Pontosan mi az a (bizonyos) AMD kártyáknál használt technológia, ami Mantle névre hallgat?
Eddig mindenhol olvastam ,hogy szép és jó .
Kb. úgy képzeltem el mint a KERS az F1 autókban,van egy alap teljesítmény és az pedig megdobja az aktuális teljesítményt,bizonyos helyzetekben.
Nem jó az analógia.
Ha eddig játékot készített valaki, akkor vagy OpenGL-en v. DirectX-en keresztül szólította meg a VGA-t. Ez kényelmes, univerzális. Cserébe a plusz réteg a VGA és a program között okozott némi teljesítmény csökkenést.
A Mantle ezt a teljesítmény csökkenést dolgozza le azzal, hogy rajta keresztül közvetlenebből lehet megszólítani a VGA-t. Ha okosan és jól használják, akkor gyorsulhat a program, persze vacakul használva az ellenkezője is előfordulhat.
Olyan ez, mint az, hogy régen a gépeket assemblyben programozták. Gyors volt, közvetlen, de macerás. Jött a C, könnyebb lett a dolog, cserébe kevésbé optimális, picit lassult. Aztán a C-be be lehet ültetni ASM részeket, amik gyorsabban tudnak a C kódnál, de még sem kell az egésze ASM-ben írni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!