Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Pontosan mi az a (bizonyos)...

Pontosan mi az a (bizonyos) AMD kártyáknál használt technológia, ami Mantle névre hallgat?

Figyelt kérdés

Eddig mindenhol olvastam ,hogy szép és jó .

Kb. úgy képzeltem el mint a KERS az F1 autókban,van egy alap teljesítmény és az pedig megdobja az aktuális teljesítményt,bizonyos helyzetekben.


2014. szept. 7. 15:04
 1/2 Tengor ***** válasza:

Nem jó az analógia.

Ha eddig játékot készített valaki, akkor vagy OpenGL-en v. DirectX-en keresztül szólította meg a VGA-t. Ez kényelmes, univerzális. Cserébe a plusz réteg a VGA és a program között okozott némi teljesítmény csökkenést.

A Mantle ezt a teljesítmény csökkenést dolgozza le azzal, hogy rajta keresztül közvetlenebből lehet megszólítani a VGA-t. Ha okosan és jól használják, akkor gyorsulhat a program, persze vacakul használva az ellenkezője is előfordulhat.


Olyan ez, mint az, hogy régen a gépeket assemblyben programozták. Gyors volt, közvetlen, de macerás. Jött a C, könnyebb lett a dolog, cserébe kevésbé optimális, picit lassult. Aztán a C-be be lehet ültetni ASM részeket, amik gyorsabban tudnak a C kódnál, de még sem kell az egésze ASM-ben írni.

2014. szept. 7. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
2014. szept. 7. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!