Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Internetkapcsolat megosztásáva...

Internetkapcsolat megosztásával kapcsolatos kérdés. Szerintetek igazat mondott a szolgáltató vagy csak szimplán hülyének néztek és le akartak rázni?

Figyelt kérdés
Nos a dolog néhány hónappal ez előtt történt. Elromlott a Routerem majd visszavittem garanciális javításra ami eltartott vagy 2-3 hétig, és ez alatt kénytelen voltam megosztani a netet a gépemről AD-HOC hálózaton ami működött is vagy egy hétig... aztán egyik reggel mikor bekapcsoltam a gépet amiről megosztottam nem jött be a net... átdugtam másik gépbe, ott se jött elő... áramtalanítás kábelek ellenőrzése stb megvolt de semmi se jött elő... aztán beszóltam a szolgáltatóhoz és azt a választ kaptam hogy be van ragadva két IP cím és nem tudják feloldani mert újra beragad... meg kérdezték hogy hogy van megosztva a net?... routerrel-e vagy hogy?... és én mondtam nekik hogy hogy csináltam meg hogy menjen, meg egyik szavukban azt mondták hogy nálam van beragadva a másikban hogy náluk... meg hogy tegyem újra a rendszert minden gépen és ne szórakozzak ezzel az ADHOC módszerrel mert az a baj... hanem vegyek egy routert... aztán kénytelen voltam újratelepíteni mindent... és miután egyenként újratettem mind a 3 gépen a rendszert nagy nehezen előjött a net... meg elkezdik hogy ha mégse lesz jó újratelepítés után sem akkor szóljak be mert akkor kijönnek de megnézik hogy tényleg újratettem-e mindhárom gépet és ha nem akkor itt hagynak úgy hogy semmihez sem nyúlnak és kiszámlázzák a kiszállási díjat... Erre ti mit mondtok?

2014. márc. 11. 14:14
 1/2 Mr. V. ***** válasza:

1. Egy átlag felhasználó nem kérhető "gép újratételre", mivel azon több magán-beállítása van, amit mivl amatőrről van szó, elveszítene, mellesleg az előtelepített gépekhez manapság már nem adnak telepítőlemezt, tehát aggályos ez a kérés a szolgáltató felől.


2. Milyen alapon ellenőrzik a gép telepítésének idejét? gépet se vagy köteles bekapcsolni internet-beszereléskor se (a szerelő hozza a saját laptopját)!


3. IP-cím nem tud "beragadni". ADSL és kábel net esetében is van egy bizonyos ideig fenntartott IP-cím, de ezt a MODEM (nem a router vagy a gépek) kapja meg és csatlakozik rá. Kábelnet esetében sokszor akár 1 hétig fix az IP, vagy tovább is, ezt olykor a modem újracsatlakoztatásával lehet megújítani, de felesleges.


4. Tűzfal/vírusirtó probléma szokott lenni az, hogy egyes gépeken van-e vagy nincs net. A legegyszerűbb a skype, mint teszt. Ha oldalak nem jönnek be, de a skype bejelentkezik, akkor net van, DNS-t nem tud lekérdezni a gép. Megosztásnál a DNS-t nem mindig adja át automatikusan, ettől pedig nem lehet oldalakat betölteni.


5. Kiszállási díj... Az internetszolgáltató ÁSZF alatt vállalja, hogy hibabejelentésre KÖTELES kimenni és KIVIZSGÁLNI... nem a te gépeden, hanem műszerrel, a szerelő saját laptopjával. Ezért kiszállási díjat nem kérhet, kizárólag abban az esetben, ha ez a szerződésben úgy szerepel, hogy a szerelő a saját gépével hibátlannak véli a netet és ezt bizonyítja is neked a te kábeleiden, akkor a szerződésedben feltüntetett kiszállási díj kérhető, mivel nem állt fenn tényleges szolgáltató felőli hibajelenség.


Szóval jól átvertek, hogy rövid legyek és lényegre törő.

2014. márc. 11. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
meg ha betelefonálunk hogy nincs net... és csak 72 óra után jönnek ki... vagyis várnak 72 órát minden esetben hiába nincs net másfél napja és majd a bejelentéstől számított 72 órán belül adják ki a munkalapot a szerelőnek...
2014. márc. 11. 15:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!