Laptopban egy teljesen lehasznált akkumulátor használ áramot?
Még arra sem alkalmas, hogy 10 másodpercre kihúzzam a tápkábelt és visszadugjam, szóval nullán van a teljesítménye.
Vesz fel ilyenkor áramot?
Csak azért van benne, mert jobban néz ki, meg azon van a laptop egyik gumitapadóziéje, amitől stabilabban áll, ezért nem dobtam még ki.
Lehetséges, hogy még mindig van fogyasztása?
Te eltévedtél, ez nem fizika óra.
Nincs kedvem hosszabban elmagyarázni, de ne akarjál már felülírni régi szavakat új jelentéssel.
Hasonló példa: Az üveget folyékonynak nevezik a fizikus palánták, mert nem voltak képesek kitalálni egy saját szót arra, amit akartak, hanem felülírtak egy már létezőt. Akárhányszor magyarázod egy átlagembernek, hogy az üveg folyékony, az mindig fejbe fog téged verni vele és megkérdezi, hogy fájt-e.
Ne legyen már az, hogy egy-egy szakma kisajátítja magának a magyar nyelvet.
A nyelv közös érték, el a kezekkel!
"Áramot vesz fel a hálózatból nyilván, mert egyébként nem indulna el a géped. "
Hogy jön ez a kérdésemhez?
"A notebookok az akkumlátoron keresztül eszik fel az áramot, amennyiben az csatlakoztatva van, ezzel védve egy esetleges frekvenciaingadozástól az érzékeny alaplapi feszstabokat."
Ezzel tisztában vagyok. És ez sem válasz a kérdésre.
ma 21:11
Ezért kapsz egy zöld kezet, ez volt az első okos gondolatod a héten. Ráadásul válaszoltál a kérdésre.
De egyébként melegszik?
Mert ugye a feladat az volt, hogy rossz az akkumulátor. Nem egy akkumulátor, hanem egy rossz akkumulátor.
Meg fogom nézni egyébként, de nem fogok meglepődni, ha nem melegszik.
A Windows azt jelzi, hogy nem működik az aksi, a jele helyén egy X van.
Igazából az érdekelne, hogy szoftveres szinten az szabályozva van, hogy az aksi mikor töltődjön és mikor nem? Mert ha pl. 100%-on van, akkor nyilván nem tölti tovább az aksit, olyankor szerintem olyan, mintha egy vezeték lenne, amiben áram folyik, nem? Tehát nem kéne fogyasztása legyen.
Ha pl. egy lámpát bekapcsolok, akkor a vezetékben is eltűnik valamennyi energia, nem csak az égőtest használ áramot? Erre gondoltál, a nagyon alacsony nyugalmi állapotos fogyasztással?
Azt hiszem ez lesz ennek a kérdésnek a problémája, hogy erre mérnöki válasz kellene, tehát konkrét mérési eredmények, tapasztalatok, nem pedig elméleti, fizikusi lehetőségek.
Hidd már el, hogy ha az akksin át folyik az áram, akkor ad le hőt, tehát fogyaszt! Vegyél a boltban egy fogyasztásmérőt, kösd be 2 fél eképpene gymás után:
Egyszer legyen benne az akksi a gépben, egyszer meg vedd ki!
Lemerném fogadni sok ezresbe, hogy nagyobb a fogyasztás, ha benne van az akku. (egyébként mértem már akkukat, mivel akkumlátor szimulátorokat építettem nem egyszer.)A rossz akku is melegszik ha átfolyatod rajta az áramot.
"gy lámpát bekapcsolok, akkor a vezetékben is eltűnik valamennyi energia, nem csak az égőtest használ áramot?"
nyilvánvalóan igen, mert mindennek van valamekkora ellenállása, a vezetéknek is, amin feszültség esik, tehát melegszik, tehát energiát von el.
Ezért van a távvezetékeken több 10, meg több 100 ezer voltos feszültség.
De az a kérdés, hogy több áram vész el az aksiban, mint egy vezetékben?
Tehát, hogy megéri-e kivenni vagy nem?
Emiatt nem fogok mérőt venni.
Arra viszont kíváncsi vagyok, ha valaki mért hasonlót, annak mi jött ki.
Továbbra is érdekel a szoftveres része a kérdésnek. Mit csinál a Windows a háttérben? Tudja szabályozni az akkumulátor töltését?
Egyelőre az tűnik valószínűnek, hogy a rossz vagy 100%-os töltöttségű akkumulátor vezetékként viselkedik, tehát a fogyasztása elhanyagolható. Párhuzamosan lehet rákötve, ha rossz vagy 100%-os, akkor passzívan viselkedhet. Nem?
Másképp megfogalmazva: Amíg töltődik az aksi, addig fogyasztóként működik, 100%-osan vagy hibásan meg vezetékként nincs jelentős fogyasztása?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!