Ha a játékokat több száz gépre optimalizálják akkor miért nem lehet egy új játékot indítani akár alacsony felbontásban egy kb 10 éves PC-n?
"tudtommal nem nagyon csinálnak sok újdonságot a több poligonszám, magasabb élsimítás, magasabb felbontáson kívül"
Itt csupán arról van szó, hogy nem vagy elég tájékozott. Elég nagy gond lenne, ha csak ezen a téren fejlődnének a játékok..
Pl. a suttyó directx9-es p4es géped óta már directx11nél járunk, ami már kompatibilitási problémákat vet fel (a gép és a játékok közt), és szó sincs "optimalizálásiról". Ha neked pedig a directx11es grafika még mindig a quake szintje, akkor az elég nagy baj.
"Elég nagy gond lenne, ha csak ezen a téren fejlődnének a játékok.. "
Miért milyen téren fejlődnek a játékok? Ha nem a grafikát vesszük figyelembe hanem a játékmenetet/játékmódot akkor a mai játékok alapjait már jóval 10 évvel ezelőtt lefektették(jó az újabb Battlefield fícsöröket(commander mode, weapon unlock, rank) a Battlefield 2 ben már bemutatták ami nem 10 év de kb ott van) és vannak régi játékok amelyek odaverik a maiakat játékélményben. A grafikahuszárság a divat ma.
"ami már kompatibilitási problémákat vet fel"
Tudod mi a kompatibilitás? Az amit a második válaszoló írt, mínél többet kelljen költekezni az új gépre.
Az optimalizációt innen "szedtem":
http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__hardverek__2..
És ugyanabban a témának az egyik sora ihletett a kérdés megírására, mégpedig:
"Szóval ha írsz egy játékot akkor konzol esetében pontosan tisztában vagy vele hogy milyen processzor, videokártya ram stb van a gépben, míg ha PC-re írod úgy kell megírnod hogy LOW grafikán elmenjen egy régebbi gépen is HIGH grafikán pedig egy mostani csúcsgépen."
A quake grafikáról meg lásd a 726os kommentet itt:
Továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy ami hardveresen képtelenség, hogy fusson az évtizeddel ezelőtti technológiájú fostalicska gépeden, azt semmilyen optimalizálás sem teszi azzá, mert a kiQrt ócska vgad sem támogatja azt az utasításkészletet, ami kell a futtatásához.
És attól, hogy ez nem fér a szűk agyadba, még így van...
Itt olvashatsz róla, hogy a directx több, mint egyszerű élsimítás:
Az oldal magyar változata egy nulla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!