Valamiért csak 1333mhz-en működik rendesen a számítógép a ramokkal 1600 helyett, sokat veszít ezzel?
Processzor: AMD Athlon II X4 760K
4x3,8 Ghz
Memória: 6 GB KINGMAX DDR3
1600Mhz
Videókártya: Sapphire R7 260x 1GB
DDR5
Alaplap: Asrock FM2A55M-VG3+
Merevlemez: 500 GB WDC
WD500AAKX-00ERMAO (WD)
Ház: Segotep PS-371D
Tápegység: Chieftec 400W iArena
GPA-400S
Az első valami nagy gépzseni lehet :P
Természetesen veszitesz vele... ha nem lenne különbség még mindig ddr-es ramokat használnánk. De nem nagy a veszteséged, néhány fps-el kevesebbet tud kihozni a játékokból ennyi.
Ezért mondta, az 1#-es, h semmit, mivel gyakorlatilag semminek tekinthető az 1-2FPS veszteség.
Kedves kérdező!
Gyanítom, h azért van, h csak 1333-on hajtja, mert nem kettő 4 gigás modulod van, hanem valami más kiosztásban 6giga ram.
Egyébként egyformák a modulok?
Mert a legkisebb órajelén fogja hajtani a többit is a memóriavezérlő.
Másrészt ha egyformák is a modulok, a memóriavezérlő azt szereti, ha max. 2 modult kell csak vezérelnie, nem 3-at, 4-et.
Ezért lehet nálad is, h stabilan csak 1333-on hajtja a ramokat.
Pláne az AMD rendszerek még jobban "érzékenyek" a memóriamodulokra.
kedves második, szerintem te vagy a gépzseni :)
nem hogy 1333 és 1600 közt de 1333 és 2133 közt sincs különbség JÁTÉKOK ALATT!
Hangsúlyozom még egyszer: -Játékok alatt
Természetesen más programoknál, AMIK NEM JÁTÉKPROGRAMOK! (hangsúlyozom még egyszer: nem játékprogramok alatt) igen van különbség. Időben kicsit hamarabb végez a gép a gyorsabb RAM-al.
1&5#
Gépzsenikém, egyetlen játék tesztjére(egyetlen teszt egyetlen gépen amúgy sem releváns) alapozod a kijelentésedet.
Próbálj ki egy mmo-t amiben egyszerre látsz 200 játékos és millió effektet, ahol a gddr megtelik és a ram kezeli a az effektek jelentős részét is, ott nagyon is számit hogy milyen a ram sebessége.
Az állitásom nem változott, marha nagy gépzseni(a képzeletedben) vagy.
Nem is kell változtatnod rajta. Maradj csak az állításodnál.
De azért úgy elvárnám kicsit, hogy bizonyítsd az állításod valamivel. Tesztekkel mondjuk :) Nekem sajnos az nem elég ha te mondasz valamit, nem is ismerlek, azt sem tudom ki vagy, szóval lehetsz akár az Orbán Viktor is mert ő is szeret hazudni :) és tévképzetei is vannak...
"egyetlen játék tesztjére"
itt nem egy játék van hanem kettő: Battlefield3 és Far Cry3
"ahol a gddr megtelik és a ram kezeli a az effektek jelentős részét is,"
-nem tudom mit értesz kezelés alatt, de elárulom, a RAM nem számol. A RAM Tárol. A RAM-ba bemennek az adatok és kijönnek az adatok. Videokártyánál a GPU számol (például az effekteket). A CPU pedig jobbára a mesterséges intelligenciát (ha van ilyen a játékban)
-igen a GDDR elfogyhat, pláne ha csak egy 64 MB-os videokártyával akarsz FHD-ben játszani sok effektes játékot:) Ne akarj. A 64 MB kevés lenne erre még akkor is ha DDR5-ös memóriák csücsülnek a vga-n :)
Szoktál tesztprogramokat futtatni?
3DMark, Unigine, ilyenek...?
direkt erre vannak kitalálva, fuss neki egy pár ilyen tesztnek, meglátod csak akkor kapsz más eredményt ha a procit vagy a videokártyát cserélgeted.
https://www.youtube.com/watch?v=_5jwMWL0Lgk
Jó lesz RPG játéknak a Skyrim memória sebesség teszteléshez? Elég új játék nem?
Tessék:
Nicsak van ott két 1600 MHz-es memória de az egyik gyorsabb...Hát az hogy lehet?
Csak nem az időzítései kisebbek? Ja de :(
Egyszóval, gyorsabbá teheted a memóriáidat ha minél kisebb időzítésűeket használsz, pl lemész CL9 alá. De a 2400MHz-es ramok a CL11 miatt pont azért ugyanolyan sebességűek mint a CL9-es 1600-asok.
Ha találsz mondjuk CL 3-as időzítésű 1600 MHZ-es RAM-ot akkor szólj, megveszem :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!