A GT610 gyengébb mint a GT430?
430 a dupla sávszél miatt(20GB+)
A 64 bit mindenképpen hátrány, hiszen a memória sávszélességnek minél nagyobbnak kell lennie, ha erősebb GPU-t akarunk kiszolgálni. Mondjuk tudomásom szerint a GT430 is 64 bites, de lehet, hogy van belőle 128-as verzió is...nem tudom.
A GPU órajelet meg önmagában nézni szintén felesleges, mert csak részadat. A GPU-ban ugyanis vannak többek között számoló/textúrázó/raszter alegységek, amik számítanak még a GPU órajel mellett. A GT430-ban viszont kétszer annyi a számoló és textúrázó egységek száma, de az órajel csak picivel kissebb, így nyilván nagyobb teljesítményre lehet számítani. (GT430 = 96 shader, 16 textúrázó és 4 ROP illetve GT610 = 48 shader, 8 textúrázó és 4 ROP). A GPU-k elméleti számítási teljesítménye az órajelek és a számoló egységek alapján 155,5 GFLOPS vs 268,8 GFLOPS a GT430 javára.
Csináltam egy technikai adat táblázatot a népszerűbb DX10-es GPU-któl (persze a külön generációk és a tesztek ismerete ajánlott, de érdekességnek sem rossz). GT610 nincs benne sajnos, de az ugyanaz, mint a GT520:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!