Miért tart két hétbe egy alaplapot elszállítani két kilométerre?
A PCX júli 31-én vitte el a gépet,
az alaplapot vélték hibásnak, lassan két hete akármit írok nekik, hogy haladjanak, mindig ugyanaz a válasz jön:
"A javítás már kész, de pár alkatrész még a külső szervizünkben van."
Múlthét hétfőn azt mondta, hogy a HÉTEN (ami már múlthét) vagy a jövőhéten (ami már ez a hét) szállítják vissza magukhoz.
De még mindig semmi és szerda délután van!
Ha ne adj' Isten eszükbe jut mégis visszaszállítani magukhoz, mondjuk holnap, akkor pénteken megkaphatom a gépet?
Bár, ha péntekig semmi, akkor írok a fogyasztóvédelemnek, ezt nekik is megmondtam.
Értem én hogy háborogsz és kiöntötted a szíved, de mi a kérdés? :)
Segítsünk utálni a PCX-et?
Ott a kérdés, van kérdőszó is, nyelvtanilag teljesen rendben van. Mi is a problémád akkor, #1-es?
Kérdező:
http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__internet__60..
Ez is a te kérdésed?
Ha igen, ha nem, akkor is szerintem mehet az, amit az ottani #1-es tanácsol.
#2 Elmondta hogy mit tett, elmondta hogy mit fog tenni és feltett egy kérdést, amire a PCX tudna válaszolni.
Tőlünk milyen választ vár?
Az előzőt is én írtam, igen.
Úgy tettem ahogy a #2 mondta, és ezt a választ kaptam:
"A teljes számítógép bevizsgálása, hibadetektálása és az esetleges garanciális javítása/cseréje sajnos több időt vesz igénybe, mint ha Ön állapította volna meg a hibát.
A lehető leggyorsabban próbáltuk detektálni a problémát. Az alkatrészek egy része még a külső szervizünkben van. Törekszünk az ügyintézés mihamarabbi lezárására.
Szíves türelmét előre is köszönöm."
Szóval, kb. leb*szott, hogy NEM TESZTELTEM LE AZ ALKATRÉSZEKET AZ S478-AS GÉPEMEN.
Talán enyhíti a fájdalmat, talán fokozza, hogy cirka 25éve, mióta idehaza számtech. kiskereskedelem létezik, (én jóval régebben foglalkozom a területtel, még a commodore-os ősidők óta) a garancia mindigis egy halál gyalázatos téma volt.
Mindig voltak a korban felkapott nagy "slágerboltok", neveket inkább nem írok, néhány ma is megvan, "vegetál", több megszünt régesrég.
Mivel ez is egy olyan labilis biznic, amiben csak a "MA" létezik, nincs holnap és nincs jövő, a garancia, a vásárló megnyerésére kielégitésére, hűségének, jó véleményének megszerzésére, a jótállásra tett igéret csak egy nyűg, egy veszteség, egy törvény által kötelezően fenntartandó szolgáltatás.
A fogysztóvédelem viszont csak a jogszabályok tételes betartását tudja -hellyelközzel- számonkérni, és sajnos a garanciális jogszabályok a látszólagos vevő védelmi megfogalmazások között rengeteg bujtatott lehetőséget tartalmaznak, amivel a válalkozások élnek is, vastagon.
A fogyasztóvédelem pedig nem bíróság, és nem szakértő, nem döntheti el, hogy mi állapitható meg józan ésszel, mennyi idő egy szakmai vizsgálat reális ideje, mi az egyenértékű csere vagy mi nem az, mi a kielégítő vagy nem kielégítő hozáállás, szolgáltatási szint, és még sorolhatnánk estig.
A fogysztóvédelem akkor tud lépni, ha valami szakhatóságilag egyértelmáen és 3perc alatt láthatóan gázos, nem megfelelő minősítésű, nincs matricája, ismerten ráz, éget, mérgez, becsap, átver.
Egy ilyen "nem volt elég gyors szerintem" vitát nem fog tudni és nem is akar eldönteni, ehhez per, bíróság, felkent komoly pénzt elkérő bírósági szakértő + ügyvéd kell...a cégek pedig ismerve a helyzetet, az utolsó betűig visszaélnek evvel.
Miért? Nos álltam a pult tuloldalán is, én is eleget, és pontosan tudom, hogy ez is csak olyan, mint az országban minden, lepattant, picike, senki által nem respektált periféria vagyunk, minden szempontból.
Hogy jön ez ide? Ugy, hogy a magyar kereskedő, amikor behozza a lomot az országba, olyasmit nem tud érvényesíteni, hogy garancia kifelé.
Senki nem fog egy fél kamionnyi videokártyára semmiféle magyar elképzelés szerinti "garanciát" adni.
Hanem mi lesz ehelyett? Pl un "kálló", az ezerből majd elromlik szeritnem tiz, mondja a külföldi nagyker, ennyivel többet adok, vagy ennyi árkedvezményt.
Igenám, de a hivatalos átváltást és külföldi árakat megnézve, sokszor a hazaihoz hasonló árakat tapasztalunk, a pc hardver nem olcsóbb kint mint idehaza, (a kinti fizetésekhez képest természetesen, a harmada, ötöde....stb), de ebből igy nem lehet pénzt csinálni.
Mit csinál tehát a Hazai kereskedő? Igen, a garanciális hányadot tartja fent árrésnek, majd ebből lesz a haszna, illetve a kállót, a plusszt is eladja, ezer kártyát fizet,. de ezertized ad el, és a tiz kártya ára az üzleti haszon.
Nade mivan ha a 10 elromlik, vagy még a tiznél is több, hisz ez egy becslés? Olyankor őneki a haszna csökken, sőt, veszteség éri.
Mi az érdeke? Kitalálható, minnél később minnél kevesebb romoljon el, illetve minnél kevesebb esetben kelljen gyorsan és teljeskörüen jótállnia, kerül amibe kerül, ha valami tákoltra cserélik a szervizben, ha az uj töredékéért egy valamennyire működő használtat szerez X idő multán az erkölcsi avulás miatt pici pénzért, és azt adja cseredarabnak, bármi és minden megéri neki.
ÉS aki a pult mögött áll, bizony hallja eleget, öreg a te fizetésed ebből jön, addig van állásod amíg minnél kevesebb a garköltség, tehát ugy is fog dolgozni, hogy a "kedves vevő" 3x is meggondolja, mire átlépi a garanciális szerviz ajtaját.
Legjobban az éri meg nyilván, ha 1000 elromlottbol 850 ismerve az egész cirkuszt hagyja a francba, és nagyot nyelve lenyeli a "békát" a veszteséget, emlékezzünk ez a kereskedő egyedüli haszna, az aminek el kellett volna romlani, de nem tette, vagy nem vitték vissza, vagy sikerült un. "lepattintani".
Szomorú dolgok ezek, de kb közismertek, a hazai web kezdeteitől televannak a fogyasztóvédelmi és számtech. fórumok bolt és kereskedőgyalázó threadekkel, tudok olyan "bandát" aki 6-8 céggel, néven, boltban is megcsinálta a "tarolj és fuss" játékot
Bereklámozni, olcsó, szupi, hű-ha, ezerév gar, gyorsan kiárulni, lét leszivni, akit kell lepattintani, 2éven belül, még a sok gar beesése előtt eltünni, fantomizálni, rolót lehuzni.
Egyszerűen azért, mert idehaza csak ez éri meg, igy lehet mondjukugy "sikeresen" üzletelni ezen a piacon.
Ekkora volument és piacot nem éri meg máshogy futtatni, kinábol senki nem fog egy ekkora, ilyen anyagi helyzetű országba behozni egyetlen adott konfigurácioju-tipusu csucs kártyábol gyártói áron(+szállítás) egy konténernyit, (még olcsó középxarbol sem!) márpedig a kinai gyár evvel a volumennel áll szóba egyáltalán, minimum.
Marad a pl német nagyker, és az ő feltételeik, tetszik, nemtetszik, nincsmás.
Ha pedig valaki a multikban bizik, a mindeféle "szedetvedett szakboltocskák" helyett, hogy majd a nagyáruház maga fogja a kinti szinvonalat biztositani, minden móka és kacagás lesz, vegyen egy gépet ott, és képedjen el.
Igen, valami általa sosem halott vidéki zug-kft a tényleges forgalmazó, és bizony a garanciális ügyintézés is ott történik majd...ha történik.
Ennél jobban megszivni nem lehet, egy hiper-multival sokszor még a rettegett apek sem igen kezd semmit, nemhogy holmi mitugrász fogyasztóvédők, önmagát szivatja meg, aki bedől a nagy nyugatias látszatnak, meg a bedobált igénytelen szemét reklámujságba irt látszólag jó áraknak, és evvel foglalkozó kisker helyett a multiban vesz összerakott pécét, sőt, újabban akár bizonyos alkatrészt vagy laptopot is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!