Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Melyik a jobb? Melyik mire...

Melyik a jobb? Melyik mire jó, vagy mire jobb, és miben rosszabb?

Figyelt kérdés

Az intel a HP technológiát használja vagyis 2x annyi szál, mint amennyi mag. Az AMD ezzel ellentétben 2x kevesebb szál, mint mag. Olyat is olvastam, hogy 1 modulon két proci mag van az AMD - nél, ez nyilván arra jó, hogy ne legyenek leterhelve a magok. Az intel prcoiknál pedig, ahogy már említettem 2x annyi szál, ami nyilván arra jó, hogy gyorsabban kommunikáljanak a magok. Az lenne a kérdésem, hogy pl egy 4 magos amd proci, akkor tulajdonképp 2 magosnak minősül, mert kész szálon fut az infó? Melyik technológia jobb az intelé vagy az AMD? Nyivlán mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, mik ezek? Melyik jobb játékra és melyik nagy teljesítményt igénylő programok futtatására (azaz munkára).

Elnézést az esetleges helyesírási hibáimért, de elég későn írtam (irom) a kérdésemet?



#jobb #mag #szál #AMD? Intel
2013. júl. 2. 23:19
 1/4 anti paladin ***** válasza:

Két modul négy magot tartalmaz. Azt hiszem a lebegőpontos egység az amiből 1 jut két magra (1 modulra).

Ez egy örök vita, az amd állásfoglalása szerint a 2 modul négy magnak, 4 modul 8 magnak felel meg, szakmabeliek pedig hajlanak ennek ellentmondani a hagyományostól eltérő felépítés miatt. Marketing.


Azt nem lehet kategórikusan kijelenteni, hogy melyik a jobb technológia. Ár/teljesítmény alapján kell nézni. Igen, az i7 általában leveri az fx-8xxx-et. DE az fx-8320 kb annyiba kerül mint egy i5, amivel viszont egyenértékű. Az ultra alacsony fogyasztású kategóriában viszont az amd veri péppé az intelt.


A középkategóriában, i3 vs. fx6300, az fx a jobb. Az ár/teljesítmény mutató kb ugyanaz, viszont az egyes képkockák közti késleltetés az fx több magja miatt sokkal jobb.

2013. júl. 2. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Oké, azt hiszem nagyon el vagy kavarodva:)

Amire te gondolsz Intel esetén, az a HyperThreading, amelynek az a lényege nagyon leegyszerűsítve, hogy a processzor kihasználatlan feldolgozóegységeit (nem magjait!) próbálja meg "virtuális" processzormagokként felhasználni. Nem minden processzorban van engedélyezve, mostanában i3-as (2 valódi mag->4 magosnak látszik az operációs rendszer felé) és i7-es (4 valódi mag->8 magosnak látszik OS felé) támogatják. Ezek a virtuális magok természetesen nem nyújtanak akkora teljesítményt, mint a valódiak, de legtöbb esetben teljesítménynövekedést hozhatnak, ha van elég számításokat végző szálad.

AMD Bulldozer architektúrájának technológiája kicsit hasonló elveket követ, ugyanakkor előrelépés is bizonyos tekintetben HT-hez képest. Ők a nagyobb teljesítmény miatt több feldolgozóegységet dupláztak meg, többek között az ALU-kat (egésszámos számítást- és logikai műveleteket végző modulokat), ergo ezek egésszámos műveletek tekintetében külön processzoroknak tekinthetők, ugyanakkor FPU-t (lebegőpontos, azaz törtszámokkal dolgozó részegségek) két ilyen mag közösen használ. Tömören megfogalmazva: AMD új processzoraiban egy modul egésszámú műveletek tekintetében valójában két teljes értékű magként viselkedik, viszont lebegőpontosban nem. AMD ezeket a nem teljes értékű magokat nevezi magoknak (amely szerintem kicsit megtévesztő), egy 4 magos (2 modulos) AMD CPU 4 szálat képes futtatni. Amúgy szálaknak nincs köze a kommunikációhoz.

Ha a fenti szövegen átvergődve az a kérdésed, hogy "oké, de mégis mit jelent ez magyarul, melyik a jobb játékra és munkára?!": erről kb semmit nem mond a fenti. Játékok többnyire 2-4 szálat használnak ki, és inkább a videokártya a limitáló tényező, azaz jobban jársz, ha arra költesz (és nem sokmagos processzorra). Ha van sok pénzed, mind munkára, mind játékra egy Intel processzor lesz a jobb, mivel manapság AMD sajnos lemaradt teljesítmény tekintetében. Ha nincs, ár/teljesítmény arányban könnyen lehet, hogy jobban megéri az AMD, ugyanakkor ez az általad futtatni kívánt szoftverektől is függ.

2013. júl. 2. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

No közben megelőztek:)

Annyival még kiegészíteném az előző hozzászólásom, hogy többnyire egésszámos műveleteket használ a legtöbb szoftver, KIVÉVE a játékok és a masszív multimédiával foglalkozók.

2013. júl. 2. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Hát vannak itt hézagok...

Az Intel a Pentium 4-nél kitalálta a Hyperthreading technológiát (HT), amit ma is használnak, de ezt a képességet nem mindegyik modell kapja meg (a Core 2 architektúránál nem is volt). Ez valójában annyit jelent, hogy a processzor kifelé kettőnek mutatja magát és a bejövő utasításokat el tudja osztani az éppen szabad erőforrásai között. Ezzel a technológiával igyekeznek a CPU részegységek futószalagjait maximálisan kihasználni. Amennyiben mindkét utasítás ugyanarra a részegységre várakozik, akkor nyilván nem lehet őket párhuzamosan futtatni, sőt rossz esetben akár lassulást is okozhat. Ezért a HT-re érdemes a programozóknak is optimalizálni a kódjaikat, így gyakorlatban 10-20% teljesítmény növekedés is elérhető.

Az AMD nem alkalmazott ilyen SMT típusú (párhuzamosított) technológiát, mint a Hyperthreading, nekik Phenom II-ig annyi magos volt a processzoruk, ahány szálon képes volt dolgozni (A Phenom II X6 valóban 6 magos)!

A Bulldozer architektúrával viszont felborította az eddigi trendeket a gyártó és kifejlesztette a CMT stílusú (klaszter alapú) többszálúsítást, ahol bizonyos részegységeket megosztanak, másokat megdupláznak. Tehát itt már nem csak virtuálisan van megoldva a többszálúsítás. Az Intel megoldása nagyjából +5% tranzisztor többletből csinál +10-20% teljesítményt, addig az AMD elképzelése szerint +50% tranzisztor többletből érhetnek el +80% teljesítményt a natúr 1 maghoz képest. Az AMD az új architektúrában egy ilyen többszálúsított egységet nevezett el modulnak, mert az 2 magnak nem teljes értékű, de 1 magnak meg sok. Itt a mag szót már nehéz hagyományosan értelmezni. A csúcs FX processzor tehát 4 modulból áll azaz 8 szálon képes dolgozni. Így fest egy modul sematikus ábrája:

[link]

Az egyszerűbb változat:

[link]

Az AMD elképzelése ütősnek hangzik, ráadásul az utasításkészletek is felzárkóztak a konkurenciához, amiben előtte szinte mindig volt lemaradása a kisebbik gyártónak. A Bulldozer órajel/teljestmény hatékonysága viszont nem túl combos (jó egy P4-hez képest az, de az Intel az utóbbi években jóval hatékonyabb felépítésű procikat tervezett), ezért a chip csak magas órajelen hozza az elvárásokat és az igazi erejét is csak több szálon képes megvillantani. Az Intel architektúrája viszont hatékonyabb ráadásul minden szempontból (teljesítmény /órajel, /fogyasztás, /tranzisztorok száma). Ez látszik is olyan teszteredményeknél, ahol az alkalmazás mondjuk csak 1 vagy 2 szálat képes rendesen kihasználni ott bizony egy i3 is képes behozni egy FX-8000-es példányt. Egy 4 modulos FX processzor jelenleg leginkább csak munkánál használható ki normálisabban, játékosoknak és mezei felhasználóknak nem nagyon van rá szükségük, hiszen 8 szálat ma még nem könnyű kihasználni átlagos otthoni környezetben.

Most kb az a helyzet, hogy aki teheti vegyen egy normális i5 procit, akinek ez sok, az egy három modulos FX-6300-t, aki meg abszolút budget kategóriás gépet építene, annak az X4 750K a nyerő választás vagy esetleg egy Phenom II X4, ha olyan lapja van, ami fogadja (AM2+/AM3/AM3+).


Nagyjából ennyi jött most ki, biztosan nem teljes, de lehet még hozzáfűzni, pontosítani a leírtakon.

Kapcsolódó linkek:

> [link]

> [link]

> [link]

> [link]

> [link]

> [link]

2013. júl. 3. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!