyamatosnak látja a képet, 24-től még az avatott szem sem lát akadásokat, 30-35 körül pedig szervi korlátok fölé emelkedik az észlelhetőség."
És ez baromság. 16-18 fps mocskosul szaggat, egy játéknál még 24 is jól láthatóan nem folyamatos motion blur nélkül (a filmek a mosott képkockák miatt tűnnek sokkal inkább folyamatosnak), a motion blur pedig még inkább lefogja az erőforrásokat. Bizonyos játékoknál (például sok versenyjáték) pedig, ha nem is látszik, az irányításon nagyon megérezni, hogy csak 30 körül szór.
"The fact is that the human eye perceives the typical cinema film motion as being fluid at about 18fps, because of its blurring."
Ha nincs bekapcsolva a motion blur, akkor kellhet magasabb, azaz az ismert 24 fps.
"Control Lag: Unlike a movie or TV, you actually control the camera in a game, typically the view through your character's eyes. The lower your FPS, the more 'laggy' on-screen reactions to your mouse and keyboard input will feel, and this also adds to the perception of certain framerates being inadequate. Typically at around 15 FPS or less, virtually every game exhibits noticeable mouse/control lag regardless of any sensitivity settings you alter, and this in turn makes the framerate feel entirely inadequate regardless of what your eyes perceive. See the Vertical Sync and Triple Buffering sections for some ways of possibly fixing this issue, but the most common fix is to change your settings so as to raise your FPS until you find there is no noticeable lag. The simple fact is that control lag due to low FPS is simply what happens when your graphics card struggles to keep up and the resulting frames go slightly out of sync with your input commands. The more the game relies on responsiveness, the more noticeable this lag will become.
The key point to take away from this discussion is that there is no set scientific value for minimum FPS. Your eyes and brain don't have a precise trigger point at which, say 23 FPS appears stuttery but 24 FPS is smooth. It's more complex than that and all the factors above need to be considered. If a game looks and feels smooth to you, you are getting 'enough' FPS as a minimum, but don't expect other people to agree with or experience the exact same thing - it is in large part subjective."
Egyébként meg játékfüggő erősen. Másképp érzékel 30 fps-t egy rosszul renderelt játékban, másképp egy autósban és másképp egy fps-ben, megint másképp egy stratégiában.
De a szem attól még 18 környékétől kezd folyamatosnak látni dolgokat és 30-40 körül elvész a különbség mindenben.
Ezt írtam én is.
i5-nek akkor lenne értelme, ha vennél mellé egy jóval erősebb VGA-t is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!