Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Bad sectoros merevlemezt...

Bad sectoros merevlemezt kicserélhetik-e egy olcsóbb típusra (garancia érvényesítésekor)?

Figyelt kérdés

Kérdésem talán inkább valami fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kategóriába kéne sorolni (ha lenne ilyen).

Történetem a következő:

Garanciális merevlemezemet visszavittem az üzletbe mikor a hiba jelentkezett. Ők elküldték a disztribúciós központba, ahol a hibát megállapították és helyette másikat küldtek. Sajnos azt a Samsung típusú HDD-t már nem gyártották, és mivel a samsung a seagate-nek adta el a merevlemez részlegét egy seagate típust kaptam. A gond igazából nem is ez, hanem az, hogy a kapott vinyó egyrészt lassabb, 5900-as fordulatszámú, szemben az előző 7200-assal, és a rá adott garanciaidőt is nagyon kevésnek találom, ugyanis míg a régit még 3 év garanciával vásároltam, az újra csak 1 évet adtak.

Tehát jogosan járt el a forgalmazó? Ezt ők megtehetik? Szerintem nem, viszont az üzletben aki intézte az ügyemet teljesen természetesnek vette, hogy én ezt kapom vissza. Pedig elvileg nem az ő cége állja a cserét!?



2013. aug. 2. 16:17
1 2
 11/12 A kérdező kommentje:

Na, hogy beszámoljak a fejleményekről azoknak akik érintettek hasonló ügyben...


Írtam a kereskedőnek egy e-mail, hogy utánakérdeztem a dolgoknak és a törvény szerinte ez meg ez van (nagyrészt NFH admin1 válaszából másolgattam be a szöveget). És a végére megírtam, hogy cseretermékként egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező terméket szeretnék kapni 3 év garanciával.

Nagyon korrektül azt válaszolták, hogy köszönjük a visszajelzését, felveszik a kapcsolatot a disztribútori szervizzel és hamarosan tájékoztatnak a további teendőkről.

Nagyon hamar jött is a következő e-mail, hogy szerviztől azt mondták, hogy kicserélik a terméket az én igényeimnek megfelelően, csak juttassam vissza az előzőleg kapottat. Na, ennek nagyon örültem, bár kétségeim azért voltak, hogy tényleg ilyen simán fog-e menni a dolog de visszavittem és vártam.

3-4 nap múlva jött az e-mail (a kereskedőtől), hogy mehetek az új, 7200-as vinyóért, viszont a garancia az sajnos továbbra is csak 1 év lesz. :(

Utánanéztem az áraknak mennyibe kerül mostanság egy ilyen... hát a helyzet az, hogy az előző HDD-met elég olcsón sikerült megvenni (még a thaiföldi árvizek előtt) és még mindig drágábban lehet kapni egy ilyen kategóriájú vinyót, mint amennyiért még én vettem anno. Tehát nem jártam volna jobban ha visszautasítom a csereterméket és inkább a pénzt kérem vissza. Ezt nyilván tudta a disztribútori szerviz és azért nem adták meg a 3 év garit... viszont úgy összességében nem mondhatom, hogy rosszul jártam, az előző 2,5 év után krepált be, erre még kaptam 1 év garit, ráadásul ez már újabb típus.

Összefoglalva: ügyeskedtem én is meg ők is, hát ez lett az eredménye, de nagyon nincs okom panaszra.


Köszönöm a segítséget még egyszer és sok sikert azoknak akik hasonló cipőben járnak!

2013. aug. 17. 16:39
 12/12 anonim válasza:

Nagyon örülök, hogy segíthettünk. Ha a továbbiakban problémája merül fel fogyasztóként, keresse fel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hivatalos fórumoldalát a www.nfhforum.hu weboldalon, ahol munkatársaink kézséggel válaszolnak a felmerült kérdésekre.


Üdvözlettel: NFH admin1

hivatalos website: www.nfh.hu

2013. aug. 18. 06:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!