Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Ati vs nvidia. Ez komoly?

Ati vs nvidia. Ez komoly?

Figyelt kérdés

Eléggé érdekel ez a téma, és van némi rálátásom is. Beregeltem ide, és nagyot döbbentem egy két kérdésen,láttam elég sok marhaságot. Ezt már egyszer felvetettem, elég kicsi volt a reagálás.

http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__egyeb-kerdes..

Hogy nem ismeri ezt valaki? Ez már nekem fáj -.-



2012. aug. 17. 13:15
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:
Aztán ez, aztán az. Ilyen haladással 20 év múlva el is érik egy mostani HD 7970 szintjét.
2012. aug. 17. 14:15
 12/19 anonim ***** válasza:
70%

Nem tudom mikor érik el. Az is meglesz.

De egy pár éves IGP-től egy mai sokkal jobb. Intelnél a Sandy-Ivy közt is a HD Graphics gyorsult, Llano-Trinity...

És még ott vannak a Dual Graphics megoldások is. :)

2012. aug. 17. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:
Ez oké, de nekem kissé túl idő igényes folyamatnak tűnik.
2012. aug. 17. 14:41
 14/19 anonim ***** válasza:
56%
hidd el ha van pénz hamar meglesz az:)
2012. aug. 17. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:
És a pénztől már egyből nem kell fejleszteni, hanem magától az ölükbe esik?
2012. aug. 17. 16:57
 16/19 anonim ***** válasza:
67%

"Az ilyen minek válaszol?"

Köszi szépen.


"58%-os arány pont ezt mutatja."

91 megfelel?


Na, hogy tisztázzuk miért írtam ezt.

A VGA piac a gyártókat már nem érdekli annyira. Egy alacsony nyereségű, folyamatosan szűkülő piacról beszélünk. Ide célirányosan miért is érné megfejleszteni?

Ez nagyon szépen látszik a kepleren és a GCN-n is.

Ez most főként a compute-ban észrevehető, a GCN ot kegyetlen erős, míg a kepler a leggyengébb DX 11-es architektúra. Konkrétan a fermihez képest a shared memory teljesítménye le lett harmadolva, ami ha a játékokat nézzük csöppet se egészséges megoldás, mivel mennyi értelme lenne ennek a lépésnek, ha ez egyre többet számít a játékokban? Egyetlen logikus magyarázat a tegra. A VGA piac egyre kisebb, így nem csoda, hogy egy olyan piacra fejlesztenek ami nagyobb, vagy egyre nagyobb lesz. Ha az nV-t annyira érdekelte volna ez a piac, akkor nem így oldja meg. Erre nagyon jó példa, hogy az 5 legújabb DX11-es játékból 4 tartalmaz komolyabb DirectCompute ficsőröket. Ez még a nexuiznál, meg a Sniper Elite V2-nél nem nagy dolog(a szemléltetés kedvéért a GTX 680 lesz a viszonyítási alap) a GTX 680 a HD 7950-et szintjét hozza. GR Future Soldier és a Dirt Shodownál már nem ilyen szép a helyzete, mivel azok tartalmaznak olyan megoldásokat ami miatt a GTX 680 HD 7870/7850 szintet hoz.

Persze ezek a végletek, de az első két példában szereplő dolog se gyenge, hogy egy 150K-s GF-et fog egy bő 90K-s radeon. Ide még belehetne hozni a DX11.1-es API-t, mivel az is ezt a vonalat erősíti közvetetten, de ez most mellékes. A tendenciáról meg most kár találgatni, de tessék egy kis olvasni való: [link]

Szóval látható, ez nem lenne jó megoldás, de nem is annak szánták. Az nV-nek kellett egy architektúra amiből ki tud indulni, és letudja skálázni tegrának. Erre se a G80-as variánsok, se a fermi nem volt jó. Olyan szinten meg nem tűnne ki a kepler compute gyengesége.

Akkor térjünk rá a GCN-nre. Az se erre a piacra termett, hiszen tartalmaz néhány olyan dolgot ami VGA-nak felesleges. Alex által linkelt cikk ezeket taglalja, semmi kedvem most külön leírni. A benne alkalmazott megoldások így haszontalanok, de ha bekerül egy proci mellé egyből meg lesz az értelmük. Az első GCN-es APU meg a Kaveri lesz. A dVGA piac napjai úgy is megvannak számlálva, így nem csoda, hogy az új architektúrák nem erre "néznek".


"Az APU-k marhaság, láthatjuk mennyit érnek."

A gyártókat köti a fizika törvénye. Az APU-k a következő érdemi lépés. Az meg gondlom jelent valamit ha az összes nagy gyártó ezt az utat választotta.

Az utolsó homogén több magos CPU meg desktopra a vishera lesz, utána csak APU-k. Szerverekben még tartani fogja magát egy ideig a régi arány, de mint látható ott is elég sok mindenre befogható egy APU.


"Ilyen haladással 20 év múlva el is érik egy mostani HD 7970 szintjét."

Egy teljesen más programozási modell lesz, egy APU írt játékot már így nem tudod összevetni majd egy dVGA-val.

2012. aug. 17. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
61%

háh ne fáraszatok hogy birjátok ezt:D

nemtudom felfongi a zsenik és a ömöm finom szót nemtudok szóval semmit nem irok:D na de szóval a kettö harcát XD

hej hej na persze nem olvastam cska nagyon keveset bele

már igy is kivagyok teljesen:D

2012. aug. 19. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

"Aztán ez, aztán az. Ilyen haladással 20 év múlva el is érik egy mostani HD 7970 szintjét"


Az APU számos szempontból előnyösebb mint egy CPU+DVGA.

Kapásból azért, mert itt egyben van a CPU+GPU, míg egy dedikált VGA úgymond fizikailag messze van, és oda-vissza kell küldözgetni az adatokat, ami idő. Hiába a PCIE 3.0 nagy sávszélessége, a fizikai távolság akkor is ott van.

Egy APU-nál ilyen nincs.


Azon felül a Kaveri APU-ban már közös címteret kap a CPU és az IGP, vagyis nem kell az adatokat egymás között másolgatniuk, közös helyről dolgoznak, ami megintcsak meggyorsítja a feldolgozást.


Ez annyit jelent, hogy akár már a jövőre megjelnő AMD Kaveri APU-ra is lehetne úgy játékot írni, hogy jobban fusson vele mint egy HD7970-nel.


És még csak ez után jön majd képbe a HSA, ami az APU-k programozását könnyíti, hogy végre ki is lehssen használni amit tudnak.


Gyakorlatilag még nincs is (vagy alig) olyan program ami ki tudja használni az APU-t, úgy értve hogy a GPU részét is használja általános számításra nem csak a CPU magokat, de már mindenki temeti...


Jó lesz ez, csak még most kezd beindulni a dolog, várjátok ki a végét.

2012. szept. 28. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

"És még csak ez után jön majd képbe a HSA"

Pontosabban év végére az 1.0-ás specifikációkat lezárják, de elvileg maga az elgondolás már most nagyon bejön a szoftver fejlesztőknek.

2012. szept. 29. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!