Mi ez a mánia hogy ha kijönnek az új konzolok akkor mindenki dobhatja ki a jelenlegi VGA-jat?
Állandóan ezt hallani itt gyakorin,és én egyátalán nem értem az összefüggést.
Pl akinek most egy HD7870 vagy HD7950 kártyája van,annak miért lenne égetően sürgős cserélni majd újra?
Sosem értettem hogy miért a konzol a meghatározó.Jó oké,elsődlegesen arra íródnak az új játékok,de én valahogy nem esek hasra se az Xbox 360 se a PS3 teljesítményétől.
Relatív szar grafika,split screenbe érezhető fps hiány.
Ez lenne a meghatározó?
Valaki világosítson már fel,de reálisan,ne ilyen "szart se fog érni,kikell majd dobni,netezni lesz elég a kártyád" szintű stílusban.
Értelek.
Hát mindenesetre ez nem tántorít el engem attól hogy még a 8-as széria elött vegyek VGA-t az APU mellé.
Ha majd kevés lesz,akkor veszek még 1-t mellé:D
Igen az az alap koncepció, hogy konzolokra íródnak a játékok és ez visszafogja azoknak a lehetséges fejlődését a korlátolt hardver környezet miatt. Oké a PC már közben jóval erősebb lett, több a memória is, így lehet nagyobb felbontású textúrákat alkalmazni meg pár extra effekttel megspékelni, de ha megnézzük, hogy a mai szemmel halovány konzolon hogyan fest egy BF3, Crysis 2, (meg még sorolhatnánk párat) akkor csodálkozhatunk, hogy olyan hardver hogyan lehet erre képes! Itt pont az a lényeg, hogy a HW fix, így olyan programozási felületet lehet alkalmazni, amivel sokkal magasabb szinten lehet optimalizálni, a hardverek idővel kiismerhetők, az utasításokat közvetlenebbül igazíthatják a hardverhez. Nincs mindent átfedő/eltakaró directX, amire az AMD is panaszkodott már, hogy nem lehet rendesen kihasználni miatta a hardvereket (amolyan szükséges rossz). Ahogy a PC beérte és leelőzte a konzolokat látszik, hogy hogyan megnyúlt pl a videokártyák élettartama.
Az új generációs konzolok kb 8x erősebbek lesznek a mostaniaknál és magasabb szinten lehet őket programozni a fejlettebb hardver miatt. Ha elkezdenek jönni majd a jól optimalizált konzolos játékok, minden új effektet felvonultatva, magas felbontású textúrákkal, akkor azok PC-s portjai (főleg, ha elég hanyag munka) szerintem nem fogja magát jól érezni egy HD7870-en. Igaz, mire ezek jönnek a 7870 már csak emlék lesz a gémerek szemében.
Tehát a konzolok jelentősen gyorsulnak és az új effektek használata is elterjedtebb lesz azaz az újabb hardverek tudásának a kihasználtsága magasabb szintre lép. Mivel a PC-n nem lehet közel se olyan jól hardverhez optimalizálni a játékokat, mint konzolon és a portolásra sem éri meg sokat költeni a fejlesztőknek (a warezolók miatt), így még az sem lesz tökéletes. Tehát az előttünk álló nagyobb grafikai ugrást a PC-n biztosan nagy teljesítmény követelmény ugrásként fogjuk megélni. Az hogy mikor és milyen szinten, majd kiderül, de valami biztosan lesz. Mondjuk ma egy 7870 is megfogható egyes játékokkal fullHD felbontáson. Mi lesz, ha egy játék a már ~8x erősebb konzolokról fog átíródni? Kíváncsi leszek.
Anno azt hiszem valamelyik AMD-s muki azt nyilatkozta, hogy a következő generációs konzolokon akár olyan grafikát is elérhetnek, mint ami az Avatar filmben volt. Hát kíváncsian várom...
Lényeg a lényeg szerintem van jó alapja a feltételezésnek, de talán nem kell olyan drasztikus dolgokra számítani, hogy csak netezésre lesz jó a géped...főleg mivel egy 7870-nel a Crysis 3-ig bezárólag már biztosan szépen játszható több száz vagy ezer játék...és még nincs vége! :)
Nem értem a kérdést, semmi ilyet nem tapasztaltam. Új generációs kártyánál van egy ilyen hiszti, de ott is marhaság, mert a gyártók vigyáznak rá, hogy az új csúcskártya max. "gyök kettővel" (1.4-1.6x közötti szorzóval) legyen csak jobb.
Ilyenkor érdemes ilyen balekok levetett VGA-ját vagy proci család váltásnál prociját bagóért megvenni. ;)
Általában mikor új konzol kijön pár évig sokkal többet és szebbet tud mint PC, pár évig fej-fej mellett vannak és egy idő után már rondább.
Az X360 GPU-ja egy módosított X1800-ra hajaz, még is mit kihoztak belőle. Fentebb írta valaki mennyivel könnyebb konzolra optimalizálni és tényleg.
De az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a Windows elég pazarlóan bánik az erőforrásokkal. Anno a Quake2 Windows alatt 3-4x lassabb volt, mint ugyan azon a vason BeOS alatt, pusztán az OpenGL jobb támogatása és kevesebb felesleges procesz és memória szemét okán ...
Ezért lesz érdekes a Valve Steam Linux irányába való fejlesztése.
Az új generációs konzolok meg ... még nem láttunk semmit az azokra kijövő tényleg ütős programokból, de ha előző generáció váltásból indulok ki, az új tuti VGA bevásárlással ami a NextGen konzolokhoz kötött, egy bő évet lehet várni megjelenés után.
Relatív szar grafika,split screenbe érezhető fps hiány.
Ez lenne a meghatározó? Kérdező, ezzel le is írtad a mostani helyzetet. A mostani játékok egy relatíve szar alap grafikára épülő programok. Crysis 3, fut egy olyan konzolon, amiben a GPU: egy régi 2006-os modell, directx 9 támogatás maximálisan. A PC-s Crysis 3 meg ugyanez, csak telepakolva dx11-es shaderekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!