Anti-Aliassing: Az Aliassing jelenséget próbálja minimálisan láthatóvá tenni. Többféle Anti-Aliassing megoldás létezik:
- Supersampling: Az Anti-aliassing legrégebbi, legegyszerűbb és legjobb képminőséget nyújtó megoldása. Minden egyes pixelt többször számol ki a videókártya, de az eredeti pixel pozícióhoz képpest mindig egy kicsit eltolva, majd összemossa a képet. Ezzel a módszerrel a legnagyobb a teljesítmény veszteség, nagymértékben fogyasztja a Fill Rate-et és a memória sávszélességet.
- Multisampling: Ez az eljárás azt vizsgálja, hogy a renderelt poligon mennyire fedi le az adott pixelt. Ehhez a pixelen belül mintavételezési pontokat helyez el, majd Z-tesztet hajt többször végre. Ez eljárás előnye, hogy nem fogyasztja a Fill-Rate-et mivel nem számítunk ki több pixelt csak amennyit az alkalmazott felbontás megkövetel, viszont az extra adatok a memória-sávszélességet továbbra is terhelik.
- Fragment: Csak a poligonok mentén lévő pixelességre fókuszál. Megvizsgálja, hogy a poligonok által a pixel fedve van-e, nincs fedve, vagy csak részben van fedve. Az első két esetben nincs semmi teendő, annál izgalmasabb viszont a harmadik, ahol a fedettség függvényében a pixeleket alpixelre (fragment-ekre) osztja fel, majd az alpixelek színeinek az átlagolásával határozza meg a végső pixelek színét. Sem a Fill-Rate-et, sem a memória sávszélességet nem terheli le, nagy hátránya, hogy csak a poligonok szelénél dolgozik (ez azért baj, mert a textúrákban lévő csíkokat nem veszi számításba), és Stencil buffer használta esetén nem alkalmazható.
- Edge Detect (képminőség javító eljárás): A poligonok mentén elhelyezkedő pixeleken történő szűrés esetén, a rendszer több mintát használ fel a számoláshoz.
- Temporal (képminőség javító eljárás): Ez egy régóta ismert élsimítási eljárás. A számítás az egymást követő pixeleken mindig más, véletlenszerű mintával történik. Kihasználja, hogy az emberi szem és az agy képes kiszűrni a véletlen zajt a képek értelmezésénél, így a monitoron leképzett képet szebbnek látjuk, mint amilyen valójában. A hátránya, hogy egy bizonyos képfrissítési érték alatt ronthat is a képminőségen.
- Gammakorrekció (képminőség javító eljárás): Szemünk érzékenysége és pontossága nagyban függ a fény erősségétől. A videokártyák az élek simításához lineáris színátmenetet használnak, ezt exponenciálisra alakítják és több értéket csoportosítanak abba a tartományba amelyre szemünk érzékeny. A képpont kiszámítás utolsó fázisában alkalmazható.
- Transparency/Adaptive (képminőség javító eljárás): Megvizsgálja a textúrát és annak alpha csatornáját, és a nem átlátszó területeken is élsímítást végez.
Természetesen csökkenti az fps-t
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!