Szerintetek ez jó középkategóriás gamer gép?
Alap: Ashrock FM2a75M-DGS
Proci: AMD Athlon II x4 750k
RAM: Kingmax 4GB DDR3 1600MhZ (+ majd még 1 ilyen)
VGA: Asus HD 7790 DirectCU II OC 1GB DDR5
HDD: Toshiba 1TB 32mb 7200rpm
TÁP: FSP Hexa 500 W
Procihűtő: Arctic Cooling Freezer A30
(majd későbbiekben a procit húzni is akarom)
Az baj hogy nincs fullHD-s mmonitorom ?? Max 1280x1024.
Lehet procilimit ? vagy vga limit ??
(ezeket nem nagyon vágom,hogy mikor van vga vagy procilimit :D)
Nem baj, ha nincs fullHD monitorod, olyan felbontáson azért egy 7850 is könnyen megfogható, ha nagyon az egekbe akarjuk tolni a grafikát nagyobb gépigényű játékoknál. Igaz manapság egy 1600x900-as monitor jobban illene a konfighoz (kicsivel nagyobb felbontás, mint az 1280x1024 (+10%), de szélesvásznú is egyben, ami szrintem jobb mint a "nyégyzet").
A CPU és GPU limit kérdése néha túl van lovagolva és sokan nem is tudják, hogy pontosan mi az.
Egyrészt tökéletes egyensúly úgy sem lesz a CPU+GPU között és ez egy játékon belül is ingadozhat. A GPU limit azt jelenti, hogy a képernyőn látható teljesítményt a GPU 100%-on hozza, azaz a processzor nem fogja vissza. Nyilván minél komolyabb feladatot kap a GPU (nagy felbontás, magas grafikai beállítások, magas látványjavító szűrők, a kártya képességeit könnyen meghaladó játékok futtatása) annál hamarabb kifullad, így egyszerűen összejöhet a GPU limit. A CPU limit ezzel szemben akkor van, ha a processzor pörgi túl magát és a GPU nem képes azt a teljesítményt nyújtani, amire képes lenne. Ha minél könnyebb feladatot adunk a GPU-nak (kis felbontás, alacsony grafika, régi, kis gépigényű játék stb), annál több fps-re lesz képes, de a sok képkocka előállításához szükséges adatokat (pl vertex koordináták) a CPU-nak nagy számban elő kell készíteni, de egy bizonyos szint felett a CPU már nem képes lépést tartani a GPU-val. A CPU limit egyébként közel sem jelent játszhatatlan játékot...lehet, hogy csak annyiról van szó, hogy például 150 fps helyett 100 lesz a monitoron.
Természetesen a GPU limit sem jelent rögtön játszhatatlan sebességet. A játékosok általában inkább GPU limit közelében játszanak (normálisan kiegyensúlyozott géppel), hiszen minden grafikai opciót bekapcsolnak, amit még bír az adott kártya (ráadásul a fullHD monitorok sem drágák, ezért egyre elterjedtebbek). Nem is szólva a vsync-ről, ami egy mesterséges GPU limit, hogy megakadályozzák a screen tearing jelenséget. Ilyenkor jó esetben a képernyő frissítéséhez igazodik a képkockák kirajzolása, így a GPU és a CPU sem hajtja maxon magát, azaz hosszú távon jót tesz az élettartamnak és a fogyasztási mutatóknak (Ez így akkor igaz, ha a rendszer mondjuk képes lenne 90 fps-t is előállítani, de a vsync ezt leszabályozza fix 60-ra. Amennyiben a GPU kifullad mondjuk 28 fps-nél, akkor ugyanúgy 100%-on izzadva teszi ezt meg).
Szerintem a konfigod összeillő alkatrészekből áll, amit 1280x1024 felbontástól 1680x1050-ig ajánlanék bárkinek, aki költséghatékony gépet szeretne, de fullHD-ra is jól használható akár csak ott már kellenek kisebb-nagyobb kompromisszumok (persze az újabb, nagyobb gépigényű játékoknál).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!