Vsync nélkül szétcsuszik a kép, szaggat csunya! De miért?
Vsync nélkül mért csuszik szét a kép a játékoknál?
másnak is van ilyen baja?
A vsync a vertical syncron sign rövidítése, vagyis függõleges szinkron jel. A videokártya akkor adja ezt a jelet, amikor kirajzolt egy teljes képet, és hamarosan új képet kezd kirajzolni (pl. 100Hz-es képfrissítés esetén másodpercenként 100-szor).
Amikor egy program a képernyõre rajzol, akkor általában kettõspuffer technikát használ. Ez azt jelenti, hogy két kép van a memóriában (sõt tripla buffernél 3). Az egyik az, amit a képernyõn látunk, a másik az, amit éppen kirajzol. Ha befejezte a kirajzolást, megcseréli a két képet, és az válik láthatóvá, amelyiket utóbb rajzolt, a korábban látható képet pedig letörli, és oda rajzolja a következõt.
Ha a vsync be van kapcsolva, akkor a program megvárja, amíg a videokártya vsinc jelet küld, és csak akkor cseréli meg a két képet, míg kikapcsolt vsyncnél azonnal, amint befejezte a kép kirajzolását. Ennek az a hátránya, hogy egy pillanatra a képernyõ felsõ részén még a régi kép látható, az alsó részén már az új. Bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy szerintem ezt általában nem lehet észrevenni.
Ha valaki kikapcsolt vsync-kel, 60Hz-es képfrissítés mellett quake-ezik 200fps-sel, akkor egy képen 4 vagy 5 kirajzolt kép egy-egy darabját látja
igen erre a magas fps dolog miatt ! nekem is néha van rfactorba 2-3száz fps-em és szétucsszik az egész
akkor érdemes vsynchel játszani ugye?
az visszavesz a teljesitményböl vagy nem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!