Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Annak mi az oka, hogy az...

Annak mi az oka, hogy az animációs filmeknek mindig jobb grafikájuk van, mint a legszebb számítógépes játéknak?

Figyelt kérdés

csak a számítógépek teljesítménye miatt? mert, ahogyan az animációs filmeket napokig, hetekig vagy akármeddig renderelik..a játéknak másodpercenként kell 40-50-60 képet renderelni


de, ha így lenne nem értem, miért olyan nagy szenzációk ezek az új grafikai motorok.. hiszen még a legújabb engine is ratyibb kinézetű mint egy animációs film


egy Crysis 3 vagy a köv Battlefield már közelít nagyon, de mindig van távolság a kettő között, miért?



2013. júl. 26. 16:01
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Nézz azért körül kicsit! Lehet szebbek de ott előre minden be van állítva. Vagyis nem interaktív és itt nem kell szimulálni környezetet! Egy képkockát akár napokig is renderelhetnek!

Egy mai játék motorja komolyabb mint egy CGI mozi-ban látott grafika! Ott tudnak játszani az árnyékokkal, vízzel, fényekkel ergó nem kellenek fejlett shader-ek, sem hatalmas méretű textúrák!


Ezzel csak egy szeletét emeltem ki eme csodálatos technikának!

2013. júl. 26. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Az az oka, hogy az animációs filmeket nem "röptében" renderelik, hanem elkészül a film egyfajta scriptje, és utána elindítanak egy renderelést, ami talán órákig fut. (Régebbi gépeken akár napokig is.) Ha látni akarják a készítés közben, akkor is csak egy kis részt renderelnek.


A játékoknak meg valós időben kell ugyanezt megtenniük.

2013. júl. 26. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

ezzel még mindig azt mondjátok, hogy a gépek lassú teljesítménye miatt van..értem, hogy nem lassúak, de ahhoz képest lassúak, hogy valósidőben jelenítsék meg az animációs filmszerű grafikát..


na akkor úgy kérdezem, hogy ha lenne egy cég, akkor az képes lenne kifejleszteni egy animációs filmszintű grafikájú játékot, mondjuk fél év alatt, úgy, hogy a mai legkomolyabb gépen is csak fél-1 FPS-el menne?

2013. júl. 26. 16:23
 4/6 anonim ***** válasza:

"ahhoz képest lassúak, hogy valósidőben jelenítsék meg az animációs filmszerű grafikát"

Pontosan.


"a mai legkomolyabb gépen is csak fél-1 FPS-el menne?"

Valószínűleg lehetne ilyet, csak a kutya nem venné meg. Ez kb. diavetítés lenne. :)

2013. júl. 26. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
52%

Te nem érted!


Mint írtam a mai játékok grafikus motorjai fejlettebbek mint egy ilyen CGI filmben használt.

Szebb füst, víz, nagyobb felbontású textúrák stb s mindez valós időben. Míg egy animációs film, sokkal primitívebb algoritmusokat alkalma, de oda nem is kell több mivel ott van sok idő a renderelésre és sokat tudnak trükközni mert pl nem kellenek akkor felbontású textúrák sem dinamikus árnyékok/fények és shader-ekre sincs szükség! A CGI mozik, ha directX-ben gondolkozunk akkor valahol DX6 és DX 8.1 technikai hátterével rendelkeznek!


Itt pl nem járható körbe egy objektum, nem kellenek részletgazdag füstök. Minden előre beállítva történik!


Csak nézz meg egy előrenderelt képet vagy videót, ott sem látsz akkora részleteket!

2013. júl. 26. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
aha, így már vagdosom, köszi! :D
2013. júl. 29. 13:54

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!