Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Most hogy működik a PhysX, a...

Most hogy működik a PhysX, a AMD kártyák nem támogatják? Vagy egyáltalán észrevehető játékokban hogy nem GeForce viszi?

Figyelt kérdés

2013. szept. 14. 18:52
 1/4 anonim ***** válasza:

http://www.youtube.com/watch?v=VafzR7JqO2I


Döntsd el, hogy megéri-e neked az nVidia kártya.

2013. szept. 14. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
akkor most ha van egy 9600 gtém és veszek egy amd-t mellé akkor használhatom a GF et physk procinak?
2013. szept. 14. 19:32
 3/4 anonim ***** válasza:

Elvileg van ilyen, de nem tudom hogyan lehet megoldani (milyen driver/chipset kell hozzá), hogy a GF kártya működjön Physx prociként...eleinte az Nvidia ezt tiltotta, de úgy tudom, hogy már megoldható...

A Physx eredetileg az Ageia fejlesztése volt, külön csináltak is hozzá egy dedikált kártyát, amin a PPU egység foglalt helyet és adtak hozzá egy lövöldözős demo játékot, ami erősen a fizikára épült. A termék nem nagyon vált be (nem sok játék támogatta, amelyek igen ott sem mindig volt látványos), mert erre nem sokan akartak külön költeni. Az Nvidia megvette a céget és szépen lassan leépítették az ageia fizikai gyorsító kártyák támogatását, mert az Nvidia a CUDA programozási felületén a GPU stream processzorain futtaja azaz csak CUDA támogatású Nvidia kártyákon használható. Persze a Physx futtaható CPU-n is, de úgy tudom, hogy ott direkt egy szálon fut a kód, pedig a mai 4-6-8 szálon dolgozó procikkal már élvezhető lenne a Physx processzorral is. Ilyen esetre viszont ott a Havok Physics, ami CPU-n fut és több játék is használja (igaz nagyon nem látványos).

A zárt megoldás viszont hosszú távon nem jó, így a jövőben inkább valami gyártó független megoldás lehet a befutó. Ugye az utóbbi időkben egyre inkább téma és előtérbe kerül a GPU-k általános célú alkalmazása...erre ad megoldást az Nvidia CUDA felülete, de ott van az AMD APP is (korábban Ati Stream) és ezt a célt szolgálja a nyílt OpenCL vagy a Wondows-os Direct Compute. Az OpenCL-re létező Bullet Physics például nagyon látványos, igaz ezt nem játékokra alkalmazzák. Érdemes pár Youtube videót megnézni. Az AMD bemutatkozott TressFX cucca a Tomb Raider-be hozott szép lobogó hajakat Croft kisasszonynak. Ez ugyanúgy a GPU stream processzorait használja, de Direct Compute felületen azaz az Nvidia kártyákon is futtatható. A jövőben még találkozni fogunk a TressFX-szel, sőt még a következő generációs konzolokon is. Én úgy gondolom, hogy a játékok fizikai gyorsítására valami hasonló, független megoldás lesz. Van néhány játék, ahol jól mutat a Physx, de sok játékban vagy nem látványos vagy nincs is.

2013. szept. 14. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
hát nagyon köszönömszépen ezt a részletes választ :DD ha lehetne két zöld mancsot adnék :D
2013. szept. 14. 20:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!